dekbed ikea peuterbedje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tamaar, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamaar

    tamaar Actief lid

    21 feb 2006
    111
    0
    0
    Wie heeft er nog meer een peuterbedje van de ikea, afm. 160x70cm?
    Vraag me namelijk af, hoe groot het dekbedje moet zijn die je erbij koopt. Ik heb namelijk de verkeerde gekocht, die ik heb is meer voor een ledikant.... Zag er wel een bij de hema maar die is 120x150cm.
    En de hoes voor een dekbed die ik heb is 150x200cm...

    Alvast bedankt.
     
  2. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik heb die van de hema 120 x 150. dat past prima! heb daar ook mijn dekbedovertrekken van en een deel ook zelf gemaakt van leuke lappen stof
     
  3. Wen26

    Wen26 VIP lid

    16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hi... een hoes van 150x200 cm is voor een normaal eenpersoonsbed.
    Voor een peuterbed heb je idd 120x150. Daar zijn dekbedden en hoesjes van. Die horen bij een bed van 70x160 cm. Want een dekbed hoeft niet even lang te zijn als het bedje, je hebt ook een stukje minder nodig omdat je hoofd boven de deken uitkomt! :)
     
  4. tamaar

    tamaar Actief lid

    21 feb 2006
    111
    0
    0
    Bedankt voor de reacties.... ja stom he maar ben t gewoon ff kwijt hoe het zit met de maten! Nog zwangerschapshormoontjes denk ik (van mn 2e zoon dan).

    Bedankt, ga ik morgen even naar de hema!
     
  5. sanell

    sanell Bekend lid

    16 dec 2008
    628
    0
    0
    Wij hebben hier gewoon een 1-persoonsdekbed erop liggen en dan een flink stuk instoppen. Werkt supergoed want dan wordt het dekbed nooit losgetrokken aan de onderkant!
     
  6. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben hier een peuterdekbed van de Hema. Die is 150x120, het bedje is 150x70.

    Ik dacht dat de Ikea wel afwijkende maten had in matrasmaat en dekbedden. Ze hebben wel iets aangepast bij de ledikanten, maar weet niet of dat ook bij het peuterbed gebeurd is. Anders moet je de hoeslakens misschien bij de Ikea zelf kopen.
    Dekbed maakt niet zoveel uit, alleen bij een één-persoonsdekbed lijkt het me zo proppen, dus vandaar een peuterdekbed voor ons.
     
  7. monique75

    monique75 Actief lid

    4 mei 2007
    407
    1
    0
    Hier ook een gewone dekbed op het peuterbedje, goed instoppen aan de onderkant en niemand die het ziet !!

    Vind er trouwens ook niet zoveel keus in die kleinere maat. Voordeel is ook dat je als er een normaal bed komt, je niet weer een nieuw dekbed en hoezen hoeft te kopen.

    Groetjes Monique
     
  8. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.455
    569
    113
    Hier ook een gewoon dekbed. Vind het ook wel een voordeel dat je het goed kan instoppen.
     
  9. Tamio

    Tamio Niet meer actief

    Mijn dochter heeft ook een gewoon 1-persoonsdekbed op haar peuterbedje. Lekker ruim zoals al gezegd is. Ook 1-persoons hoeslakens passen prima.
     

Deel Deze Pagina