Dekentjes wassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door dromertje, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oke ....maar ze mogen nog niet gelijk in een slaapzak toch ?

    pas na 2 a 3 maanden toch ?
     
  2. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Die van ons ligt al vanaf de kraamweek in een slaapzak, lakentje en dekentje leg ik er wel overheen, maar die trapt 'ie er steeds vanaf. Volgens de kraamverzorgster mocht het gewoon, en zonder dat ding ligt 'ie steeds koud en wil 'ie dus ook niet slapen.

    Edit: wel zorgen dat de gaten bij de armen en het hoofdje niet te groot zijn, zodat 'ie niet in de slaapzak kan komen met z'n hoofdje.
     
  3. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @linda : oke wat voor maat heb je dan als ik vragen mag ? zijn er slaapzakken maat 50/56 ?

    die ga ik maar even halen dan ...net zoals de rest van mijn uitzet haha ;)
     
  4. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ja in 56 zijn ze er, ik heb er van de week 1 gekocht. Bij een exclusief winkeltje, Zwanger & Co, maar ik vermoed dat Prenatal ze ook wel heeft hoor.
     
  5. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oke dankje wel dan ga ik daar even buurten ...
     
  6. Dinky

    Dinky Bekend lid

    28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    kijk hier kan ik ook iets mee :D ik ga ook maar even op zoek dan! Hebben jullie dat nou ook wel eens? het gevoel van, ohw jeee ik moet nog zoooooo veel in huis halen! we hebben nog wel even de tijd maar toch...
     
  7. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ohja, ik wil er wel even bijzeggen dat het slaapzakje wat ik heb drukknoopjes heeft (zoals op een rompertje). In de Prenatalgids staat dat de aanrader om met ritssluiting naar beneden te kopen. Ik weet dus niet of deze op en top veilig is met drukkertjes....
     
  8. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik heb slaapzakken van 70 cm, volgens de verkoopster bij de prenatal zijn die goed voor pasgeboren kindjes. En ik moet zeggen: hij past perfect! De gaten bij zijn hoofd en armpjes zijn ook helemaal niet te groot, maar is dat wel zo kan je ze altijd nog een stukje dichtnaaien. En idd kijken of de rits naar beneden dichtgaat. Naar boven zal wel niet zo heel erg zijn, maar naar beneden lijkt me toch fijner en wordt ook aangeraden. Maar bij de prenatal moet je zeker kunnen slagen hoor! :)
     
  9. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb mn dekentjes al een paar keer gewassen. ze zien er idd minder knuffelig uit, maar mij stoort het niet. heb nu ook een duodeken gekocht en gewassen, er gaat straks toch een overtrekje overheen. ik vind het wel zo fris om ze af en toe eens te wassen.

    liefs doris
     
  10. Yule

    Yule VIP lid

    6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ik heb de dekens van Prenatal, ze worden inderdaad minder mooi als ze gewassen zijn, maar als je ze in de droger gooit, valt het best mee. Dan worden ze weer wat meer 'fluffy'.
     

Deel Deze Pagina