Den Haag

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Fluss1984, 15 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Volgend weekend ga ik met mijn vriend een weekendje naar den Haag.
    Zijn er aanraders wat betreft restaurants? Mag best iets duurder zijn (35-45 euro voor menutje).
    We zoeken ook iets leuk en lekker om te ontbijten en te lunchen :)

    Verder nog aanraders voor activiteiten/bezienswaardigheden?
     
  2. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Ik zou langs Scheveningen gaan :)
    Zelf vind ik den haag helemaal niks, woon er dichtbij maar kom er eigenlijk nooit
     
  3. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Haha ja we gaan echt even voor een weekendje met zn tweeen; lekker uitslapen, uit eten, keertje naar de film, beetje winkelen en door de stad wandelen en idd een keer naar t strand wandelen.
    We hebben een heel mooi hotel en verder zijn we tegenwoordig niet meer zo veeleisend haha.
    Nog even bijtanken voordat baby 2 komt :thumup:
     
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.593
    10.487
    113
    Restaurant Oker (denneweg) is heel leuk! Wel meerdere kleinere porties, maar daarom lang tafelen.
    Panorama Mesdag is leuk om naartoe te gaan, als je dat nog niet hebt gezien. Scheveningen is ook altijd leuk. Het winkelgebied bij het Noordeinde vind ik altijd leuk, veel leuke bijzondere winkeltjes, en genoeg leuke lunch tentjes.

    Veel plezier!
     
  5. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik vond het mauritshuis en museum gevangenenpoort echt heel erg leuk. Qua eten heb idee! Naar Scheveningen is ook leuk.
     
  6. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Visje eten bij Simonis in Scheveningen!
    Je kunt Chinatown inwandelen en een restaurant nemen dat er redelijk druk uitziet. Dat geeft meestal wel aan waar het eten lekker is.

    Tegenover de Pathé bioscoop aan de Spui (in/uitgang achterkant) zit een sushi bar. Ik ben er nog nooit geweest, maar misschien leuk om te combineren

    Madurodam is heel leuk, kun je ook combineren met het Omniversum, Sealife (Scheveningen) of Escher.

    Houd je van muziek? Dan is de muziekwinkel Rock Palace (rand centrum) een leuke winkel om te bezoeken

    Starbucks heeft altijd prima koffie voor tussendoor, maar als je iets verder richting de Grote Markt loopt (vanaf de Spui), is daar ook een Mediamarkt. Die hebben regelmatig van die testbakjes Nespresso en Dolce Gusto staan. Lekker goedkoop ;) . De Nespresso winkel zit trouwens in de passage.

    Verder kan uiteraard een bezoek aan het Binnenhof niet ontbreken (de Gevangenpoort zit dan op loopafstand). Daar tegenover, op het Buitenhof, heb je een Mexicaan zitten die ook lekker eten heeft. Iets verderop kun je VIP (Very Italian Pizza) vinden. Simpel, maar lekker.

    Ga je met de auto? Dan kun je behoorlijk wat parkeerkosten besparen via de Parkbee app. Die is een stuk goedkoper dan de Q-park garages (die overal in Den Haag zitten).
    .
     
  7. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ooo ik hou van den haag. Werk er en woon dicht bij. Zou echt niet naar starbucks etc gaan. Zoveel lekkerders in de stad.
    Voor eten en drinken zou ik toch iets buiten t centrum gaan. Makkelijk te lopen of anders de tram...

    Voor koffie; la mano maestro. Beste koffie en zoveel keuze.

    Houd je van thais? Sissende sampan. Je eet wat de pot schaft. Het is heerlijk.

    Mijn favoriete pizzeria: el Vesuvio. Klein zaakje. Reserveren is aan te raden. Pizza's worden voor je neus gemaakt. Heerlijk.

    Mexicaans; popocatpetl.

    Houd je echt van megaaaa veel vlees; balkan grill. Je denkt als je binnen komt: wtf?! Maar eten is heerlijk.

    Aziatisch eten in China town.

    Kattencafe ditjes & katjes als je van katten houd ;)

    Verder mauritshuis, binnenhof, omniversum is leuk. Misschien de gevangenpoort. Maar dat is persoonlijk.

    Nutshuis
    Nationaal archief
    Madurodam

    Jullie zijn zonder kinderen ander was het kinderboekenmuseum heeeel leuk.

    Vind scheveningen niet mega boeiend ook qua eten niet. Of je wilt random dingen doen. Of als je toch gaat een avondje Tasty comedy.

    Have fun!
     
  8. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    @harlene2014 , die Mexicaan bedoelde ik! Waar zit la mano maestro? Die wil ik dan zeker ook een keer proberen. Dat kattencafe ga ik ook een keer opzoeken
     
  9. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Poetri ajoe!! Lekkerste Indisch eten ooit. We woonde er eerst vlakbij en aten minstens 1 x per week daar. Heeerlijk
     
  10. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Hahaha, moet wel lachen om je suggestie om koffie te gaan drinken bij de mediamarkt, lekker hollands :roflmao: (ik ben Belg ;))
     
    Youtan, Jo79, Ukkie1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ze bieden het regelmatig aan. Waarom geen gebruik ervan maken ;)
     
  12. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Op het Noordeinde! Nummer 138.
     
  13. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Thx voor de tips dames, we gaan er een mooie selectie uit maken!
    En misschien ook wel even langs de mediamarkt :roflmao:
     
  14. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    Scheveningen is niks spannends aan! Wij gaan liever richting Kijkduin. Is rustiger. In Den Haag zelf: Mauritshuis, gevangenepoort, binnenhof, het Haags museum is wel aardig, panorama Mesdag is heel mooi!
     
  15. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ons weekendje zit er alweer op!
    We zijn naar Scheveningen geweest maar dan om naar The Lion King te gaan, dat was zeker de moeite! Scheveningen zelf ook iets minder mijn ding ;)

    Maar we hebben een heerlijk weekendje gehad!
     
    Twinkle81 vindt dit leuk.
  16. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Je kunt ook de Tweede kamer bezoeken, is ook leuk (vinden wij dan ;)) via Prodemos.nl dan kun je naar De Tweede Kamer, De Eerste Kamer en de Ridderzaal, dan oversteken en naar de Gevangenpoort. Daarna gewoon lekker de stad in.
    Wij vinden Scheveningen wel altijd leuk. Heerlijk mensen kijken, wandeken over de boulevard en een biertje drinken met je voetjes in het zand.

    Lekker eten kan je op heel veel plekken in Den Haag.

    Mijn afraders zouden zijn Madurodam (oh wat vind ik dat vreselijk stom!) en sealife ofzoiets, dat aquariumdinf in Scheveningen, heel erg zonde van je geld!


    Hmmm... rijkelijk laat mijn advies :D
     

Deel Deze Pagina