Denk je ook dat de bevalling begint...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ikzelf, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Vannacht kreeg ik plots weeën, althans dat dacht ik.
    Ik blij dat het zo ver was omdat ik er zo klaar voor ben en er ook wel mee ben eerlijk gezegd.
    Vanaf 35 weken zwangerschap heb ik last van indalingsweeen (baby is nu ingedaald en ligt ook al vast in het bekken) en dit waren echt andere weeën. De bekende weeen die opkomen en in hevigheid erger worden om vervolgens weer af te zwakken.
    Op het moment dat ik mijn telefoon erbij pakte om te timen werd het weer wat rustiger. En dat terwijl er al regelmaat in zat. Ik besloot te proberen om nog even te slapen zodat ik nog zoveel mogelijk rust kreeg. De rest van de nacht werd ik steeds wakker, na hazenslaapje gedaan te hebben, van het gevoel in mijn buik. En toen was het ineens 7 uur en ging de wekker .
    Ik stapte uit bed en.....niks, helemaal niks meer! Geen wee meer te bekennen. Waren dit dan echt de hele nacht door slechts voorweeen? Schijnbaar! Ben teleurgesteld, had zo gehoopt maar vooral gedacht of zelfs overtuigd van het begin van de bevalling. En nu heb ik de hele dag al nergens last van behalve dan dat mijn gehele buik/baarmoeder gevoelig is maar verder voel ik geen gerommel oid.
    Erg jammer en hopen dat het alsnog snel doorzet.
    Wie herkent dit? En volgende de echte bevalling toch wel snel?

    Groetjes
     
  2. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik weet niet hoe weeën aanvoelen want ik heb bij de 1e een kz gehad met niks geks van te voren.
    Nu heb ik al weken hele erge harde buiken en soms voor mijn gevoel weeën.
    Maar of dat dus ook weeën zijn weet ik ook niet. Harde buik doet in 1x pijn en houdt aan maar dat weeën gevoel die geeft een fel gevoel onder in de buik en naar de vagina. Felle steek die feller word en weer weg zakt. Moet dan ook ff rustig staan en weg puffen bij wijze van.
    Ik weet ook niet wat te doen. Hoelang laat je dat gebeuren voordat t weg zakt. Ik kan eigenlijk alleen maar liggen zonder pijn te hebben mja de hele dag in bed gaat soms ook niet met zoon.

    Ik hoop dat het snel doorzet bij je. Ik weet de datum van de geplande kz dus leef toe naar die datum. Want ondanks al die klachten denk ik dat die fijn blijft zitten tot dan.
     
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Heel herkenbaar. Gisteren zo'n gekke dag met veel harde buiken en gek gevoel hele dag en kon eerst ook niet slapen door steken in buik. Zei al tegen man dat baby misschien wel vannacht ging aandienen. Werd zelfs nog wakker vannacht van pijn/kramp-achtig gevoel in rug die enige regelmaat leek te hebben. Vanmorgen helemaal niks meer.

    Denk zelf dat ik persoonlijk het misschien te graag wil dat het gebeurt en daardoor ieder pijntje en dingetje veel te veel onder een vergrootglas leg. Ik moet gewoon maar weer rustig afwachten.....

    Hoop ook dat het wel teken is dat hij ergens komende 2 weken ofzo gaat komen. (Ben nu 37+2, dus is ook nog wel vroeg)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Ik liep vanaf week 35 met voorweeen. Soms maar even, soms echt wegzuchten. Vanaf week 37 had ik ze soms ook in de nacht waar ik net als jij wakker van lag.
    Maar ben pas bevallen na de 40 weken. Geen succesverhaal helaas
     
  5. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Ja bij de eerste heb ik een aantal van die nachten gehad. Toen het uiteindelijk echt begon ging ik er ook vanuit dat het niet 'the real deal' was. Het begon toen rond half 3 's nachts, pas om 8 uur heb ik mijn man wakker gemaakt omdat ik toen dacht: misschien is dit het toch wel....

    Bij deze tot nu toe nog helemaal niets!!! :(
     
  6. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    En hoeveel tijd zat er toen tussen die nachten en het echte werk? Ben even nieuwsgierig :p

    Vandaag wel zware dag. Zweet me hele dag te pletter (moet gezicht echt regelmatig deppen) en heb erg gespannen buik en zo nu en dan een harde buik. Wie weet dat het toch voortekenen zijn. Hoop in ieder geval niet dat dit nog 4/5 weken gaat duren o_O
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Nou dat weet ik dus niet precies meer! Omdat ik het tot nu toe nog niet gehad heb probeerde ik het me te herinneren. Maar volgens mij pas de laatste week. Hij is met precies 40 weken geboren uiteindelijk...
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  8. Erzi

    Erzi Fanatiek lid

    21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik had t met 39 weken..21:30 om de 3 min weeen.. goede krachtige weeen. 4cm ontsluiting. Vk erbij alles klaar,, hele mik mak..
    07:00 geen wee meer te bekennen. Zoooooo teleurgesteld! Nu nog steeds aan t wachten :cry:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Oooh wat erg, daar zit ik ook echt niet op te wachten inderdaad!!
     
  10. ManSte

    ManSte Niet meer actief

    Ook herkenbaar. Ik heb vanaf week 37 echt flinke voorweeen gehad. Eigenlijk bijna iedere nacht. Deze konden s nachts ook makkelijk uren aanhouden. Maar uiteindelijk namen ze altijd af. Zucht! Ik was er iedere keer van overtuigd dat het echt niet meer lang kon duren. (haahhahahahahah)

    Uiteindelijk met 41 weken bevallen. Ik ben toen s ochtends nog bij de vk geweest. Al een afspraak gemaakt voor inleiden de week daarna. hahah. Ik was nog geen twee uur thuis toen ik ineens heel heftige rugweeen kreeg. 5 uur later was ons prachtige kindje geboren. Ik wist het dus meteen, omdat de rugweeen meteen heel heftig waren en ook anders voelden. Maar ja. iedere bevalling is anders.

    Het enige advies dat ik kreeg is afwachten. En de statement "er is er nog nooit een blijven zitten" hahaha afgrijselijk vond ik dat, maar uiteindelijk wel waar. :roflmao:
     
  11. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Oh, dit wil ik echt niet horen.... haha o_O:confused::roflmao:
     
  12. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hmmmm...Jullie verhalen vrolijken mij niet echt op hahaha. Maar dat hoeft ook niet, wil natuurlijk de realiteit horen.
    Alleen zeggen dat er nog nooit 1 is blijven zitten is niet helemaal waar maar dat even terzijde. Ga er niet vanuit dat dat gaat gebeuren bij mij haha.
    Ik hoop dat het toch snel doorzet en hoop al helemaal niet op iedere nacht voorweeen. Ben al zo moe en heb echt maar een paar uurtjes geslapen vannacht. Vanavond vroeg naar bed en maar weer hopen en duimen hoewel ik denk dat dat een bevalking niet bevordert. Er niet mee bezig zijn helpt meer maar dat is zo lastig hihi
     
  13. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Inmiddels bevallen?
    Jou verhaal kon mijn verhaal zijn!
    Hier vanaf donderdag regelmatig harde buiken en voor weeën.. vrijdag om de 10 min, wat savonds op bed weer afzwakte..
    Gister om de 5 min! Ook in de douche..nog wat afleiding gezocht maar ging gewoon door! Gisteravond op bed werd het heviger, dacht ik kijk het nog even aan en dan bel ik de vk.. probeer nog wat te slapen, en dat is blijkbaar gelukt! Om 01.00 uur wakker en nergens last meer van om vervolgens om 02.00 nog een flinke wee te krijgen.. daarna niks meer en vandaag ook de hele dag niet! Ben er zo klaar mee! Het frustreert me en maakt me onrustig..
     
  14. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Wat irritant Exiting! Je staat dan zo in de startblokken, ik wel tenminste.
    Maar ik ben nog steeds niet bevallen.
    Had dit wel verwacht maar de kleine is er blijkbaar nog niet aan toe. Voel wel vaak onrust in mijn buik maar de weeën zoals ik had vorige week, heb ik niet meer gehad. Ik denk steeds dat het ieder moment kan gebeuren maar ik vrees dat ik naar de 41 weken ga. We wachten het af.
    Jij niet toevallig bevallen vannacht?
     
    exciting vindt dit leuk.
  15. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik had vanaf 35 weken voorweeen die ook regelmatig met regelmaat kwamen en zeer deden.
    Vanaf 37 weken werd dat ineens minder en toen kwam het wel weer maar zakte het steeds weer af zodra ik ging douchen ofzo en daarnaast twijfelde ik altijd.

    Uit eindelijk was het twee dagen rustig en begonnen de weeen echt met 40.1 weken.
    Toen twijfelde ik ook geen moment; zou het? nee ik wist het toen eigenlijk meteen.
     
  16. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste bevalling twijfelde ik wel toen het echt begon. Weet nog dat ik midden in de nacht ging googelen op "hoe voelen weeen". Dus om nou te zeggen dat je het wel weet als het echt begint...
    De tweede bevalling begon met het breken van de vliezen direct gevolgd met weeën dus daar bestond geen twijfel over. Desondanks ik ervaring heb met 2 verschillende soorten starten dacht ik echt dat het begonnen was vorige week, het voelde net als de eerste weeën van mijn eerdere bevallingen. We wachten af wanneer de echte start zal zijn
     
  17. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik had vanaf 35 weken voorweeën en indalingsweeën en die ongein. Met 41 weken bevallen ;) Hopelijk begint het bij jou eerder
     
  18. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Nee ben nog niet bevallen! Vandaag 38 weken! Gister urine ingeleverd, en heb een blaasontsteking! Urine is op kweek gegaan, en vandaag wordt ik gebeld welke antibiotica kuur ik krijg.. waarschijnlijk kwamen de harde buiken daar vandaan! Ben benieuwd wanneer het zover is!
     
  19. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    @Logan oh dat is vervelend, hoop niet dat ik zo lang nog hoef te wachten maar het begint er wel een beetje op te lijken.

    @exciting wat naar dat je een blaasontsteking hebt maar het verklaard indd wel een boel. Beterschap met de blaasontsteking!

    En beide succes met wachten en geniet ook nog lekker van jullie kleintjes in jullie buik
     
    exciting vindt dit leuk.
  20. maanelf

    maanelf Lid

    17 jul 2017
    15
    0
    1
    Vrouw
    Bij de 1ste heb ik bij 38weken een nierbekkenontsteking gehad (door verwaarloosde blaasontsteking), ook weeen en zelfs in het ziekenhuis dachten ze dat ik met baby en al naar huis zou gaan.
    Maar nee....S. was koppig en bleef toch lekker zitten. Toen tot aan de bevalling geen harde buiken of voorweeen meer gehad (39+6).

    Bij de 2de had ik heeeel veel last van voorweeen. Omdat ik het niet kende dacht ik ook vaak genoeg dat het gestart was. Soms wel 4 a 5 uur lang timen en dan inderdaad toch weer in slaap vallen en wakker worden zonder baby. De echte weeen uiteindelijk waren achteraf toch wel te onderscheiden van de voorweeen (al deden die soms ook al best zeer!). Bevallen met 38+5.
     

Deel Deze Pagina