Derde miskraam op rij... wie ook? :(

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Tioman, 29 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tioman

    Tioman Actief lid

    27 nov 2016
    442
    699
    93
    Afgelopen zaterdag heb ik met 6 weken en 4 dagen een inwendige echo gehad. Dit heb ik laten doen bij een verloskundigenpraktijk die ook pretecho's maken. De verloskundige was er meteen van overtuigd dat ik weer geen goede zwangerschap heb. Zij zag enkel een leeg vruchtzakje op de echo, dat overeen kwam met 5 weken en 5 dagen. Ze vroeg mij of ik misschien korter zwanger kan zijn. Maar dit kan niet, want ik heb 9/10 dpo al licht positief getest en ik heb ovulatietesten gebruikt en duidelijk mijn ei gevonden.

    Morgen heb ik een afspraak bij de gynaecoloog in het ziekenhuis. Dit zou mijn derde miskraam binnen een jaar zijn. Ik hoop zo op een wonder en dat er morgen ineens toch iets te zien is op de echo! Ik kan maar niet accepteren dat het wederom voorbij is.

    Er zijn hier op het forum vast meer meiden die meerdere miskramen doorgemaakt hebben. Hebben jullie misschien tips voor mij om een volgende zwangerschap wel succesvol te laten zijn? :(

    De afgelopen paar dagen heb ik niks anders gedaan dan huilen.. Maar vandaag is de knop omgegaan en voel ik alleen nog maar boosheid.. Bah bah.. Ik herken mezelf niet meer.. :(
     
  2. liefde88

    liefde88 Bekend lid

    21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Hey meis, sterkte!
    ik heb het in 2013 gehad.
    3x achter elkaar de gyn zei dat ik mis maar blij mocht zijn dat we in iedergeval 1 kindje hadden. Pardon???
    De kans was groot dat t nog een keer fout ging.
    In oktober 2013 was ik 8 weken weken zwanger en was er een leeg vruchtzak je te zien. Een week later nog steeds en heb cycotec gebruikt. November teste ik weer positief blij en bang. Met 5.4 weken werd dit weer een miskraam, spontaan. December 2013 was ik weer zwanger en weer een miskraam met 4.5 week. Toen zijn we naar de gyn gegaan. Hoe t nou toch kon komen. Hij had geen duidelijk antwoord. Het zwanger worden is geen probleem bij ons, alleen het blijven. Wonder boven wonder was ik in januari 2014 weer zwanger en is onze zoon geboren in augustus 2014.

    Ik weet hoe ongelovelijk klote je je nu voelt. Maar geef niet op. Ik hoop dat je snel zwanger bent en blijft van een gezond kindje.
    Sterkte
     
  3. Hope19

    Hope19 Bekend lid

    23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Hallo,

    Ook ik weet hoe het is om meerdere miskramen te krijgen. Het is zo ongelofelijk klote. Het blijft je ook zeker achtervolgen in je latere zwangerschappen. Ik ben inmiddels bijna 10 weken zwanger en al twee goede echo's gehad. Blijf hoop houden. Het kan écht goedkomen... Hoe was het trouwens bij de gyn geweest?

    Heel veel sterkte..
     
  4. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Hoi Tioman,

    Ik 'ken' je uit het januarigroepje.
    Ik heb net mijn 3e miskraam achter de rug, ontzettend verdrietig en oneerlijk. Wel heb ik al een dochter, wat het voor mij wat dragelijker maakt.

    Gelukkig heb ik een hele lieve gyn die met ons meedenkt en meezoekt naar een oorzaak en oplossing.
    Ik weet niet of je daar behoefte aan hebt, maar je zou kunnen vragen naar verder onderzoek. Als daar iets uit komt, kun je geholpen worden om de kans op een volgende miskraam te verkleinen. Ik heb bijvoorbeeld een bloedstollingsafwijking, en mag nu bloedverdunners gaan gebruiken nog voor ik opnieuw zwanger ben.

    Heel veel sterkte, ik hoop dat het geluk jullie snel weer toe mag lachen.
     
  5. Tioman

    Tioman Actief lid

    27 nov 2016
    442
    699
    93
    Bedankt voor de berichtjes meiden en sorry voor de late reactie! Mijn hoofd stond er eventjes niet naar om de zwangerschapspagina te bezoeken..

    Ik had pillen voorgeschreven om de miskraam op te wekken en dat had meteen effect, ik ben het vruchtzakje nog dezelfde dag verloren. De vorige keer heb ik zes weken gebloed met die pillen en was het een drama! Nu was het zo gedaan! Ik ben afgelopen woensdag bij de gynaecoloog geweest om te kijken of alles weg is. Dat was inderdaad het geval en er zaten alweer twee follikels klaar in mijn linker eierstok! De gynaecoloog zei dat ik ieder moment de eisprong zou kunnen krijgen.. Super snel, vijftien dagen na de miskraam.. :S Ze was er zelf ook verbaast over.

    De ovulatietesten zijn echter nog niet positief, ik moet dus nog eventjes geduld hebben.. Schijnbaar moet de follikel toch nog iets verder groeien..

    Vervelend dat jij ook je derde miskraam hebt gekregen! Het is zo balen hé! Ik durfde er eigenlijk de laatste keer ook niet meer op te hopen.. Toch kon ik me haast niet voorstellen dat het weer mis zou gaan!

    Wij hebben van de gynaecoloog een formulier meegekregen voor gen-onderzoek bij mij en mijn man. Mocht daar iets uitkomen dan kan het de miskramen verklaren.. Ik mag ook een stollingsonderzoek laten doen, maar daarvoor mag je drie maanden niet zwanger zijn geweest. Ik heb de gynaecoloog gezegd dat ik dat onderzoek alleen wil laten doen wanneer ik over drie maanden nog niet zwanger ben. (De vorige drie keren was ik binnen drie maanden zwanger.) Ik heb er overna zitten denken om kinderasprine als bloedverdunner te gaan slikken op het moment dat ik weer zwanger ben.. Ik kan op internet geen bijwerkingen vinden, en ik denk: baat het niet schaadt het niet.. Stel dat ik een stollingsafwijking zou hebben dan zou ik dat ook voorgeschreven krijgen. Maarja waar doe je goed aan? Ik vind het een dilemma..

    Hoe zit dat bij jou? Want jij hebt dus een stollingsafwijking maar wel al een kindje gekregen. Het is dus niet zo dat je met een stollingsafwijking altijd miskramen krijgt?
     
  6. liesje90

    liesje90 Lid

    7 nov 2016
    83
    2
    8
    Hier ook 3 miskramen in 7 maanden tijd. na het verdriet was ik ook zo boos! Nu weer 5 weken zwanger, dus weer afwachten. Ik houd mijn hart vast, ik heb er weinig vertrouwen in dat het deze keer wel blijft zitten :(
     
  7. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Nee hoor, zeker niet. De kans op miskramen is verhoogd maar dat betekend niet dat je alleen maar miskramen krijgt er door :).

    Bij mij is het er uit gekomen dat ik een stollingsafwijking heb doordat ik tijdens mijn zwangerschap een trombosebeen kreeg. Uit bloedonderzoek 3 maanden na de bevalling kwam toen dat ik die afwijking heb. Ik zou dan een volgende zwangerschap bij hartactiviteit met bloedverdunners moeten starten, maar omdat ik dat nooit gehaald heb mag ik er nu meteen al mee beginnen.
     
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier 8 miskramen op rij gehad. Helemaal binnenste buiten gekeerd maar geen oorzaak gevonden.
    Nu gaat de 9de zwangerschap tot nu toe wel goed.
    Soms is er geen aanwijsbare oorzaak te vinden...tenminste niet in NL. Bij mij werd er gezegd dat het gewoon dikke pech was. Vond ik moeilijk te geloven maar nu ik goed zwanger ben geloof ik steeds meer dat het echt dikke pech was.
     
  9. Tioman

    Tioman Actief lid

    27 nov 2016
    442
    699
    93
    @liesje90 gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik duim voor je dat deze wel blijft zitten!

    @Robijn89 dat kan ook nog best gevaarlijk zijn zo'n trombosebeen! Ik hoop voor je dat het gaat helpen wanneer je meteen met de bloedverdunners gaat starten. Het is niet echt genieten hé wanneer je weer zwanger bent.. Bij de laatste positieve test dacht ik enkel: oké.. Nou eerst zien en dan geloven.. De hele roze wolk is er niet meer..

    @Panter pff 8 miskramen! Dan word je geduld behoorlijk op de proef gesteld! Het is je nu echt gegund! Wat moet dat heerlijk zijn om zo'n kleintje te voelen trappelen! :)

    Hier ben ik inmiddels 4 dagen na de echo waarop te zien was dat ik ieder moment de eisprong zou moeten krijgen.. Maar ik heb nog steeds geen positieve ovulatietest! Hoe kan dat nou... Grr... Ik geloof ook niet meer dat de eisprong nog gaat komen. Volgens mij is dat ei alweer ingezakt en sla ik gewoon een keer over...
     
  10. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Hey @Tioman

    Ook wij kennen elkaar van het tweede helft van januari groepje. Ik heb net mijn eerste (en hopelijk tevens laatste) miskraam achter de rug en lees alles wat los en vast zit over het onderwerp. Zo kwam ik jou tegen. En uiteraard @Robijn89 in een reactie, die haar derde miskraam rond dezelfde tijd kreeg als ik mijn miskraam kreeg.
    Het lijkt me zo moeilijk om in jouw schoenen te staan (Hey, mijn schoenen zijn al niet makkelijk)! Een miskraam is heel pittig en moeilijk, maar drie...

    Wat fijn dat er al eitjes aan het rijpen zijn. Het zou kunnen dat je hormonaal nog niet helemaal klaar bent voor een eisprong (bijv nog te veel HCG), en hoewel je rood bloedverlies bij miskraam kunt tellen als de eerste dag van de cyclus, kan het wel zijn dat het een uitzonderlijk lange cyclus wordt, en sommige vrouwen ovuleren ook niet tijdens die cyclus. Maar goed blijven opletten, wie weet springt je ei vandaag of morgen wel, of zelfs volgende week! Hoe houd jij bij wanneer je vruchtbaar bent?

    Mijn miskraam was 7 juni. Ik ben sinds een paar dagen gestopt met bloeden en ook bruinverlies is over. Ik houd mijn cervix en mijn afscheiding bij in een app. Momenteel ziet het er bij mij ongeveer zo uit als na een menstruatie. Het zou dus kunnen dat mijn lichaam al gauw een eisprong in gang zet (ik heb een kortere cyclus met een normale lf), maar het zou ook nog even kunnen duren. Wij gaan er meteen weer voor. Hier in Noordamerika wordt vaak geadviseerd om je menstruatie af te wachten en dan 2 cycli beschermd te vrijen, maar in Nederland zie ik niets van dit advies terug en ik vind ook geen wetenschappelijk bewijs dat suggereert dat wachten beter is na een miskraam in het eerste trimester. Ik ben met mijn 38 jaar ook niet in de positie om een goed ei aan me voorbij te laten gaan...
     
  11. Tioman

    Tioman Actief lid

    27 nov 2016
    442
    699
    93
    @Raket78 ik wist helemaal niet dat jij ook een miskraam hebt gekregen.. Wat vervelend zeg! :( En ik zou inderdaad ook niet wachten en er meteen weer voor gaan!

    Ik houd zelf mijn cyclus bij door middel van ovulatietesten. Ik heb namelijk nooit een regelmatige cyclus, maar misschien komt dat ook wel door die miskramen steeds.

    Was jij snel zwanger bij je twee zwangerschappen? En 38 jaar is nog niet zo oud hoor, ik ken zat vrouwen die rond hun 40ste nog een gezond kindje hebben gekregen :)

    Hier nog steeds geen positieve ovulatietest.. Grr.. Ik had er stiekem zo op gehoopt..
     
  12. Tioman

    Tioman Actief lid

    27 nov 2016
    442
    699
    93
    Hmmz of zou ik mijn eisprong misschien toch al gehad hebben?.. :S

    Zondag 11 juni (12 dagen na miskraam) had ik wat slijmverlies dus deed ik een ovulatietest.. Deze was bijna positief... (Dit was trouwens de eerste ovulatietest die ik deed na de miskraam..) Bekijk bijlage 535481

    Ik dacht dat de ovulatietest nog op hcg hormoon reageerde omdat de miskraam nog zo kort geleden was en dus deed ik de volgende dag op maandag 12 juni een zwangerschapstest.. Bekijk bijlage 535482 Toen was er zoals je ziet nog een licht streepje te zien.. Dat verklaarde voor mij meteen waarom de ovulatietest de dag ervoor bijna positief was. (De ovulatietest van de action was zoals je ziet juist negatief...)

    Dinsdag 13 juni zagen de ovulatietesten er zo uit: Bekijk bijlage 535483 wel een duidelijk streepje maar nog niet positief..

    Woensdag 14 juni (15 dagen na miskraam) zei de gynaecoloog dat mijn ei op knappen stond.. Maar de ovulatietesten zijn sindsdien alleen maar lichter geworden..

    Ik begrijp er niks meer van... Hebben die testen nou op hcg gereageerd of op een naderende eisprong? Ik heb in een "normale" cyclus zelfs nog nooit zo snel een eisprong gehad..
     
  13. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Het hakt er aardig in hier. Anderhalve week later raakte mijn man ook nog zijn baan kwijt, dus het is echt even erg moeilijk. Ik kan me niet eens voorstellen wat drie miskramen met je doet...

    Ik ben beide keren gemakkelijk zwanger geraakt. Met 38 is inderdaad nog veel mogelijk, en mijn man is 4½ jaar jonger, dat scheelt natuurlijk ook.

    Misschien is het bijhouden van cervixstand/slijm iets voor jou? Samen met temperaturen (dat doe ik niet, al denk ik er nu wel over na) schijnt het een betrouwbare methode te zijn. Het lastige van ovulatietesten, heb ik gehoord, is dat ze reageren op HCG. of dat bij jouw testen ook gebeurd is, durf ik niet te zeggen...

    Ik heb gehoord dat het even duurt voordat alle HCG uit je bloed is verdwenen. Of je ook met HCG van over de 5 in je bloed kunt ovuleren, daar zijn de meningen over verdeeld.

    Ik heb eergisteren een zwangerschapstest gedaan. Die was wel nog positief, maar redelijk vaag. Ik vermoed dat mijn HCG onder de 50 is gezakt. Mijn lichaam lijkt zich op te maken voor ovulatie, maar ik heb niet de indruk dat het er haast achter zet. Ik wacht (min of meer) geduldig af.

    Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik meepraat, ondanks dat ik neit kan meepraten van 3 miskramen. Ik voelde me geroepen om te reageren omdat ik je naam herkende.
     
  14. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Ik moet eerlijk zeggen @Raket78 dat de klap van de eerste miskraam het grootste was.. toen stond ik er nog heel naïef in.
    Bij de andere zwangerschappen hield ik er al rekening mee dat het zou kunnen.. een soort zelfbescherming. Tuurlijk is de klap nog steeds groot, maar het is wat @Tioman hierboven ook al zei; je gaat echt denken, ja eerst maar eens zien en dan pas geloven.
    De laatste keer was ik niet eens meer blij, alleen maar bang.. en daar heb ik me best schuldig over gevoeld. Want dit kindje was ontzettend welkom en gewenst!
     
  15. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @Robijn89 : Ik heb er altijd rekening mee gehouden dat het kon gebeuren. Ik bedoel, als je zwanger raakt op je 38e moet je realistisch zijn. Maar hoe het precies voelt, daar kom je pas achter als het je overkomt. Ik kan me je angst trouwens goed voorstellen.
     
  16. Tioman

    Tioman Actief lid

    27 nov 2016
    442
    699
    93
    @Raket78 bij temperaturen weet je pas achteraf wanneer je eisprong is geweest en ben je dus te laat. Doordat ik zo onregelmatig ongesteld ben is dit voor mij geen optie. Cervixslijm bijhouden doe ik al, dit vind ik soms alleen lastig te beoordelen dus gebruik ik daarnaast ovulatietesten en dat werkt voor mij prima.

    Fijn dat je makkelijk zwanger raakt! Ik raak ook snel zwanger gelukkig. Daar ben ik erg blij om. Het lijkt me namelijk nog erger om drie miskramen te krijgen in bijvoorbeeld drie jaar tijd ipv één jaar tijd!

    Vervelend dat je man ook nog eens zijn baan is kwijtgeraakt! Je ziet vaak dat alles ineens tegelijk fout gaat. :( Maar gelukkig kan het dan vanaf nu alleen nog maar beter worden! :)

    Krijg je in Amerika goede ondersteuning wanneer je met een miskraam te maken krijgt?
     
  17. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik woon in Canada :o:

    Het systeem zit hier anders in elkaar en ik ben ook niet van alles op de hoogte.
    Omdat ik een midwife (vk) had en die pas met 8 weken de intake doen, had ik nog geen afspraken gehad vanwege mijn zwangerschap. Je mag ook niet eerder bellen voor advies oid, dat is bij de wet verboden en daar kunnen ze enorm voor in de problemen komen als ze het toch doen. Toen ik dus met een dreigende miskraam werd geconfronteerd (rood bloed), belde ik de huisarts en daar zeiden ze me dat ik naar de ER (eerste hulp/spoed) moest, Daar heb ik vervolgens een uur of 7 gezeten tussen vrij ernstig zieke mensen, terwijl ik alleen een echo en een bloedtest nodig had.
    Een dag later werd ik gebeld door de early pregnancy assessment clinic van het ziekenhuis. Die kreeg ik er dus blijkbaar gratis bij. Er werd erg aangedrongen op het opwekken van de miskraam met pillen (onder het mom dat mijn lichaam de miskraam niet zelf oploste, ondanks dat ik aangaf dat ik toch wel behoorlijk bloedverlies had tegen die tijd), en dat heb ik vrij bruusk moeten weigeren om daarvan af te komen. Ik heb daarmee wel hun respect gewonnen, maar helaas hebben ze daarna wel nog 3 keer gebeld (de miskraam was dezelfde avond van het eerste telefoontje al compleet) in de loop van de afgelopen weken. Ik hoop dat ik nu van ze af ben. Handig hoor, zo'n kliniek, voor iedereen die dat nodig heeft. Omdat ik daar niet bij hoor, wilde ik ook geen plaats innemen van iemand die wel hulp nodig heeft, maar dat drong een beetje slecht door. Niet gek, als je bedenkt dat subsidie afhankelijk is van hoeveel mensen gebruik maken van de dienst. Als dat er te weinig zijn, gaat de subsidiekraan dicht en ligt de kliniek op zijn gat. Dus prima, bel me maar, kunnen we even slap ouwehoeren en behouden jullie je subsidie. Of zo. Kortom, ik heb erg gemengde gevoelens over dit hele gedoe. Het zou zo maar kunnen dat ik vergeet mijn telefoon op te nemen mochten ze nogmaals bellen. Ik vind het welletjes, ik wil door met mijn leven.
    Wel heb ik naderhand nog een heel fijn gesprek met mijn no-nonsense huisarts gehad. Die man is goud waard en laat zich leiden door wetenschap, en niet door bureaucratie.
    Verder heb ik 2 vriendinnen die doula zijn. Eentje daarvan heeft zelf een miskraam meegemaakt. Aan hun heb ik veel steun gehad!

    Lijkt me inderdaad lastig, zo'n onregelmatige cyclus. Heb er niet bij stilgestaan dat temperaturen niet helpt bij jou, behalve om te bevestigen dat het ei geweest is, omdat iedere cyclus er anders uit ziet. Ik heb weinig verstand van ovulatietesten, maar er is hier een subforum vol vrouwen die testen laten zien aan anderen om meningen en ervaringen te vergaren. Ook ovulatietesten!
     
  18. Lumihiutale

    Lumihiutale Bekend lid

    9 okt 2016
    899
    286
    63
    Helaas heb ik hier ook ervaring mee.. Na mijn dochter heb ik 2x een vroege miskraam gehad en 3x een missed abortion. Het hartje stopt steeds met kloppen rond de 8 weken. Over 2 weken heb ik een controle afspraak en dan kijken we meteen met de arts of ik onderzoeken kan laten doen. Ik heb al een bloedonderzoek gehad en alles was goed. De kans is erg klein dat ze een oorzaak vinden maar dit kan gewoon geen domme pech zijn.
     
  19. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Sterkte meis. Hier ook vier miskramen.
    Wat ik gedaan heb is

    yoga (om wat rustiger te worden in mn hoofd en wat spanning uit mn lijf te halen)

    Osteopaat, die zei dat mn heel buik vastzat met spanning (liet het mij ook voelen, was inderdaad helemaal hard) en heeft dat heeft hij los gemasseerd. Die ronde was ik zwanger al werd dat ook een mk.

    Acupunctuur al heb ik daar zelf niet echt een super goed gevoel aan over gehouden, al was het op dat moment oké om te doen.

    Verschillende voedingssupplementen. Ook ben ik vanaf eisprong kinderasprine gaan slikken, dat wordt in België vaak voorgeschreven bij vrouwen met herhaalde miskramen. Heb het sinds mn laatste miskraam ook op recept (ik loop nu in het Uz Gent)

    Verder ben ik naar een homeopaat geweest die een paar verstoringen heeft gevonden waar ik een behandeling voor gehad hebt.
    Ik hoop dat dat gewerkt heeft zodat mijn nieuwe prille zwangerschap wel goed gaat.

    Sterkte!
     
  20. Suus34

    Suus34 Nieuw lid

    19 jul 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw hier, Suus34. In april '14 gestopt met de pil, in september '14 eerste afspraak gynaecoloog (zwanger worden is bij ons in de familie niet vanzelfsprekend) Kijkoperatie gehad en uit de onderzoeken kwamen geen afwijkingen, bij 1e IUi poging in november meteen zwanger. Echter bij 1e echo liep vruchtje al achter qua groei en op 31 december kregen we te horen dat het echt mis zou gaan. Op 12 januari miskraam gehad na inbrengen cytotec, nog 3 pogingen IUi gedaan en toen zo klaar met de hormonen in mijn lijf dat we een pauze ingelast hebben. Wonder boven wonder spontaan zwanger en in feb '16 is ons wondertje geboren na een heftige bevalling die uiteindelijk een keizersnede werd. In nov 2016 hadden we zoiets van een 2e kindje is welkom, zeker gezien de moeilijke tijd om zwanger te worden. Mei 2017 zwanger, wel meteen geen goed gevoel erbij en dat werd met 6 weken bevestigd. Wel een vruchtzakje maar geen kloppend hartje, 3 dagen later een spontane miskraam. In juni werd ik maar niet ongesteld en ongelooflijk maar waar weer zwanger. 1e echo was er een kloppend hartje, bij 8 weken was vk zeer positief. Alles zag er heel goed uit, geen reden voor angst voor miskraam. En toen kwam de echo bij 9 weken, kleintje goed gegroeid maar geen hartje meer. De wereld stortte letterlijk in voor ons. Gisteren bij gyn geweest, ik denk dat een vitamine tekort bij mij een oorzaak kan zijn voor de herhaalde miskramen. Gyn schoof dat beetje vd tafel en dat moest ik dan maar via huisarts laten onderzoeken. Wel krijg ik over 3 maanden, mits niet zwanger, een stollingsonderzoek. Vanochtend om 10u de cytotec ingebracht en nu aan het wachten wanneer er iets gebeurt.

    Is een heel lang verhaal, maar merk in mijn omgeving dat mensen het heel erg voor ons vinden maar snappen kun je t niet als je het niet zelf meegemaakt hebt, denk ik tenminste.

    Ben bang om weer gaan te proberen zwanger te worden, t is psychisch zo ontzettend zwaar om nog maar over de hormonen in mijn lijf te zwijgen. Wat hebben jullie gedaan? Denk zelf aan acupunctuur al is t maar om rust in mijn lijf te krijgen en toch weer aan de vitamines (zusje heeft via Düsseldorf ivf gedaan en daar krijg je standaard waslijst aan vitamines voorgeschreven)
     

Deel Deze Pagina