Derde op komst...help!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Chanti86, 2 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanti86

    Chanti86 Lid

    26 sep 2016
    40
    2
    8
    NULL
    NULL
    dag meiden,

    Wij hebben 2 kinderen..1 meisje van 2 haar en 7 maanden en een jongetje van 7 maanden. Voor ons was het eigelijk wel goed zo maar we zijn er nu achtergekomen dat ik inmiddels 16 weken! Zwanger ben.

    Ondanks dat het niet gepland was, is mijn man er wel blij mee en kijkt er alweer naar uit. Ik moet nog even wennen aan de gedachte en zou heel graag ervarinhen en praktische tips willen.

    Bijv een grote auto, extra kamer..wat vergeet ik nog meer? Is het echt een veel grotere aanslag op de portemonee? Hoe gaan jullie om met aandacht verdelen/ naar bed brengen/ douchen of klaar maken in de ochtend?

    Ik zie nu ecbt nog beren op de weg en hoop dat jullie mij iets meer gerust kunnen stellen☺️
     
    eems en Mom86 vinden dit leuk.
  2. chicca

    chicca Fanatiek lid

    14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Ook ik ben onverwacht zwanger van de derde.
    Alleen zijn mijn kinderen al ouder.
    Wij hebben ook geen kamer over en moeten alles opnieuw aanschaffen. Wij waren compleet. Alleen dacht dit kleintje er anders over. Het heeft zo moeten zijn. Het zal wel weer even wennen zijn en soms krijg ik het ook benauwd bij het idee maar het komt vast goed.
    Wij kopen geen grotere auto voor nu kan het nog prima en mijn oudste 2 gaan samen op een kamer voorlopig. Misschien in de toekomst verbouwen zodat ze alle 3 een eigen kamer hebben maar nu nog niet.

    In ieder geval gefeliciteerd! En het komt vast goed. Baby heeft vooral liefde nodig en ook aandacht verdelen gaat vast goed komen, jullie vinden er vast wel een weg mee.
     
  3. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd! En ik moet aan een gezegde denken, waar je vier mondjes kan vullen, lukt vijf ook wel. Zoiets was het volgens mij. Ik zou idd tips vragen aan mensen die ook 3 kids hebben. Dan komt het vast helemaal goed:thumup:. Genietse:)
     
  4. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik denk dat het zo duur is als je het zelf maakt. De derde kan kleding van de oudsten aan en een slaapkamer kan best gedeeld worden. Er passen ook echt wel drie kinderen op een achterbank. Wij hebben twee slaapkamers beschikbaar voor de kinderen. Nu heb ik twee stiefkinderen met beide een eigen kamer. Als we ons eigen kind krijgen gaan mijn stiefkinderen een kamer delen (is ivm leeftijdsverschil dan het meest logisch om die twee samen op een kamer te leggen). Ik kan me wel voorstellen dat het schrikken is, maar het komt vast allemaal goed! Qua aandacht verdelen denk ik dat ze ook veel met elkaar zullen spelen. Het vraagt misschien iets meer voorbereiding en structuur in de ochtend en met naar bed brengen, maar als je dat duidelijk hebt voor de kinderen moet dat lukken hoor.
     
  5. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    de derde gaat heel snel mee in het ritme die je al hebt.. he zal even wennen zijn, maar zelf vond ikde overgang van 1 naar 2 zwaarder dan van 2 naar 3..
    (en hier dan straks van 3 naar 4)
     
  6. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Dit inderdaad! Het gaat echt gewoon van zelf. En ook hier vond ik van 1 naar 2 zwaarder dan van 2 naar 3.
    Hier hebben ze alle drie hun eigen kamer. 3 autostoeltjes passen op de achterbank en qua kleding is het maar net hoe duur je het zelf maakt. Heb je nog kleertjes (kleine maatjes) van je dochter en zoontje? Dat scheelt al weer een hele hoop in het begin.

    Aandacht verdelen; baby's slapen in het begin nog heel veel dus dan heb je alle tijd voor je andere twee. Naarmate de baby ouder wordt vind je vanzelf je weg hierin.
    Van 1 naar 2 is ook gelukt toch ? ;)

    Hier gaat altijd de jongste eerst in de douche. Daarna zet manlief de jongens onder de douche. Zodra ik klaar ben met de jongste help ik m'n man verder met de oudste twee. Hier gaan ze dus vrijwel tegelijk naar bed (6, 4 en 2 jaar).

    Klaar maken ochtend; mijn man maakt brood voor de kids (school en voor bij oma). Ik zorg in de tussentijd dat de kids aangekleed en gewassen zijn. Daarna zelf klaarmaken. In de tussentijd doet m'n man de haren van de jongens en dan hup naar oma. Daar ontbijten ze. Als ik niet hoef te werken dan maakt mijn man alleen het brood voor school en de rest doe ik dan gewoon zelf.
    Ook dit zijn dingen waarbij je, als het zover is, zelf een weg in moet vinden.
    In het begin was ik ook benieuwd hoe dat zou gaan lopen, maar dat komt echt vanzelf wel goed ;)

    P.'s. : helemaal vergeten, maar gefeliciteerd natuurlijk!! Ookal is het een verrassing/ ongepland, geniet ervan! Dit wondertje wil gewoon bij jullie zijn.
     
    Springboon vindt dit leuk.
  7. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! En idd het komt goed. Hier was de oudste 2 maanden 3 jaar toen de derde geboren werd. Eerste tijd gingen de oudste 2 vroeg naar bed en dan nog tijd voor de jongste. In de tijd dat de jongste sliep had ik tijd voor de oudsten. Inmiddels gaan ze allemaal tegelijk. Soms een kind een keer extra aandacht geven door die alleen mee te nemen ergens heen. Hier ook oudste 2 bij elkaar op de kamer en jongste alleen. Ze vinden het erg leuk om bij elkaar te slapen. Slapen zelfs meestal bij elkaar in bed. En ja, soms is het even lastig, maar meestal is het genieten. Auto hebben we ook geen andere gekocht. Oudste mag officieel zonder stoeltje in het midden. Als een stoeltje daar niet past. Maar meestal had ik er 1 voorin in een stoeltje zitten. En ging ze in het midden als we met z'n allen weggaan. Ging prima.
    Inmiddels zwanger van nr 4.
     
  8. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vind het met 3 kindjes niet veel anders dan met 2.
    Hier hebben een hele tijd 2 kindjes op 1 kamer geslapen. Inmiddels verhuisd en nu hebben ze alle 3 een eigen kamer, maar er wordt regelmatig gevraagd of ze toch bij elkaar mogen slapen :p

    Elk kindje kost extra geld maar hier wordt soms ook wel wat aan kleding bijv doorgeschoven zoals een jas die er nog goed uitziet.

    Nu zwanger van de 4e. En ook dat gaat denk ik straks vanzelf wel goed kwa ritme. Moeten nu wel een grotere auto gaan aanschaffen, 3 gaat nog op de achterbank maar 4 niet :D
     

Deel Deze Pagina