Moeders voor moeders bezoek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gerritsen, 25 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerritsen

    Gerritsen Niet meer actief

    Hallo meiden,

    Morgenavond komt er iemand van moeder voor moeders.
    Ze zij dat ik ook een beetje urine moet hebben, gaan ze dan nog een test doen?
    Wat kan ik van het gesprek verwachten.

    Wil graag urine geven zodat ik ook andere vrouwen kan helpen.

    Wie heeft er ervaring met moeder voor moeders?

    GR Samantha
     
  2. SuLa

    SuLa Fanatiek lid

    14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Inderdaad doen ze van moeders voor moeders nog een test om te kijken of er genoeg hcg-hormoon in je urine zit. Even in een potje plassen dus ;)

    Wat je kunt verwachten: ze doen eerst een test, is die oké (wat hij waarschijnlijk gewoon is), dan krijg je uitleg over hoe MvM werkt. Je krijgt elke week 8 blauwe flessen thuis bezorgd, waar een beetje conserveermiddel in zit, en een kan waarin je kunt plassen. Elke dag gebruik je een nieuwe fles en je hebt één reservefles. Op de afgesproken ophaaldag zet je de flessen bij de voor- of achterdeur, dan worden ze opgehaald en zet de chauffeur meteen de nieuwe flessen neer. Soms moet je de flessen ook zelf wegbrengen/ophalen bij een afgesproken punt, maar daar heb ik geen ervaring mee.
    Het gesprek duurt een klein half uurtje. Je mag een cadeautje uitkiezen dat je krijgt als je minimaal 5 weken hebt meegedaan.

    Ik vond het conserveermiddel in die flessen een beetje stinken, vooral toen ik nog in mijn misselijkheidsperiode zat. Andere meiden vinden dat niet, dus het ligt er maar net aan.
    Verder plaste ik gewoon direct in die blauwe kannen. Je moet het toch opvangen en dus staand plassen (even wennen), dus deed ik het direct in de kan.
    Het is even wennen maar na een paar dagen weet je niet beter meer.
    Trouwens, je hoeft het alleen maar thuis te doen hoor. Ik werk zelf nog fulltime en die flessen bleven braaf thuis. Ik probeerde er zo veel mogelijk in te plassen, maar 's nachts plas ik vaak op de automatische piloot en dan vergat ik het nog wel eens.

    Succes!
     
  3. Troeltje

    Troeltje VIP lid

    28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Om eerlijk te zijn is het mij een beetje tegen gevallen. Ik wilde ook graag urine geven maar ze konden hier niet met de ophaalbus komen om het op te halen elke week, dus ik kon met 2 kratten vol naar een verzamelpunt rijden. Ik deed het graag maar op een zeker moment brak het me op en ben ik ermee gestopt. Zonde dat wel...
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik pak pas een nieuwe bus als die vol is... ik heb meestal zo´n 6 volle bussen. Aardig wat vind ik, aangezien ik ook nog 3 dagen werk.

    Ik plas altijd in de kan, die zet ik half in de wc en dan ga ik erop zitten, dan blijft de kan zo staan. Staand plassen vind ik helemaal niks ;)
    Ik vind de geur van de bussen wel meevallen en ben wel misselijk geweest. Verschilt gewoon per persoon.

    Het cadeautje heb ik hier altijd meteen gekregen, als de bussen voor de eerste keer werden bezorgd.

    Het gesprek is gewoon om wat uitleg te geven hoe het werkt en om te kijken hoe lang je zwanger bent. Hier was ze altijd na een kwartiertje wel weer weg.
     
  5. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Heb geen ervaring met in flessen voor moeders voor moeders plassen, maar heb wel ervaring met Pregnyl spuiten!

    En Pregnyl is dus het medicijn dat van jullie urine wordt gemaakt.

    Zonder dat hormoon (en nog wat andere hormonen) kan ik dus niet zwanger worden, dus daarom wil ik ff toppie en dank je wel voor het in de flessen plassen gaan zeggen!!!!
    Doordat jullie in die flessen plassen, krijg ik een kansje om ook ooit zwanger te mogen worden!!
     
  6. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik had hier dus totaal geen moeite mee. Vond het zelf wel fijn dat ze niet hier in de straat kwamen om ze op te halen.

    Wat mij gewoon tegenviel was dat je het op het eind wel helemaal zat bent. 10 weken niet 'normaal' naar de wc kunnen gaan is dan toch best lang maar goed, je weet waar je het voor doet.
     
  7. Veertje14

    Veertje14 Actief lid

    30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    @Maartje, graag gedaan hoor.
    Voor mij was het juist de reden om mee te doen om vrouwen zoals jij ook een kans te geven.
    Ik heb het geluk dat ik snel en makkelijk zwanger kan worden en dus vond ik het heel belangrijk om mee te doen aan MvM.

    Ik vond het geen pretje omdat ik de vloeistof in de flessen vreselijk vind meuren, maar hield dan in gedachten waar en voor wie ik het deed.

    Ik hoop dat je snel zwanger word.
     
  8. misschienmama

    misschienmama Niet meer actief

    Ik heb het ook gedaan en heb niet echt last gehad van de stank alleen vond het op het laatst steeds "zwaarder" worden. Ben blij dat ik heb meegedaan maar was ook erg blij dat ik weer "normaal" kon plassen!
     
  9. Gerritsen

    Gerritsen Niet meer actief

    hallo meiden,

    wat een reacties.

    Morgenavond om 20:00 uur komt een mevrouw langs, ben de naam vergeten op te schrijven. haha
    Maar ik kijk er naar uit, wil graag andere helpen ook jou maartje.
    Veel vrouwen hebben ons hulp nodig en dan vind ik het niet erg om 10 weken in een kan te plassen. Wat is 10 weken nou op jaren onderzoeken voor vrouwen waar het niet direct of spontaan wil lukken.

    Krijg morgen wel te horen of ik de kannen zelf moet halen of dat ze het brengen.

    Gr Samantha
     
  10. Christy79

    Christy79 Actief lid

    14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hoi!
    Heb ook meegedaan tijdens m'n zwangerschap en vond het gelukkig meevallen. Het enige minpuntje vond ik inderdaad dat luchtje van de conserveermiddelen... Maar ach, verder zit er totaal geen druk achter, in die potten plassen wanneer je er aan denkt, alle urine helpt! Wij hadden het geluk wel dat ze potten weer werden opgehaald!
    Onze buuf heeft PCO en zegt wel eens met een grapje: Dankzij jouw plasje, krijgen wij nu een kleine uk (ze is 30 weken zwanger). Prachtig toch! ;)
     
  11. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik moest er elke week 20 kilometer voor rijden om mee te kunnen doen maar wel gedaan natuurlijk, bij de tweede heb ik gevraagd of ik op een andere tijd mocht inleveren (want die tijden die hun doorgaven kwamen helemaal niet uit omdat ik al een kleintje had, eigen zaak) maar dat mocht niet ja nou dan is het jammer ik wil best moeite doen maar alleen op maandagmorgen tussen 8-10 uur inleveren vind ik niet erg flexibel ...
     
  12. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Dat is inderdaad vreemd. Bij ons werden ze op dinsdagochtend opgehaald bij het inleverpunt en mochten we die hele maandag ervoor de flessen om komen ruilen.
     
  13. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Hoi,
    Bezoek stelt weinig voor hoor, die mevrouw hemelde me helemaal op, tja je doet ook een goede daad natuurlijk. En idd ze zal nog een test afnemen om er zeker van te zin dat je wel echt zwanger bent.

    Ik begon na een week of 6 af en toe wel eens te vergeten dat ik in zo pot moest pissen hoor, ze stonden boven en beneden en als het dan woensdag was dacht ik, oh shit! mn pisbussen!
    maar het is goed gekomen ;)

    Je doet echt een goede daad al is het af en toe wel ff vervelend...
     
  14. Gerritsen

    Gerritsen Niet meer actief

    Ik vertelde net aan mijn beste vriendin dat Moeder voor Moeders vanavond kwam en werd ze boos dat ik daar aan mee wilde doen.
    Want ze halen ook iets uit je urine voor mensen die willen afvallen en daarom heeft ze niet meegedaan. ( zij is al 25 wk zwanger)
    Ik weet niet of het waar is, maar werd wel even boos tegen haar.
    Heb tegen haar gezegd dan ontneem je ook door zo'n beslissing ook vrouwen die niet zomaar zwanger kunnen worden. Dat wij juist zylke vrouwen kunnen helpen en als het zo is dat ze ook injecties ervan maken voor afvallen, jammer dan. Ik gun iedereen een kindje, want het is toch geweldig om dat mee te mogen maken.

    Nou ze is boos op me, waardeloos hoor van haar.
    Bel haar zo wel op, dat het mijn beslissing is en dat ik ook mij niet bemoe met haar beslissingen.

    Gr Samantha
     
  15. Jessy25

    Jessy25 Actief lid

    1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Wow ik vind het toch wel bijzonder! Ik heb volgende week mijn gesprek bij de VK en ik denk dat ik me ook maar eens ga aanmelden!

    kun je toch nog iets voor anderen doen! :)

    ps lijkt me niet dat ze er afvalpillen van maken.. T heet niet voor niets Moeders voor Moeders.. en je weet maar nooit als wij bevallen zijn, zijn we heel blij met dieetpillen.. dikkerds voor dikkerds haha....
     
  16. Gerritsen

    Gerritsen Niet meer actief

    Ze is geweest en inderdaad een zw test gedaan en was harstikke positief.
    Heb het zwangerschapsboek als cadeau uitgezocht.
    99% van al het urine wordt voor vrouwen gebruikt die zwanger willen worden en 1% voor afslanking, hier is moeders voor moeders het niet mee eens en mag het eigenlijk ook niet, maar dokters willen het nog wel eens voorschrijven aan mensen die problemen hebben met hun gewicht.
    Maandag komen de eerste kannen en als alles goed gaat dan is 9 november laatste dag.

    Ze is een uurtje geweest en het was eigelijk heel gezellig, ze woont bij me in de buurt en had alle tijd van de wereld.
    Goed begin alvast.

    Morgen ochtend vliegen we naar Milaan, zijn vrijdag 1 jaar getrouwd en komen zondag weer thuis. Gaan zonder ons zoontje voor het eerst weg. Althans meerdere nachten. Maar hij is in goede handen en mijn moeder blijft in ons huis, dus lekker vertrouwd voor ons zoontje en goed voor mijn gemoedrust.

    Fijne avond allemaal

    Gr Sam
     

Deel Deze Pagina