Deze wachtbank is niet leuk

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mystiek, 21 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Dames, hoe ga ik hiermee om? Twee weken geleden, bij een vroege echo, bleken we geen hartslag te hebben. Een week later was de hoop op een mooie zwangerschap echt voorbij toen er nog steeds geen hartje te zien was en de vrucht ook niet meer gegroeid was.
    Nu kan dat gebeuren en ik kan zaken ook best relativeren, maar ik heb er moeite mee dat de bloeding uitblijft. Dat vormt een soort van blokkade om verder te kijken, en ik zie ook op tegen de doorbraak van bloedingen omdat ik hoor dat het best kramp kan geven. Het is nu zo afwachten, en ik weet niet tot wanneer. Dat frustreert.

    Ik heb vanmorgen de gynaecoloog gesproken en zij vertelde me, toen ik daarnaar vroeg, over de risico's van ingrijpen. Die vind ik te hoog, dus ik kies er bewust voor om af te wachten. Mijn vraag is dus niet of er alternatieven zijn waarbij ik niet hoef te wachten, maar vooral hoe ik het makkelijker voor mezelf maak om geduld te hebben met mijn lichaam.

    Overigens is er ook geen kans dat mijn eisprong later was. We hebben nogal wat hulp mogen ontvangen met zwanger raken.
     
  2. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Wat jammer dat het dit keer niet mocht zijn :(. Ik ken je gevoel helaas al te goed.

    Wat je beschrijft over de wachtbank, dat herken ik wel. Voor mij was het alleen niet meer draaglijk en heb ik uiteindelijk wel (twee keer) voor ingrijpen gekozen. Dit was zó'n opluchting, ik kon het toen pas verwerken en verder gaan. Ik heb dus helaas geen tips voor je om nu met het wachten om te gaan. Wil je alleen meegeven dat, als het eenmaal 'moet', de ingrepen me beide keren reuze zijn meegevallen.
     
  3. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Twee keer maar liefst, dat lijkt me heel naar. Mag ik vragen hoe lang je uiteindelijk gewacht hebt nadat je het nieuws kreeg?
     
  4. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Beide keren twee weken. Het voelde als een eeuwigheid, maar achteraf gezien is twee weken niet heel lang. Nou moet ik ook zeggen dat beide keren er geen enkele vooruitgang was: HCG bleef hoog, geen bloedverlies, etc.
     
  5. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik snap het. Ben zelf tot nu toe ook geen druppel bloed verloren. Heel lastig.
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier op 14 mei een echo gehad (2e echo, was al 11 weken) helaas bleek het vruchtje gestopt met leven, al 2 en halve week.
    Ik had eerst zoiets van ik wil persé afwachten, dat heb ik ook nog een kleine week gedaan en toen bij de gynaecoloog tabletten gekregen (tot 3x toe, helaas hebben deze vrijwel niks gedaan) uiteindelijk op 6 juni een curretage gehad.
    Dat betekend dat de baby al eind april geen hartslag meer had en er uiteindelijk 6 juni is uitgehaald d.m.v een curretage, ik weet niet wanneer het uit zichzelf had gekomen en vond het ook erg lang duren en dat is uiteraard ook niet goed voor je lichaam.
    Op internet las ik wisselende verhalen, bij sommige kwam het na 2 weken en bij de ander pas na 10 weken.
    Nog langer wachten wilde ik niet, was er zo klaar mee op een gegeven moment.. maar doe vooral waar je je goed bij voelt en als je klachten krijgt of het breekt je op zou ik wel aanraden om er hulp bij te krijgen.
    Voor nu, heel veel sterkte en ik hoop dat het snel uit zichzelf komt!
     
  7. Martina84

    Martina84 Actief lid

    25 mrt 2015
    169
    54
    28
    NULL
    NULL
    Wat naar dat het niet goed zit Mystiek.

    De eerste miskraam is bij mij uit zichzelf begonnen, iets meer dan twee weken nadat het hartje is gestopt. Ik wist het toen twee dagen voor kerst, en tweede kerstdag is het begonnen. Dus heb niet zo lang hoeven wachten. Ik had wel al een week bruinverlies. De miskraam zelf duurde 4 uurtjes met op het laatst wel ff pittige weeën, maar toen kwam ook alles eruit en was de pijn meteen weg. Zorg dat je paracetamol bij de hand hebt dan is het wel te doen.

    Tweede keer vanwege een groot hematoom voor curretage gekozen. Ik moest twee weken wachten tot de ingreep, dat was ook slopend. Daarna nog best veel bloedverlies gehad. Dus iedere keer weer de onzekerheid of er nog wat achter was gebleven. Vandaag na 5 weken eindelijk controle en schoon verklaard. Heb ook het idee dat ik het nu pas een beetje kan afsluiten.

    Heel veel sterkte, hopelijk komt het snel spontaan en zonder al te veel pijn op gang.
     
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier 4x meegemaakt. Zelfs na 6 weken liet t niet los. Pillen deden niks dus uiteindelijk curretage gehad. 5 x in totaal. Heb daar geen verklevingen aan over gehouden.
     
  9. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Wat verrot dat het zo lang duurt.. Wachtbanken zijn niet leuk maar dit is helemaal K*t.. Ik wist eerlijk gezegd niet dat het zo lang kan duren, wat moeilijk.
    Ik hoop dat het heel snel goed komt bij je! En dan als het even kan zonder hulp, het is allemaal al erg genoeg zonder dat er zo veel ellende bij komt kijken.. Dikke knuffel!

    Mag ik vragen wat de reden is dat je met een hematoom voor curettage koos? En wat is precies groot?
    Ik heb ook een hematoom naast het vruchtje, en ik krijg maandag een echo en dan gaan we een plan maken. Maar bij mij is het (denk ik) niet zo groot, het was afgelopen maandag 2,5 cm lang en minder breed.

    Curettage lijkt mij fijner maar zal ik ivm de risico's denk ik niet zo snel voor kiezen. Anderzijds heb ik echt geen zin om weken te wachten tot ik hier vanaf ben :(
     
  10. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wat naar voor je. Ook hier herkenbaar helaas. Zie mijn onderschrift....
    Ik heb gekozen voor curretage ik trok het emotioneel niet langer meer. Geen enkele bloeding al die tijd gehad en super knaltesten. Pillen wilde ik ook absoluut niet ik kon het niet aan met dochter van 4 jaar en dan zoiets emotioneels moeten doen en thuis vruchtje afwachten, krampen en hopen dat het goed schoon wordt anders alsnog een curretage. Ik koos meteen voor curretage en dat ging helemaal prima en was snel hersteld lichamelijk gezien
     
  11. Martina84

    Martina84 Actief lid

    25 mrt 2015
    169
    54
    28
    NULL
    NULL
    De hematoom was uiteindelijk geloof ik 13 cm, zo lang als mijn baarmoeder. Ook al verliep de eerste miskraam achteraf gezien volgens het boekje, heb ik toen toch wat paniekmomentjes gehad. Het is allemaal zo spannend, je weet niet wat je kan verwachten (je moet aan de bel trekken als je teveel bloed verliest, maar wat is teveel?). Dus met zo'n groot hematoom durfde ik het thuis niet aan. En maar goed ook want waarschijnlijk was ik dan alsnog naar het ziekenhuis gemoeten.

    Ik denk dat je vooral moet doen wat goed voelt, ik denk dat ik het onbewust heb aangevoeld dat dit de goede keus was voor mij.
    De risico's waren heel klein werd mij verteld in het pre-operatief gesprek, maar ze zijn er wel.

    Het is gewoon shit dat je ook nog zulke dingen moet beslissen als je al in zo'n rotsituatie zit. En dat het allemaal zo lang duurt, maakt het mentaal zwaarder dan je in eerste instantie verwacht.
    @Pimpelmeesje ik hoop toch echt dat je helemaal geen keuze hoeft te maken, dat er maandag een hartje klopt en de hematoom weg is.
     
  12. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Bedankt voor de info, ik denk dat ik toch maar maandag eerst het gesprek af moet wachten.
    Die hoop zit stiekem nog wel in m'n hart maar durf ik niet echt in m'n hoofd toe te laten.. Het ziekenhuis heeft mijn huisarts al een brief gestuurd met melding van de miskraam, dus zij verwachten het ook echt niet meer.

    Maar ik wil het topic niet overnemen, @Mystiek hoe gaat het nu? Ik vind het erg stoer van je dat je het geduld op kan brengen. Lukt het je een beetje om afleiding te vinden?
     
  13. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Hier hetzelfde.. Afgelopen dinsdag echo gehad, die bleek niet goed. Zou ruim 8wk zijn en er zat een leeg vruchtzakje ter grootte van 6,5wk. Misselijkheid en overgeven worden gelukkig wel beter, dat is hoop ik een goed teken. Maar verder geen enkel teken dat er iets op gang komt uit zichzelf. Geen druppel bloed.
    Bij mij dringt het oa daarom nog niet door:(
     
  14. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Oh nee @LadyH88 ... Wat naar voor je

    @Pimpelmeesje , ik heb nogal slecht geslapen deze week en het lukt allemaal niet zo. Gisteren lag ik er heel vroeg in en ik heb vanmorgen uitgeslapen, en alsnog voel ik me moe. Ik kan dus niet echt zeggen dat het goed gaat. Ook sporten doe ik op dit moment niet; ik ben er niet helemaal klaar voor mijn verhaal te vertellen. Ik had al wel verteld dat ik zwanger was vanwege het risico met contactsporten, dan kon iedereen rekening houden met onze veiligheid. Ik sta nu gewoon even stil. Ergens had ik gewoon gehoopt dat het snel zou komen en dat ik dan verder zou kunnen kijken, maar ik begin het gevoel te krijgen dat ik door moet voor het zover is, want ik kan niet nog wekenlang op deze voet doorgaan.

    Overigens, van topic overnemen is geen sprake. Het is toch juist fijn om ervaringen te kunnen delen?
     
  15. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Dat is lief.
    Ik herken heel erg het gevoel dat je stil staat. Ik denk ook niet dat ik kan wachten tot het vanzelf komt. Ik weet nu iig dat ik aan het wachten ben tot de echo van maandag, en daarna.. Dat is dan een volgende stap ofzo, eerst maandag. En zelfs dat wetende is het me te moeilijk om te wachten, ik ben er 24/7 mee bezig, kan eigenlijk geen afleiding vinden.
    Over het algemeen ben ik een vrij nuchter persoon en heb ik alle drama van de behandelingen redelijk kunnen dragen, maar dit is echt een van de meest vreselijke weken van mijn leven.
    Is het misschien mogelijk voor je om een andere sport te doen?
     
  16. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ja, maandag afwachten lijkt inderdaad verstandig. Dan krijg je vast ook advies en de gelegenheid om vragen te stellen. Misschien heb je dan een beter beeld van waar je staat.

    Ja, die behandelingen kwamen wij ook aardig goed door. Het zwaarst daarvan vond ik dat de eerste poging mislukt was zonder cryo's, maar bij de tweede poging is onze zoon verwerkt, uit een cryo. Dit embryo kwam uit dezelfde poging.

    Een andere sport kan, ik kan zo mijn hardloopschoenen aantrekken. Maar ik heb nu ook weinig energie, dus dat motiveert niet. Ik overweeg nog even hoe ik verder wil nu.
     
  17. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Wat naar dat je dit mee moet maken :(
    Bij mij is de miskraam een week na de eerste echo, waarop te zien was dat het niet goed was, vanzelf op gang gekomen. (7.5 weken) Ik herken je gevoel van ‘stil staan’ wel heel erg, je kunt er niks mee in deze fase, terwijl je het zo graag een plekje wil geven en af wil sluiten. Het wachten en de onzekerheid vond ik heel naar. De miskraam zelf vond ik erg mee vallen, geen heftige krampen gehad, echt vergelijkbaar met een menstruatie, wel 2 weken behoorlijk gevloeid.
    Heel veel sterkte, knuffel!
     
  18. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Qua sport/bewegen lekker doen waar je je nu goed bij voelt.. Maar misschien dat het een beetje de spanning oplucht als je een stukje hardgelopen hebt. Maar ik kom ook niet verder dan de bank momenteel hoor.
    Ik hoop dat het heel snel vanzelf komt en dat je anders toch vrede kan hebben met een andere oplossing.. Na veel lezen de afgelopen dagen denk ik toch dat mijn voorkeur uit gaat naar curettage.
     
  19. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
  20. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik krijg donderdag curettage. Was een lieve arts gelukkig, nu vooral blij dat het (bijna) voorbij is.
     

Deel Deze Pagina