Diaree

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loeki2, 20 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Volgens mij heeft Annika diaree. Bij ieder luier zit er ontlasting in en bij ieder scheetje is haar luier vol. Verder merk ik niets bijzonders aan d'r.

    Wat moet ik hier mee doen?
     
  2. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Zolang ze goed blijft drinken, niet spuugt en er geen koorts bij heeft, kun je het even aanzien.
    Als je het niet vertrouwd, de HA bellen.

    Lynn heeft een keer een week lang diarree gehad. Een heel pak luiers in 4 dagen op. Ze dronk goed en had hele lichte koorts.
    Ik heb toen wel contact gehad met de HA, maar hoefde niet eens langs te komen. Gaat ze spugen, stopt met drinken of kreeg ze hoge koorts, dan moest ik bellen.
     
  3. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Goed opletten of de luiers goed nat blijven. Anders aan de bel trekken bij de huisarts. En opletten of ze geen koorts krijgt.

    En natuurlijk je handen goed wassen na het verschonen.

    Beterschap voor je meid.
     
  4. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ze heeft verder nergens last van, geen koorts, ook overvolle plasluiers, drinkt prima, is levendig. Eigenlijk viel me alleen het aantal poepluiers me vandaag op denk een stuk of 5 en bij iedere scheet is het een luier vol.

    Ik houd haar goed in de gaten en zal haar eventueel nog een extra voeding vanavond laat geven.
     
  5. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Als Annika diaree heeft, juist niet een extra voeding geven. De lactose en de eiwitten in de voeding prikkelen juist de darmen, waardoor deze weer gaan protesteren. Het gevolg is dan langer diaree dan nodig is.

    Noa had een aantal weken terug twee weken lang diaree. Mij werd toen gezegt, niet extra voeden, water is het belangrijkste.
     
  6. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dank je zonnestraal, ik heb haar gisteren ook lekker laten slapen, had niet de moed haar wakker te maken.

    Als ik haar water geef moet dat dan gekookt worden. Ik geef namelijk BV.
     
  7. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik zou afgekoeld gekookt water gebruiken...of spa
     
  8. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik zou geen extra water geven, gewoon heel veel aanleggen. De borstvoeding werkt ook genezend. Als je water bij gaat geven heb je ook kans dat je voeding achteruit loopt.
     
  9. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Het kan zijn dat jij zelf iets gegeten hebt waar zij op reageerd meis
    Misschien dat dat het is.

    En met bv heb je natuurlijk wel dunnere luiers dan met fv.

    Kijk het even aan.
    Extra bv kan idd geen kwaad
     
  10. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Hoi Loeki2

    Wij hebben hier precies hetzelfde gehad. Iedere luier was een poepluier en was ontzettend dun. Tot er op een gegeven moment op een zaterdag wat bloed bijzat. Toen HApost gebeld en die vrouw zeid dat het een haarvaatje was wat een beetje beschadigd was. Dat schijnt wel vaker bij baby's voor te komen. Maar verder was onze kleine meid ook allesbehalve ziek :D . Nog gewoon vrolijk en lachen en had nergens geen last van. Toe maandag(duurde nu al een week) toch afspraak gemaakt bij de HA 9niet zo'n hele subtiele HA maar goed) en ik moest een kweek afgeven bij het lab. Nou, gebeld voor de uitslag, niets aan de hand. ! of 2 dagen ervoor was het ook over en nu heeft ze maar 1 (soms 2) dunne poepluiers per dag) Al met al had het 2 weken geduurd.
    Mischien heb je er wat aan, maar je ziet, onze kleine meid had het ook en ging gelukkig vanzelf weer over. Maar wel goed in de gaten houden. Zodra ze suf wordt, moelijker wakker en huilt zonder tranen, gelijk de HA bellen.
     
  11. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier nog steeds een vrolijke meid hoor, vandaag pas een hele dunne poepluier gehad (tegen 5 of 6 gisteren). Ze drinkt en lacht nog steeds. Ze is helder en huilt niet, dus ik heb goede hoop dat het vanzelf over gaat.
     
  12. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Oh gelukkig! Da's tenminste wel prettig dat ze gewoon lekker vrolijk is.
    Had die kleine meid van ons ook, en dan weet je dat je het alleen in de gaten hoeft te houden, en je niet zo ongerust hoeft te maken!

    Liefs
     
  13. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb me nog geen moment echt ongerust gemaakt eigenlijk, daar is ze gewoon veel te levendig voor. Maar ze heeft net wel weer een hele volle dunne luier gehad, het liep gewoon langs haar beentjes de luier uit. Dus het boxkleed voor de 3e keer in de was deze week.
     
  14. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Heb ik ook niet gehad hoor. Ook omdat ze gewoon nog vrolijk en aan het lachen was! Ik wilde het wel in de gaten houden en het had ook niet te lang moeten duren. Dat had ik dan weer niet prettig gevonden.

    Haha dus ze had je goed te pakken? ;)
    Ja, hou op schei uit. Mijn wasmaschine heeft nog nooit zoveel wassen gedraaid. :)
     
  15. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja iks was sowieso wel meer dan vroeger, maar nu gaat het wel even heel hard, geen luier die hier tegen opgewassen is helaas.
     
  16. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Heel herkenbaar. Heb van die kleine meid vaak meer was dan van mn mannetje en mij samen :) (Ook omdat ze veel kwijlt en spuugt :cry: )
    Maar de wasmaschine draait wel.
    En wat de luiers betreft kan je met dit soort gevallen altijd wel een voorraad hebben :)
     
  17. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Hoi Loeki

    Hoe is het met Annika?
     
  18. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Met Annnika gaat het prima, de vele poepluiers lijken even verleden tijd, zaterdag had ze er 3 gisteren nog maar 2 en vandaag tot nu toe eentje. Gaat de goede kant op. Fijn dat je het vraagt.
     
  19. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Gelukkig maar :D
     

Deel Deze Pagina