Zwanger ... schildklier

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door natascha25, 16 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Hi Allemaal

    Ik heb vanmorgen positief getest. helemaal geweldig. We zijn ook super blij. Ik heb alleen na mijn vorige ZWn een te snel werkende schildklier overgehouden. Althans na een jaar medicatie zijn de waardes normaal (ben sinds juni vorig jaar gestopt). Ik had na de laatste controle vorig jaar anti stoffen in mijn bloed TSI. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben dan benieuwd naar het verloop van de zwangerschap en of ik nog extra rekening moet houden met het een of ander.

    Groetjes natas
     
  2. R1lana

    R1lana Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    als eerste gefeliciteerd :D
    en met je vraag kan ik je niet helpen, ik heb er geen ervaring mee
     
  3. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Gefeliciteerd en ik heb ook helaas geen antwoord op je vraag.
     
  4. Dottie

    Dottie Bekend lid

    8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Ik heb er ook geen ervaring mee, maar toch een dikke proficiat!
     
  5. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gefeliciteerd :D
     
  6. wiebertje

    wiebertje Fanatiek lid

    2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap :D

    Ik heb de ziekte van Graves dat hou ik de rest van mijn leven, ook medicatie gebruik slik elke dag tyrax, moet vaak gecontroleerd worden mijn bloedwaardes zijn nu wel goed vandaar dat we aan kinderen konden gaan denken :D.

    Ben nu dus ook 6 weekjes zwanger en weet dus nog niet hoe dat verder gaat verlopen ik verwacht in ieder geval veel bloedprikken en bezoekjes aan de internist maar dat vind ik niet erg zolang we maar een gezond kindje krijgen.

    Hoever ben je nu :(:

    Veel succes ermee :D
     
  7. sloppyslayer

    sloppyslayer VIP lid

    10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Gefeliciteerd!

    Ik heb zelf een traag werkende schildkier en bij mij is het zo dat ik regelmatig gecontrolerd moet worden.
    Zeker in de erste 3mnd omdat je kindje dan nog afhankelijk is van jou schildklier hormoon.
    Ik weet neit of je nog onder behandeling bent van een internist maar ze hebben mij geadviseerd om direct contact op te nemen en je bloed te laten prikken als je weet dat je zwanger bent.
     
  8. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hallo,,

    Nou als eerste Gefeliciteerd he!
    Geniet ervan!

    Bij mijn vorige zwangerschap zijn ze er ook achter gekomen dat mijn schildklier niet werkt zoals hij horen moet.
    Nu is het bij mij allemaal wel binnen de normen maar ik schiet veel te snel van lings naar rechts binnen die norm.
    In die maanden ben ik heel veel gecontroleerd... veel bloedprikken.
    Wel zou ik zo spoeding mogelijk je internist vertellen dat je zwanger bent zodat ze meteen je goed in de gaten kan gaan houden.
    Verder geen zorgen maken... jij en je kindje worden gewoon veel meer in de gaten gehouden.
    Kan zijn dat je weer tabletjes moet gaan slikken als de waardes tijdens de zwangerschap veranderen en ik denk dat je ook bij een gyn terecht komt ipv een verloskundige.

    Geniet van je zwangerschap!
     
  9. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Hi allen

    Bedankt voor de reacties. Goh dat het toch nog zo vaak voorkomt?! Ik heb helaas ook nog het probleem van de ogen :confused: zijn jullie hoop ik neit bekend mee. Deze ZS was ook neit echt gepland. Maarja ongelukje zit in klein hoekje hihi maar ondanks dat zijn we er enorm blij mee. Wij willen namelijk wel maar het ziekenhuis adviseerde om te wachten i.vm. TSI en :confused: . Ik hoop dat dit niet veel erger wordt.

    Veel onderzoeken vind ik niet erg als het idd maar gezond wordt. Stel dat de kleine straks iets mankeerd wat voorkomen had kunnen worden. Dit zou ik dan heel erg vinden.

    Hoe gaat het verder met jullie? Erg aan het schommelen of valt het mee

    Groetjes Natas
     
  10. sloppyslayer

    sloppyslayer VIP lid

    10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Bij mij valt het schommelen nu wel mee.
    Ik was in de eerste 3mnd wel heel erg naar beneden gezakt, maar nu gaat het een stuk beter :)
     

Deel Deze Pagina