Dierbaar hondje en dierbare kindjes....

Discussie in 'De lounge' gestart door roever, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

    roever Niet meer actief

    en het gaat niet meer samen!:cry:

    Ik heb mijn hondje sinds pup, is inmiddels de 8jaar gepasseerd.
    Was altijd al 1 met een ongelovelijke gebruiksaanwijzing en veel spanning.

    Sinds de komst van onze kindjes, oudste is juli 2 geworden is het niet veel beter geworden....

    Ik leer mijn kinderen dat E niet zomaar een hond mogen aaien/knuffelen.
    Laatst is er in 1 onbewaakt ogenblikje iets gebeurd en heeft hondje van zich af gebeten ... had waarschijnlijk al een waarschuwing gegeven maarja die kan een peuter nog niet opvangen.

    Net zitten we gezellig op de grond te spelen en oudste vraagt of hij hondje kusje mag geven .... dit mocht van mij omdat ik dacht Mn hond goed ingeschat te hebben.
    Niets was minder waar ...

    Zoontje gaf heel lichtjes een kusje en kwam direct weer omhoog, maar ik zag direct dat hond hem na hapte

    Ik ben zo ongelovelijk verdrietig dat het niet samen gaat!
    Ik hou mezelf elke x voor dat het over een paar maand beter zal gaan wanneer we naar een groter huis en tuin verhuizen

    Maar man.. wat voel ik mij slecht en ongelukkig!!!

    Heeft iemand ook zoiets meegemaakt en/of tips?
    Hondje weg doen is wel het laatste waar ik aan denk...
     
  2. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    959
    113
    Vrouw
    Natuurlijk kan dat niet samen, tenminste niet zo dus. Mijn honden houden daar ook niet van, en het mag dus ook gewoon niet. Altijd apart houde dus.
    Mijn kinderen zijn nu 6 en 3 en ik durf wel even naar boven te gaan maar ik ga niet uitgebreid douchen oid als ze beneden zijn. Of de honden gaan in de bench.
     
    Nescio, DastyQueen, roever en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    En hond zal altijd denken dat een peuter gelijk met hem in de roedel staat, of hij eet zelfs boven. Jij als roedel leider moet dus duidelijk maken hoe de verhoudingen liggen. En mijn zus is honden trainer maar laat dochter pas vanaf ongeveer 12 alleen met de honden. Pas wanneer de kinderen het overwicht hebben over de hond.

    Dus je gezin als een roedel beschouwen. En je hond zal nooit accepteren dat kleine kinderen hoger in de rangorde staan, tenzij jij als roedel leider dat steeds aangeeft. Maar eens met voorgaande: laat ze er nooit alleen mee. Een hond heeft een andere manier dan wij om aan te geven wie er de baas is.
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Ik snap dat het niet leuk is. Maar ik hoop toch dat de kinderen en hun veiligheid absoluut op nummer 1 staat?

    Dus hond buiten in een bench die op slot kan of weg idd.
     
    puzzelstukje, Nescio, laurazoey en 9 anderen vinden dit leuk.
  5. roever

    roever Niet meer actief


    Jou reactie klinkt eigenlijk heel logische! Ook hoe we er hier over denken en doen.. als ik nu naar boven ga oid loopt hond al achter me aan, niet bevordelijk voor zn verlatingsangst maar ja dat is dan weer niet anders!

    En hoewel t niet leuk is vind ik het wel “fijn” te horen dat het niet altijd dus koek en ei is tussen kids en huisdier..
     
  6. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Mijn (jaloerse) hondje had het ook moeilijk met de komst van mijn dochter. Ik heb haar nooit, toen dan, alleen gelaten met de hond.
    In ons geval hebben wij het inderdaad benaderd als een roedel en ik ben de leider hier. Wij zijn begonnen met haar (ons hondje dus) als laatste te laten eten. Haar als lastste te begroeten ed.
    Mijn dochter is vanaf het moment dat het kon het eten voor de hond gaan doen. Zij geeft het hondekoekje en zij geeft de brokjes. En nu zijn ze beste maatjes!

    Maar er is meestal wel wat aan te doen hoor. Heb je vroeger cursus met de hond gedaan? Misschien dat ze je daar verder kunnen helpen of bij de dietenarts zullen ze je ook wel door kunnen verwijzen naar een teainer.
     
    littlemunchkin, Meg en Juul75 vinden dit leuk.
  7. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Duidelijker waarschuwing kun je niet krijgen van je hond. Als jouw hond raak had willen bijten dan had hij (zij?) dat gedaan toen jouw zoontje een kusje gaf.
    Echt dit soort dingen niet meer toelaten! Laat kinderen hond volkomen negeren en geef je hond een plek waar hij/zij ongestoord kan liggen (een bench is dan misschien de beste optie?).
    Hopelijk kun je hond en kinderen een beetje uit elkaar houden zonder al teveel stress. Ik kan me jouw spanning helemaal voorstellen want je wil je hond niets aandoen maar absoluut je kinderen ook niet.
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik kan verre van in schatten hoe jouw hond doet, wat jij doet en wat je kinderen doen vanaf papier.

    Maar;

    Als je weet dat je hond al zo'n rugzak heeft. Zou ik mn kinderen leren uberhaupt niet in de buurt te komen. Vooral een kusje in het gezicht, is heel intimiderend voor honden. Als hij dat vertrouwen al niet heeft, nooit je kind dat laten doen


    Hier zijn drie honden. Een labrador en twee heidewachtels. De labarador vind onze zoon ge-wel-dig. Die twee spelen hele dagen met elkaar.
    Maar; de heidewachtels vinden hem niet echt zo zo. Ze accepteren hem, en zijn lief voor hem als hij ze even zou aaien als ze samen bij ons staan. Maar geen haar op mn hoofd dat hij hun zou mogen kussen, ook niet waar ik bij ben. Onze zoon mag deze honden ook niet opzoeken, of achterna gaan. Nooit. En dat weet hij ook.

    Voor je de keuze maakt om de hond evt weg te doen raad ik aan een hondengedragsdeskundige in te schakelen. Die komen dan bij je thuis en gaan de normale huiselijke situatie observeren. Dat gaat je gegarandeerd hele nieuwe inzichten geven.

    Als je nu je hond in de bench gaat stoppen, zou ik hem weg doen. Je gaat hem dan straffen voor gedrag wat eigenlijk voor hem (en ook andere honden) heel normaal is. En dan verpauper je de boel alleen maar meer en wordt het helemaal een ***hond in publiek. dat raad ik je dus zeer zeker af.

    Een bench (of mand) als eigen plek is wel een aanrader. Zolang het deurtje maar open is. En dan moet je je kinderen leren dat ze absoluut daar niet heen mogen. Dat is ZIJN plek.
    Even lastig voor jou, want je moet extreem opletten. En even lastig voor je peuter, want die moet luisteren. Maar dat kunnen ze echt wel. Je moet je hond het vertrouwen en de ruimte geven dat hij nooit in een hoekje gedreven kan worden. Niet in zn persoonlijke zone komen. Dus in zn mand of de bench, blijft iedereen weg.
    En dus je peuter uberhaupt niet meer bij m laten
    Blijkbaar wil hij dat niet. En dat is duidelijk. Peuter nee leren. Weg bij de hond.
     
    Insomniac, littlemunchkin, Madelie en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heel mooi verwoord en Ts wat ontzettend naar zeg.
    Ik zou de hond zeker niet in de bench gaan stoppen ( mits het deurtje open staat) wanneer de kinderen erbij zijn, geef hem inderdaad een vaste plaats en leer de kinderen dat ze de hond negeren en met rust laten.
    Ik zou inderdaad een gedragsdeskundige informeren, zij kunnen zoveel zien aan lichaamstaal, stand van de oren en staart etc
    Succes
     
  10. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    959
    113
    Vrouw
    Mijn hondjes vinden het niet erg in de bench hoor, het is gewoon hun slaapplek, ze vinden het er zelfs fijn.
    Mijn kinderen mogen ook niet bij de bench staan, of ze aaien als ze daar liggen, dat is hun plekje.
    Ze vinden duidelijk dochter van 6 beter te pruimen dan dochter van 3 dus het zal met de tijd wel makkelijker worden. En het is ook lastig, dat je zo iets schattigs niet kan kussen of knuffelen. Ik leer de meiden ook dat zij zelf nee mogen zeggen voor een kusje of knuffel, en hondjes doen dat met hun tandjes. Nou ja, eerst lopen ze weg, dan grommen en dan tandjes :p maar zover komt het nooit.
     
  11. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hoe dol ik ook op honden ben zou ik nu toch echt een nieuw huisje zoeken voor je hond, want het is duidelijk dat je hem niet onder controle hebt en dit is dus duidelijk door het bijten en nu ook weer, je weet dat je hond niet betrouwbaar is en toch sta je je toe dat je kind in de buurt van de hond kan komen op een manier waarvan je als hondeneigenaar moet weten dat honden dat niet prettig vinden. Dus voordat je kinderen littekens hebben en je hond een stempel als bijter, neem de verandwoordelijk en zorg dat het dier een thuis vind zonder kleine kinderen in huis. Want het probleem ligt bij jou opvoeding naar de hond toe en hoe je je kind leerd om te gaan met dieren.niet bij je kind of de hond.
     
    Taco vindt dit leuk.
  12. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Wow, ik snap dus echt niet dat er mensen zijn die honden in huis willen houden die niet te vertrouwen zijn met hun kinderen. Nu ben ik sowieso geen dierenliefhebber dus ik zal het ook nooit begrijpen maar ik vind het wel echt dieptriest dat er dus kinderen zijn die in hun eigen huis niet 100% veilig zijn. Dat lijkt mij als ouder zijnde toch wel het allerbelangrijkste dat er is! En dat die veiligheid dan boven een dier staat.
     
    Caithy, Pipo30, Nescio en 12 anderen vinden dit leuk.
  13. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Ik zeg altijd, als mijn hond (Rottweiler) naar mijn kinderen hapt/uithaalt/bijt gaat hij weg.
    Klinkt misschien heel hard, maar mijn kinderen staan op nr 1.

    Er zijn hier wel duidelijke regels. Niet alleen met de hond. Niet zomaar aaien of aan hem zitten. Niet aan zijn etensbak zitten. Hem gewoon met rust laten.
    Dat gaat prima zo. Hij vraagt ook geen aandacht bij hen.
    Doet dat wel bij mn man en mij. Is trouwens heel onderdanig en absoluut niet de roedeleider.
    Maar nog steeds ben ik op mn hoede dat er toch een keer iets kan gebeuren. En ook dat mn kinderen t uitgelokt kunnen hebben.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  14. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Bovenstaande reactie is dus waarom de asiels vol zitten, naast de vakantieperiode. Er komt een kind en hond mag opzouten, alsof het om een paar oude schoenen gaat.
    Verder eens met @Bubblez .
    Ts ik snap je gevoel ontzettend goed, je hond is ook al 7 jaar je maatje.
    Xx

    Edit, bedoelde niet Eliza
     
  15. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik heb om me heen 2 kinderen met littekens door aanval van eigen hond omdat na mijn idee de baasjes teveel toe lieten de kinderen speelde met het zelfde speelgoed en er was jaloezie een hond is geen mens en een kind geen hond een hond corrigeert zijn pups of roedelgenoten met een grom snauw of zelfs een hap als die iets wil duidelijk maken , Dus hoe rot het ook is als je ze niet gescheiden kan houden dan is het te gevaarlijk.

    Hier heb ik een grote hond maar gelukkig laten ze elkaar met rust :)
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  16. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Het ligt aan de eigenaren. Als je je hond niet opvoed is een kind niet veilig. Dus voor de veiligheid van het kind is het het beste om de hond uit de situatie te halen. Want uit de openingspost lees ik al dat de eigenaar niet voldoende de gevaren van een hond ziet en daardoor de hond niet leerd hoe je met een kind om gaat én dat het kind niet geleerd krijgt dat een hond geen knuffel is en je niet alles met een hond kunt doen wat je maar wilt.er is al gebeten toen de eigenaar niet oplette ( kinderen kun je gewoonweg niet alleen laten met honden en je moet altijd op je hoede zijn)
    Dus voor zowel de hond en de kinderen is het zoeken naar een nieuw huis gewoonweg het beste. 1000x liever een hond in het asiel op zoek naar andere eigenaren dan een hond dat bekend staat als bijter en een kind met littekens( en waarschijnlijk ook nog eens een angst voor honden)
     
    Paardenbloem, tuc en joepy vinden dit leuk.
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Ik ben sowieso absoluut tegen honden houden als huisdier zoals hier in NL gebeurd.
    Enkel als je op een grote boerderij met een groot erf woont of een heel groot huis in het bos oid.
    Maar dat terzijde: kinderen moeten toch altijd voor een hond gaan? Als je de veiligheid van je kinderen niet kunt garanderen mbt de hond dan kun je die toch niet houden?
     
    Nellie4, Fuddey, wwrr en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Amen. Ik lees meerdere dingen in je bericht (van TS dus) die mij doen denken aan onkunde. Volgens mij is hier nog best iets van te maken, met goede begeleiding.
     
    Snoeki, Bubblez, Juul75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Sorry maar dit vind ik echt een rare beredenering.
    Wat is er niet goed aan het houden van een hond als huisdier in bijv een rijtjeswoning, portiekwoning met lift, ik noem maar iets?
    Wij hebben een labrador van 8 maanden en wij wonen in een ruime rijtjeswoning en dat dier heeft een geweldig leven en niemand heeft hinder van hem. We ruimen zijn poep op, hij valt niemand lastig en wij worden ontzettend gelukkig van hem.
    Ik zou hem nooit willen missen maar mocht hij ooit eens uitvallen naar de kinderen om welke reden dan ook dan zullen wij ook afscheid van hem moeten nemen, kinderen gaan altijd boven de hond, daar is echt geen twijfel over mogelijk.
     
    Pechvogol vindt dit leuk.
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Omdat ik het zielig vindt voor honden. Zoveel mensen die hun best doen om goed voor de hond te zorgen. Maar een hond hoort mi niet in een woning te zitten en een paar keer uitgelaten worden.
    Honden moeten vrij kunnen rennen en bewegen in de natuur.
     
    Nellie4, wwrr, Evanesco en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina