incasso

Discussie in 'De lounge' gestart door marleentje231, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje231

    marleentje231 Actief lid

    4 jun 2008
    290
    1
    18
    Iemand uit mijn vriendenkring heeft in het verleden schuld opgebouwd bij trias... Nu is diegene vorig jaar aangemeld bij cvz...
    Maar diegene heeft ook elke maand gewoon haar ziekenfonds betaald sinds vorig jaar, want ze dacht dat dat gewoon doorging.

    Nu belde ik voor haar naar de trias om te vragen wat ze eigenlijk met dat geld hebben gedaan hun zeggen dat ze haar schuld van betaald hebben. Maar diegene betaals ook schuld bij flanderijn.
    Nu zegt een medewerker dat ze dus geen schuld meer heb en flanderijn zegt dat ze dat nog wel hebt.

    Dus ik weer gebeld naar flanderijn en die blijven volhouden, dus ik weer bellen naar trias en die zeggen nog steeds dat ze op nu 0 staat. Ik snap er niks meer van. ZE is nu ook al afgemeld bij cvz..
    Ik word er een beetje tuurleluurs van..

    Diegene kan zelf niet bellen, daarom dat ik het nu gedaan heb..
    Maar blijft het raar vinden?? Heb 3 verschillende mensen aan de telefoon gehad maar ben nog geen steek verder....
     
  2. mama van Marit

    mama van Marit Niet meer actief

    Misschien moet je vragen of ze het even op papier willen zetten en naar je opsturen. Dan kun je die brief gebruiken om te bewijzen dat de schuld op 0 staat.
     
  3. Within

    Within Niet meer actief

    Flanderijn wil dan denk ik bewijs zien. (ze zijn nogal rommelig daar..) dus vraag bij trias het bewijs op en stuur een kopie daarvan naar flanderijn toe.
     
  4. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Ik vind het uberhaupt al vreemd dat je die info gewoon aan de telefoon krijgt terwijl het niet om jezelf gaat.
    Dat mogen ze helemaal niet (privacy).

    En is Flanderijn een incassobureau oid?
    Dan kunnen het ook nog bijkomende kosten zijn die er bovenop gekomen zijn.

    Daarnaast moet je denk ik alle bewijzen op papier gaan krijgen. Dat houd in je afschriften ed erbij pakken om te checken wat je betaald hebt. Daarnaast alle correspondentie van alle partijen erbij gaan zoeken en eerst maar is wat orde in de chaos te gaan scheppen.

    Succes dr mee.
     
  5. marleentje231

    marleentje231 Actief lid

    4 jun 2008
    290
    1
    18
    Diegene was er gewoon bij toen ik belde.. Ze is doof dus daarom heb ik gebeld.. Maar iedergeval bedankt voor de tips. Ga ik maandag wel even weer bellen....
     
  6. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Vraag bij flanderijn waar het precies om gaat, adres, periode, bedrag, extra kosten. Daarna bel je trias op en vraag je hetzelfde na. Als het blijkt om hetzelfde te gaan dan vraag je bij trias een verklaring dat het is betaald en stuur je deze op naar flanderijn. Weet je echter dat het precies om hetzelfde gaat ? Helaas is het vaak zo dat als er eenmaal een schuld is dat er meerdere zijn :(
     
  7. marleentje231

    marleentje231 Actief lid

    4 jun 2008
    290
    1
    18
    Ja dat heb ik ook nagevraagd, maar je word van het kastje naar de muur gestuurd. zei heeft nu een email gestuurd wat flanderijn heeft gestuurd dus we wachten het even af
     
  8. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland

    Ik werk zelf bij Trias, dus ik denk en hoop dat ik je verder kan helpen.
    Op het moment dat ze is aangemeld bij CVZ, dan moet ze de premie aan hen voldoen. Daar heeft zowel Trias als CVZ over geinformeerd.
    Het CVZ kan de premie innen door beslag op het loon te leggen of een acceptgiro via CJIB te sturen.
    Als zij dan bedragen overmaakt naar Trias, kan Trias het niet op de premie gooien, omdat ze daar geen premie aan hoeft te betalen, aangezien het via het CVZ loopt.

    Trias zal dan ook de bedragen die binnen komen op de schuld aflossen.
    Het kan inderdaad zijn dat er bij Trias intern niets meer open staat, maar bij Flanderijn wel, dat kan te maken hebben met incasso kosten e.d.
    Trias geeft ten alle tijden door aan Flanderijn als er bedragen binnen komen, die verrekend worden met de schulden. Flanderijn is de gene die dit dan in mindering moet brengen!
    Incasso kosten komen ook niet tenlaste voor Trias, maar zijn de kosten die Flanderijn mag innen, omdat het uit handen gegeven is.

    Als ik diegene was zou ik haar even laten bellen met Flanderijn om te vragen over welke kosten het nog gaat die daar nog open staan, desnoods dat Flanderijn Trias even aan gaat schrijven, om welke bedragen het gaat.

    Wat je ook kunt doen is een mail sturen tav credit managment om te vragen of de incasso kosten van Flanderijn al wel voldaan zijn en hoe de opboeking van de betalingen die zij gedaan heeft aan Trias verlopen zijn.


    Succes en hoop dat je hier wat mee kan.
    O, even een toevoeging! Als zij inderdaad afgemeld is bij CVZ en haar premie weer aan Trias betaald betekend dat inderdaad dat de schuld voldaan is, want dan heeft Trias die melding gedaan bij het CVZ.
     
  9. marleentje231

    marleentje231 Actief lid

    4 jun 2008
    290
    1
    18
    Bedankt voor je uitleg..
    Het gaat om de schuld van 2006 en 2007.. Ze had ook in 2009 een achterstand maar dat is klaar...
    Maar flanderijn zegt dat er nog schuld open staat, maar trias zegt van niet.
    Maar flanderijn heeft een mail gestuurd met de datums die zei toen niet betaald had en die heb zei weer gestuurd naar trias.
    Kan het zijn dat ze in een nieuwe systeem werken? Want flanderijn zegt dat ze in het oude systeem moet kijken.
     
  10. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Yep, dat kan inderdaad! Dat ze in oud Trias moeten gaan kijken.
    Als je naar de klantenservice belt, vraag dan of ze contact willen opnemen met credit management. Zij kunnen in de systeem kijken van oud Trias.
    Maar ik snap Flanderijn ook niet?! Zij kunnen best een saldo opgaaf door sturen naar Trias, met wat er nog open staat. Zo kan Trias kijken of het inderdaad klopt.

    Vraag of Flanderijn een saldo opgaaf kan sturen naar Trias!
    Als wij in de systemen kijken, dan zien we.
    Vordering; ( daar staat het bedrag ) en daarnaast staat open; (dat wat daadwerkelijk nog open staat bij ons )

    Als er bij vordering nog een bedrag staat, en bij open niets meer, dan betekend dat, dat er bij Trias alles voldaan is en dat er bij Flanderijn nog een bedrag open staat, dit kan dus te maken hebben met incasso kosten wat ik hier voor ook vertelde.

    Afdeling creditmanagement kan precies zien of er nog een dossier openstaat of dat het voldaan is.
    Zodra Trias een melding krijgt dat alles voldaan is, ook de incasso kosten dan wordt ook het dossier bij Trias gesloten.
     

Deel Deze Pagina