Dilemma pretecho Jan Koning

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sherry85, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sherry85

    Sherry85 Actief lid

    26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Hallo Allemaal,

    Ik wil graag 14 december een pretecho laten maken, dan is mijn vader namelijk jarig en ben ik 16 weken zwanger.
    Het leek mij leuk om dit dan te doen (eerste kleinkind, toch bijzonder om geslachtsbepaling te doen waar ze bij zijn)

    Nou ligt Ochten (waar Jan Koning zit) precies tussen mn ouders en ons in dus leek ons dat ook praktisch en ik dacht dat het een goede echoscopist was..

    Nou heb ik natuurlijk even zitten googlen.. en toen kwam ik een topic over hem tegen op deze site (inmiddels gesloten, komt uit 2012) die veel aanhangers en tegenstanders had..

    Ik ben nu behoorlijk aan t twijfelen met wat ik nu doen moet..
    Toen ik de verhalen las was ik namelijk best geschrokken..
    Je betaald toch een smak geld en beide oma's en opa gaan dus mee, dan hoop je toch wel op een leuke ervaring..

    Ook een vraag aan de mensen die al wél bij hem zijn geweest:
    -Wat is jullie ervaring?
    -Hoe lang duurt een uitgebreid consult, wat kan ik verwachten?
    -En doet hij geen 3d geslachtsbepaling?

    Ik vind de site nogal weinig informatie geven, het gaat van pakket:
    uitgebreid consult met foto’ en live beelden in 2D op dvd: € 50,-
    naar
    uitgebreid consult met foto’s, kleurenprint, foto’s op USB stick en life beelden 4D HD op DVD: €100,-
    Is er geen tussen optie??

    Graag hoor ik jullie meningen/ervaringen/eventuele andere tips van echobureau's in omgeving Veenendaal/Wageningen/Ede

    Alvast bedankt!
     
  2. Purified

    Purified Fanatiek lid

    28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik vond de uitgebreid consult, alsnog heel kort (10minuten?). We waren echt binnen een kwartier weg. Geen 3d geslachtsbepaling. Alleen foto's gekregen (stuk of 10).

    Hij vond 3d met 17 weken veels te vroeg, terwijl ik eerder meerdere 3d echo's heb gehad en dat is echt niet zo.

    Ik heb een nare ervaring gehad, geen fijne man. Nam niet echt de tijd voor je.. Verder weet ik niets van die omgeving, wij waren speciaal naar hem toe gereden
     
  3. MamvanRoos

    28 nov 2010
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    Volgende week hebben wij een geslachtsbepaling staan bij Jan Koning. Ik ben benieuwd als ik het bovenstaande lees. In Tiel zit ook een echo bureau of is dat te ver weg voor je? Op de site van hun staan ook reviews.
     
  4. mamaEl

    mamaEl Fanatiek lid

    4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Wij zijn 2 keer bij hem geweest. Bij mijn oudste hadden we rond de 21 weken een uitgebreide echo incl. geslachtsbepaling voor 50 euro. Ik vond dat hij er zeker wel de tijd voor nam. Hij heeft alles gecheckt, of de kleine gezond was en we kregen een hoop foto's mee. Ze ging aan het einde beter liggen en toen heeft hij nog wat extra plaatjes van haar gezichtje gemaakt.
    Bij deze zwangerschap zijn we met 16,5 week geweest voor alleen een geslachtsbepaling van 25 euro. Dit stelde niet veel voor, kijken wat het was, een paar fotootjes en met 5 min. stonden we denk ik weer buiten. Maargoed, voor dat geld.. Mijn ervaring is niet negatief, maar ik ben ook niet helemaal weg van die man ofzo ;)
     
  5. Sherry85

    Sherry85 Actief lid

    26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Nee Tiel is opzich ook nog te doen, en wat de ervaringen betreft dit is de link die ik via google vond:

    http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/378055-echobureau-jan-koning-ochten-super.html

    Moet je alle pagina's maar eens bekijken dan krijg je een beetje een gemengd beeld net zoals ik nu heb..

    Heb overigens net mn nicht gesproken, die is daar ook geweest, die is vrij nuchter qua denkwijze, zij vond hem "apart, maar ok.. Duidelijk dat wel alleen toen nog geen 3/4d dus alleen 2d ervaring)
     
  6. Elvis

    Elvis Bekend lid

    31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Maar als je nu al twijfelt, dan zou ik voor een ander bureau kiezen. Dit moet toch juist een super mooie fijne ervaring worden. Als je nu twijfelt, dan heb je misschien wel kans dat je daar heel gespannen ligt en vooral gaat letten op hoe hij doet. Er zijn toch nog wel meer pretecho bureaus te vinden? Of is hij heel speciaal / ergens heel goed in?
     
  7. Sherry85

    Sherry85 Actief lid

    26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Nee nou ja hij zit dus zo gezegd "op de route en in de buurt"
    en hij werkt dus met 3d/4d maar blijkbaar niet altijd..
    Ik vind de reacties zo verschillend.. daarom vind ik het lastig..

    Ik heb al bij meerdere zitten kijken, bijv bij Echo pret in Ede, maar daar kan ik maar 1 review over vinden en die is negatief...
    Lastig vind ik dat..
    Want er zijn altijd mensen die positief en negatief zijn..
    Het belangrijkste vind ik natuurlijk dat iemand kundig is, maar ik vind het ook belangrijk dat iemand vriendelijk is en je met open armen ontvangt zeg maar, je niet als een lopende band koe ziet ofzo.. vind ik zo onpersoonlijk :S
     
  8. Purified

    Purified Fanatiek lid

    28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik heb dan wel een negatieve ervaring qua tijd daar, en haast, en snelheid, maar ik ben er zeker wel van overtuigd dat hij kundig genoeg is hoor.. het is alleen denk ik meer des te drukker zijn schema des te minder tijd hij voor je neemt, des te gehaaste het is en des te slechter de ervaring.

    Ik heb echt superfijne ervaringen met sommige echoscopisten van een praktijk, en de ander dan weer wat minder. Ben nu 2x bij Drechtsteden geweest en ik vond het geweldig.. Alleen wat prijziger dan de normale echobureau's

    Bij lommel in belgie vond ik daarin tegen het beeldkwaliteit niet goed, maar zij geeft het beste gastvrijheids gevoel.. neemt echt de tijd voor je, gezellig, legt alles zo goed mogelijk uit.. en met haar ben ik ook een keer gehaast in en uit geweest hoor, iedereen heeft denk ik ook zijn mindere dagen..

    Hier in Noord brabant ken ik er eentje die medisch top is, ook vriendelijke man. Alleen in mijn ogen kijkt hij teveel naar het "medische" en niet genoeg naar het "pret".

    Het is net wat jij het belangrijkst vind.. als jij graag 3d wilt dan kun je dat overal aankaarten.. gewoon voet bij stuk houden.

    Het is net wat jij belangrijk vind? Wil jij een PRET echo, wil jij dat het van een echoscopiste komt die ook medisch bevoegd is (die heb je een aantal!). Wil jij 3D, vind je reistijd belangrijker dan kwaliteit? Vind je kwaliteit beter dan vriendelijkheid?
     
  9. Nathaliiej

    Nathaliiej Fanatiek lid

    20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    wij hebben met 16 weken een 2d echo laten doen, 6 foto's, en een kwartier ofzo mogen kijken, ons meisje wilde dr geslacht niet laten zien haha.
    we waren met z'n 4en, manlief, ik, en mijn ouders:) €40.

    ik vind t een ontzettend vriendelijke man hoor! En onthou goed; negatieve ervaringen worden 100x vaker gedeeld dan positieve!:)
     
  10. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    En hoe is Apeldoorn kwa afstand??
     
  11. Sherry85

    Sherry85 Actief lid

    26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    ja zou opzich kunnen, is vanaf mn ouders een 40 min rijden.. voor mij is het iets meer dan 100 km (tis net de andere kant op:))
     
  12. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Baby Visie hun zijn echt super aardig en nemen alle tijd :)
     
  13. Elvis

    Elvis Bekend lid

    31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL

    Welke in noord Brabant bedoel? Ik wil het misschien ook gaan doen tzt en zou graag iemand treffen die het ook van de medische kant bekijkt.
    Dank je wel alvast voor je antwoord.
     
  14. Bean

    Bean Lid

    29 jul 2006
    79
    0
    0
    In een woord Super!!
    Ik had hetzelfde dilemma als jij van te voren omdat ik ook een hoop negatieve ervaringen hoorde.
    Wij zijn met 28 weken geweest naar een half uur kijken en van alles proberen toch op aanraden van hem besloten een 2e keer te komen omdat de baby in onvolkomen stuit lag.
    2e keer weer naar hem toe geweest.. helaas de baby liet alleen zijn rug weer zien want zijn gezicht lag naar binnen gedraaid.
    En we mochten gewoon nog een 3e keer terug komen!
    Toen gelukkig goed beeld en ruim 95 foto's meegekregen en een stuk of 15 in totaal geprint.
    En alle drie de keren werd het gewoon op de dvd bijgeschreven. Dus ook alles op beeld.
     
  15. Purified

    Purified Fanatiek lid

    28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik heb je een PB gestuurd Elvis!
     
  16. Elvis

    Elvis Bekend lid

    31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie. Ik heb je een pb'tje terug gestuurd.
     
  17. Matonneke

    Matonneke Fanatiek lid

    1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Wij zijn vorig jaar met 28 weken ook vanuit Drenthe helemaal die kant opgereden. Vooral voor de 4d hd.

    We zijn erg vriendelijk ontvangen. Qua tijdschema liep het ietwat uit, maar dat kwam omdat hij ook de tijd nam voor het andere stel.

    Wij hebben het gehele pakket genomen en het was werkelijk schitterend.
    Hij was ook erg vriendelijk ietwat excentriek misschien maar dat vind ik de meeste mannelijke verloskundigen. :)

    Ook wij hebben 40 minuten op dvd meegekregen plus 115 foto's op stick en tig uitgeprint.

    Als ik haar foto's vergelijk met de 3d foto's elders is het toch echt wel een kwaliteitsverschil.
    Ze lijkt er ook echt sprekend op.

    Ik vind het zeker een aanrader, maar ik denk dat je bij iedere praktijk wel negatieve en positieve verhalen kunt vinden.

    Succes met je keuze en natuurlijk heel veel pret!!!
     
  18. Bika

    Bika Niet meer actief

    Ik dacht er weg te gaan zonder te weten wat het werd, tijd was om en hij lag niet goed. Maar hij is nog doorgegaan tot hij kon zeggen wat het was! Vond hem ook fijner dan de praktijk waar we met de tweede heen zijn gegaan
     
  19. zoe1

    zoe1 Fanatiek lid

    9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben beide echo's bij hem gehad. Bij de geslachtsbepaling zijn we 15 min binnen geweest, maar dan ook echt bijna 15 min gekeken. Hij heeft nog van alles gemeten en gekeken of het er goed uit zag. Hij vertelde dat hij ook 20 weken echo's maakte, wij gingen daardoor een heel stuk geruster naaf de 20 weken echo. Toen ik zei dat we ook een 4d echo wilde laten doen heeft ie ons alvast een voorproefje gegeven!

    De 4d echo was echt fantastisch, hij nam uitgebreid de tijd! Hebben ruim 35 min film en bleef zoeken naar het perfecte beeld! Geloof dat we iets van 160 foto's op cd-rom mee hebben gekregen en nog iets van 9 geprinte foto's.

    Tja over hem zelf.... Wij vonden het ook een "aparte" man, maar zou er zo weer heen gaan. Het gaat tenslotte om het beeld wat hij levert!!

    Succes met je keuze en alvast veel plezier!!!
     
  20. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    wij zijn afgelopen zwangerschap ook bij jan geweest. 4 keer lag onze kleine niet goed 4 keer ene halfuur binnen geweest de 5 de keer was het perfect! een uur op de tafel gelegen en heel erg vakkundig geholpen. en we hebben alleen 1 consult hoeven te betalen.
     

Deel Deze Pagina