Dilemma

Discussie in 'Prematuur' gestart door ZoWelkom84, 13 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Nee doe ik ook niet daarom ga ik door voor de baby en voor mijn zoontje..
    Bij nummer drie ga ik alleen wel die utrogestan vragen om in te brengen..
    Jawel, daar maken we nu planning voor..

    Mijn gevoel zegt dat dit wel normale bevalling gaat worden. Bij mijn zoontje had ik met 18w al keiharde buiken doordat ik zo ontzettend druk was en vrijwel geen vrije tijd had om bij te komen.. elk weekend vol gepland..
    en nu doen we dat dus echt niet meer, was echt van de zotte.. werkte alsof ik niet zwanger was...
    Nu nig maar halve dagen.. begin nu pas garde buiken te krijgen met de proluton als ik mijn zoontje veel heb moeten tillen..


    Vind het redelijk netjes voor dit termijn..
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik sluit me aan bij Hestia12! Als er maar een kansje is dat je een vroeggeboorte en mogelijke bijkomende problemen kunt voorkomen, moet je daarvoor gaan.

    Ondertussen zijn die rothormonen echt heel vervelend voor jou en vast ook voor je zoontje. Aan de andere kant... nu je er middenin zit voelt het als 'heel lang'. Maar als je er over een paar jaar op terugkijkt, wat zijn dan die 'paar' weken op een mensenleven?

    Ik zie dat je al het nodige hebt moeten doorstaan om zwanger te raken. Zijn er tijdens die lange periode nooit momenten geweest dat je twijfelde of het allemaal wel zin had, misschien zelfs het bijltje erbij neer wilde gooien? En ben je nu niet intens dankbaar dat je hebt doorgezet? Probeer deze rottijd te bekijken alsof je vanuit de toekomst erop terugkijkt. Het is nu heel naar. Maar het is voor een goed doel!
    Ik vind het super knap van je dat je dit allemaal doorstaat om jullie grote wens te laten uitkomen. Je mag echt trots zijn op jezelf.
     
  3. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Grappig dat je dat zegt, nee ik heb nooit een moment gehad dat ik wilde stoppen, wel dat ik soms wanhopig was met wat als.. iets in mij kon niet geloven dat ik nooit moeder zou worden. Mijn man heeft soms wel momenten gehad en zei: als het aan jou ligt zitten we straks aan de andere kant van de wereld..
    van die utrogestan werd ik destijds ook heel labiel..

    Precies die paar weken op een mensenleven is niks.. ik vind soms zo zielig voor die kleine dat ik hem nu even niet altijd kan geven wat ik hem wel wil geven.. mijn man vangt gelukkig ontzettend veel op, als hij thuis is..

    Ik maak mij soms wel zorgen over die uitslag, weet niet of het een allergische reactie jan zijn en of dat dan weer kwaad kan..
    Als K 28w ben en het is nig zo ga ik het even vragen aan gyn. Anders stap ik alsnog even over op utrogestan..
    wil niet dat het schadelijk is of kan zijn voor de baby. Voor mijzelf maakt get mij niet uit, alleen jeukt het als de pest 🙈
     
  4. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Hoe gaat het nu??
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.947
    8.762
    113
    Ben ook benieuwd hoe het nu gaat
     
  6. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hi meiden,

    De kleine zit er gelukkig nog.

    Het is wel een emotionele zwangerschap. Gezien geschiedenis zoontje en ziektewet, hulp in huis voor mijn zoontje omdat te veel tillen echt afgeraden is.
    Maar nu, kleine ligt in stuit..
    Dinsdag geprobeerd te draaien maar helaas niet gelukt.
    Nu woensdag gesprek met mijn eigen gynaecoloog en dan een keuze maken. Keizersnede of stuitbevalling. Alle voor en nadelen zijn bij beiden bevalling besproken (met meerdere artsen overigens). En ook een ks is niet zonder nadelen..

    Ik ben er zeer emotioneel onder. Weet gewoon niet welke keus ik moet maken. KS of stuitbevalling (hier word je overigens heel scherp in de gaten gehouden) maar bij beiden heb ik een enorme twijfel en angst of ik geen spijt ga krijgen van mijn keuze..

    Ik weet het gewoon niet.. Ben iig volgende week woensdag 37 weken!!!
     
  7. mmmrolmops

    mmmrolmops Actief lid

    17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Succes met het nemen van een besluit.. ik weet dat het lastig is. Maar er is ook een grote kans dat de keuze maken niet nodig is en gemaakt word door onvoorziene omstandigheden.
     
  8. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Dank je wel! Daar ben ik mij ook goed van bewust hoop alleen dat het geen spoedkeizersnee zou gaan worden...
    Maar als ze beslissen we moeten wel een keizersnede doen dan is het oké.. ik kan alleen maar hen vertrouwen en weten wat ze doen..
     
    mmmrolmops vindt dit leuk.
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Fijn dat je zo ver gekomen bent! Dit is een mooie termijn. Ik hoop dat je kleine nog spontaan draait, zodat je niet meer hoeft te kiezen.

    Heb je al iets gehoord / gelezen over 'gentle sectio' / natuurlijke keizersnede. Onze jongste lag dwars en dacht ik ook al aan een keizersnede. Gelukkig is kleine dwarsligger nog gedraaid! Maar als het had gemoeten, had ik een gentle sectio gewild.
     
  10. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    jaa zeker van gehoord :) zh doet dat ook gelukkig, maar volgens mij is dat wel gepland dan toch? Kan ik woensdag nog eend navragen ;)
     
  11. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij een spoedkeizersnede kunnen ze volgens mij geen volledige gentle sectio doen, maar wel delen eruit pakken. Afhankelijk van wat op dat moment nog mogelijk is. Bij een geplande kan het wel. Maar dan kom je misschien wel voor de keuze om minder lang af te wachten.
     
  12. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Wat fijn dat je zover al bent gekomen!! Wel lastig inderdaad om een keuze te maken.
    Hopelijk draait de kleine nog.. zullen in iedergeval geen weken zkh worden meis! Heerlijk thuis met kraamverzorgster!
     
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.947
    8.762
    113
    Fijn dat je al zo ver bent gekomen! Hopelijk draait de kleine nog! Succes!!
     

Deel Deze Pagina