Dilemma

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Dansprinsesje, 10 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik ben aan het twijfelen. Ik heb afspraak staan op 30/7 bij mijn gyn voor een echo en daarna in UZA op 17/8 de volgende (op 10 weken) omdat wij cyclusmonitoring gedaan hebben krijgen we echo op fertiliteit .

    Na mijn miskraam heb ik best veel schrik. Ik wil niet eerst meer een hartje zien dat klopt en daarna 1 dat gestopt is.

    Pff ik twijfel om die van 30/7 te annuleren
     
  2. momim

    momim Niet meer actief

    Ik denk dat je jezelf vooral af moet vragen of je kunt wachten tot 17/8. Ik kan me voorstellen dat het verschrikkelijk moet zijn om eerst wel een kloppend hartje te hebben om vervolgens te zien dat het gestopt is, aan de andere kant is de kans dat het hartje stopt als het eenmaal heeft geklopt wel een stuk kleiner en kan het je misschien wel een stukje gerust stellen over alle hordes die er dan al genomen zijn.
     
  3. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb meerdere miskramen gehad na een kloppend hartje te hebben gezien, dus ik weet hoe moeilijk dat is, maar toch wilde ik altijd een vroege echo.
    Het geeft ook hoop als je het hartje hebt gezien! Dan is er een grotere kans dat het goed gaat. Ik zou dan niet tot 17/8 kunnen wachten.
     
  4. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Hier ook zo.
     
  5. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.634
    1.283
    113
    Ik heb slijkig nooit een miskraam gehad, maar mijn verloskundige wacht altijd standaard tot 10 weken voor ze een echo maken. Zij vond dat dat meer zegt dan tussentijds een echo maken waarna het soms misgaat. Ik moet zeggen dat il het altijd enorm lang wachten vond, maar het was wel fijn om dan gelijk iets meer duidelijkheid te hebben.
     
  6. Maps

    Maps Bekend lid

    18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Ik heb vanwege vakantie met 8 weken een echo gekregen ipv met 6 weken (vanwege miskramen). Op de dag zelf en het weekend ervoor was ik erg gespannen, maar na het traject vond ik die rust wel heel erg fijn. Gewoon even aan niks denken en proberen te genieten van het (eindelijk) zwanger zijn. De dag van de echo was erg spannend, maar gelukkig was er een minimensje met hartje te zien, dat was zo mooi. Ik hoop dat dit jou ook wat rust geeft! Heel veel geluk met je zo gewenste zwangerschap :)
     
  7. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.169
    1.591
    113
    Vrouw
    Ik had met 8+1 een kloppend hartje, maar het termijn klopte absoluut niet dus we wisten dat de kans enorm was dat het fout was. De week erna was het hartje inderdaad gestopt. Nu wederom bij ruim 8 weken een eerste echo maar vind de wachttijd tot de echo echt slopend dit keer, veel meer dan eerdere zwangerschappen. Als je denkt het te kunnen redden tot 10 weken dan vind ik dat onwijs stoer van je, maar wellicht kun je beter de afspraak dan een week van te voren afzeggen ofzo. Wel ruim op tijd (dus niet een dag van te voren ofzo) maar mocht je het toch te lang vinden dan heb je de afspraak in ieder geval niet nu al afgezegd.
     

Deel Deze Pagina