Disneyland resort Parijs (deel 4)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamak, 26 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnim

    linnim Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    2.012
    360
    83
    in nederland
    Ik heb je een pb gestuurd. Wij gaan dit jaar ook weer naar le chene gris

    @Kuki. Fijn dat jullie een pas hebben gekregen. Minder van de afloop van de vakantie.
    Hebben jullie nog de "oude" jaarkaarten of al de nieuwe variant?
     
  2. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wij hebben nog de oude Dreams, zijn geldig tot maart 2018.
     
  3. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    @Leonike. Onze jongste was bij de eerste keer ook 9 mnd. Hij heeft volop genoten. Alle kleuren en indrukken. Qua atrakties heeft hij fantasyland gedaan. En pirates. Peter pan was geen succes te donker. Op chene gris waren wij ook een keer 1 wk. Niet veel bijzonders, vind het knap als je het daar gewoon zo uithoud is niet veel te beleven. Maar goed ik ben ook gern campingganger dus vind het standaard al niks.....

    Kuki minder van je szus. Maar grlukkig nog een reden weer te gaan jammer van de sale. Maar dat is ook echt gelukdi g dat net dat in sale is wat je wilt hebben.
     
  4. Leonike

    Leonike Bekend lid

    21 nov 2011
    521
    2
    18
    @mama suus er is een zwembad, een speeltuin, klein beetje annimatie. Is voor ons voldoende. Zolang de oudste zich een beetje kan vermaken is het prima, dan kunnen wij ontspannen. De jongste gaat wel mee in het ritme.
    Alleen hopen op een beetje mooi weer.
     
  5. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Le Chene Gris zijn wij ook eigenlijk alleen maar voor het overnachten hoor. Maar we waren er bijv. ook een keer in de herfstvakantie en toen was het schitterend weer. We zaten er toen een wat langere periode en ik had geen puf om weer de hele dag in Disney door te brengen. Toen zijn we eerder terug naar de camping gegaan en hebben we daar gegeten, restaurant is best ok, en de kinderen zijn nog even wezen zwemmen. Ik zou daar inderdaad geen weken door moeten brengen, maar voor toen was het prima!

    Ik las trouwens op een ander forum over nog een andere camping, daar krijg je als jaarpashouder 15% korting bij het boeken in de maanden april, mei, juni, september en oktober. Je rijdt er langs als je vanaf Le Chene Gris naar Disney rijdt, bij het bochtje bij de kerk is het links.Le Soleil de Crecy heet het:

    https://www.campinglesoleil.com/
     
  6. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Eten op chene gris hebben wij idd ook wel gedaan. Eerste avond lekker simpel ze hadden schnitzel endat was voldoende voor onze meid hihi. Was goed eten. Ook snackbar wS goed te doen. Zwembad zag er overzichtelijk uit. Wij waren er half okt en hij was toen dicht. Voor kleine kids vast super. Onze zouden er na 1 middag op uitgekeken zijn denk ik..

    Trouwens, is de kleinste jaarkaart niet een optie? Die heeft wel 3 dagen na aankoop geen entree maar binnen 10 dagen moet dat toch lukken. Of zijn erdN blockdagen? Heb dat niet zo in mijn hoofd maar kwam ineens voorbij geschoten hihi.

    Kuki, grappig die korting. Nooit van gehoort.
     
  7. linnim

    linnim Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    2.012
    360
    83
    in nederland
    Onze kaarten lopen bijna af. Aan het twijfelen. Wel of niet verlengen.

    Wij komen graag bij le chene gris. Onze dochter vermaakt zich prima en we gaan natuurlijk veel naar disney.
    Bij heel mooi weer gaan we eerst zwemmen en zonnen en daarna naar disney
     
  8. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Whaaaaaaaa vandaag kwam mijn running shirt binnen voor de Disney run! Weken naar gezocht en uiteindelijk bood iemand in de USA het mij aan voor niets!!! Zo lief!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    owly vindt dit leuk.
  9. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Achterkant:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Ciol shirt kuki!!!
     
  11. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    Whaaa. Van 25 tot en met 28 okt gaan we eindelijk naar disney
    Mijn moeder gaat ook mee.
    4 dagen magie proeven met onze kids van nu 7 en 9 en t gaat voor hun de eerste keer worden
    Zo leuk en spannend tegelijk. Eindelijk heeft mijn man toe gestemd om heen te gaan nu de zaken langzaamaan goed beginnen te lopen
     
  12. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ohhh wat ontzettend leuk!!!! Weten jullie kinderen het al?
     
  13. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    Ja we hebben ze t wel verteld al. Vooral omdat de jongste niet goed met verrassingen om kan gaan. Nu lekker al van de voorpret genieten
     
    mama suus vindt dit leuk.
  14. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Leuk susanne, oktober is zon super tijd in disney. Zijn 2 jaar achter elkaar in okt geweest. Echt mooi met de herfstkleuren en de extra parade. Echt verstandige keuze voor de eerste keer. Welk hotel hebben jullie uitgekozen?
    Veel plezier met de voorbereiding
     
  15. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    En ook heel vaak prima weer, beter dan in april of mei over het algemeen! Superleuk hoor!
     
  16. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    Wat leuk om te horen dat we een goede periode hebben uitgekozen. We hadden bewust de zomer vakantie niet gedaan omdat iedereen dan vakantie heeft.

    We gaan naar t davey crockett ranch omdat dat t makkelijkste is met 5 personen. Gaan in de avond lekker in t huisje eten en dan in de avond terug als die mogelijkheid er Is:)
     
  17. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    ja, tuurlijk kan dat! Wij hebben ook in DCR gezeten en hebben toen 2x geloof ik zelf gekookt. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik er na twee keer klaar mee was. Het neemt zoveel tijd in beslag om dat te doen, tijd die ik liever in het park wilde besteden.

    je moet nl. vanaf het park terug naar je auto lopen (zo'n 20 minuten als je pech hebt), dan rij je naar DCR, ongeveer 15 minuten. Dan dus eten koken en afruimen en opfrissen, reken anderhalf uur. Dan weer terugrijden en teruglopen naar de parken. Je bent zo 3 uur kwijt eraan. Ik weet ook even niet tot hoe laat het park in oktober open is, hou daar ook reken mee. Nu is dat tot 23 uur, maar ik weet dat bijv. in januari en februari het park maar tot 19 uur open is (en Studio's maar tot 18 uur).
     
    susanne85 vindt dit leuk.
  18. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Op de dag(en) dat je illuminations wil kijken zou ik kiezen voor eten in of om het park. Village bijv of 1 van de hotels in de buurt. Dat gaat een stuk sneller dan trug naar davey en je hebt in hijv een hotel ook evrn je rustmoment. Chuck wagon in cheyenne bijv. Lekker rustig meteen om 18 uur. Met kinderen ben je toch vaak binnen een uur wel klaar en kun je weer terug naar het park. Lopend of met de bus..... Je bent geen kaartjes oid nodig voor de bus dus netzo handig.

    Wij deden dat regrlmatig zo. Okt heb je wissele de tijden qua opening. Beste kijk je naar die van afgelopen jaar. Dan weet je wat je te wachten staat 20 of 23 uur .
     
    susanne85 vindt dit leuk.
  19. susanne85

    susanne85 VIP lid

    13 aug 2007
    9.759
    830
    113
    Noord Holland
    illuminations is die show op t kasteel toch met projectie en vuurwerk ed? Die willen we indd graag zien. Vooral mijn dochter kijkt daar naar uit. We hebben er echt z'n zin in.Kunnen niet wachten tot t 24 okt is en we snachts/ ochtend heel vroeg kunnen gaan rijden
     
  20. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    je kunt in de app tot 3 maanden vooruit kijken naar de openingstijden van de parken, dus gewoon even wachten tot eind juli, dan weet je wanneer het vuurwerk is. Dat is altijd vanaf sluitingstijd van Disneyland park.

    Illuminiations is inderdaad de vuurwerkshow/projectie op het kasteel.
     
    susanne85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina