Dit heb ik niet besteld

Discussie in 'De lounge' gestart door Loeki2, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wardi

    Wardi Bekend lid

    6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Dat ze een fout hebben gemaakt is duidelijk, daarom is het zo netjes om dat te melden. Iedereen maakt fouten, maar als een ander daar misbruik van maakt dan ligt de grootste fout nog altijd bij de misbruiker.

    Ik dacht dat iedereen dat als kind wel meegekregen heeft, en dat wij dat ook aan onze kinderen (willen) meegeven? :D
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Weet je al wat je gaat doen?
     
  3. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Toch maar bellen denk ik. Ik zal jullie morgen wel even laten weten wat ze gezegd hebben.
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    (scheelt een hele discussie over normen en waarden denk ik ;)) hihi.

    Belze!
     
  5. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja ik ben zelf een ondernemersdochter, heb dan toch wel het geweten van mijn ouders meegekregen dat je niet zomaar iets houd dat je niet gekocht hebt :p
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Je eigen gevoel is belangrijker dan van al die 20.000 leden op zwangerschapspagina.nl ;)
     
  7. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Zou het ook houden.

    Ooit had ik iets besteld bij n postorder bedrijf, was n duur ding ook nog.
    En ik maar wachten op een rekening.....zijn meer dan 15 jaar verder en nog geen rekening gehad :-D

    En nee, ik ben niet gaan bellen of ze aub n rekening wilden sturen. Als t nou n klein familiebedrijfje was had ik t wel gedaan, maar bij zo'n mega groot bedrijf...echt niet.
     
  8. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Goh dat is ook echt hetzelfde he, damn he.

    Ik zou bellen en het terugsturen, iedereen zegt wel leuk: Sja, hun fout, maargoed, als jij per ongeluk 100 euro naar een verkeerde rekening boekt, leuk dan he, als diegene het dan houdt, want tsja, tis toch jou fout. Komop zeg.
     
  9. Linda86

    Linda86 VIP lid

    En toch zou ik het denk ik houden hoor.

    Kijk, het is van een groot bedrijf, die 22 euro merken ze helemaal niks van. Als het van een klein bedrijfje zou zijn, eenmanszaakje ofzo, zou ik het zeker weten terugsturen. Maar bij zoiets als de Wehkamp ben ik toch geneigd er geen moeite voor te gaan doen, die verdienen vast al genoeg op de rest van je bestelling ;).
     
  10. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik zou bellen. al was het alleen maar om jezelf in te dekken. straks komt er een nota achteraan of je alsnog even wilt betalen ;) loopt je man al met die mooie dingen rond ;)

    maar sja... ik weet niet... zou denk ik ook eerst denken leuk meevallertje, maar echt houden... zou het niet durven te gebruiken denk ik en dan is het zonde haha
     
  11. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Er is een artikel in het burgerlijk wetboek dat zegt dat je, als je iets ongevraagd toegestuurd krijgt, het mag houden. (kopie-plak)

    Het komt voor dat bedrijven je ongevraagd een produkt toezenden. Dan is er een juridische regeling hoe in zo'n geval te handelen.

    Mocht er sprake zijn van een ongevraagde toezending dan hoeft je in principe niets te doen. Ongevraagde toezending is in de wet geregeld, artikel 7:7 BW. In dit artikel staat dat de ontvanger van een ongevraagd toegezonden zaak (lees: product) dit produkt mag houden en niet hoeft te betalen.

    Je moet er wel zeker van zijn dat je niet op de één of andere manier zelf om toezending hebt gevraagd of dat je had kunnen weten dat er vervolgzendingen zouden komen. Wellicht dat je bij bijvoorbeeld de eerste bestelling zonder het te weten ook voor vervolgzendingen hebt getekend (via de zogenaamde kleine lettertjes die uiteraard over het hoofd zijn gezien).

    Je hebt geen enkele plicht om te betalen of om het artikel terug te sturen.

    Als het bedrijf het niet met je standpunt eens is, zullen zij moeten bewijzen dat er geen sprake is van een ongevraagde toezending.

    Dus als ik jou was: mail sturen, het melden en vragen wat ze willen en even melden dat je kosten moet maken (je gaat toch niet gratis voor hen naar het postkantoor, alles netjes opsturen enzovoort? Als ze zelf iets verkeerd doen, komen ze ook geen bloemetjes brengen hoor)
     
  12. Niet meer actief

    Eerlijkheid duurt het langst....

    Gewoon ff de klantenservice bellen, kleine moeite groot plezier.....

    Oowja, je slaapt dan ook veel lekkerder
    welterusten ;)
     
  13. Mvjason

    Mvjason Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik ben ook aso en zou het houen

    maar ja wie ben ik
     
  14. sjudith

    sjudith VIP lid

    19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Gewoon houden :D
     
  15. patje20

    patje20 Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Emmeloord
    uhhmm dan ben ik ook aso, ik zou het wel houden...
     
  16. droomwens79

    droomwens79 Niet meer actief

    ik zou het ook houden hihihi
     
  17. kus26

    kus26 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Wat een aso's hier allemaal zeg.....ik zou het ook houden 8)
     
  18. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Altijd gehoord dat wanneer je iets toe krijgt wat je niet besteld hebt,
    je het mag houden en niet hoeft te betalen :p

    Ik zou het ook houden dus :)
     
  19. Tennes

    Tennes Niet meer actief

    Ik voel me niet echt een aso eigenlijk........maar ik zou het absoluut houden :)

    Geweten? Wasdat?
     
  20. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ach,als het je zo in de schoot geworpen krijgt...;) (en je het wettelijk ook nog mag houden..)dan maar een aso hoor,maar dan wel een met een man met mooie nieuwe slips :)
     

Deel Deze Pagina