Dl (4mnd) geeft fv terug, bv niet

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Monic, 4 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi dames,

    Dochterlief is 4mnd en tot op heden heb ik fulltime gekolft voor haar door mijn overproductie en haar hele slechte hap.

    Afgelopen week heb ik een hele heftige borstontsteking gehad in beide borsten met 40 graden koorts waar ik pas na 5 dagen af kwam en ben nu van plan om te stoppen met bv. Dit wil ik niet nog eens meemaken. Heb bij mijn eerste dochter fulltime gekolft tot 1 jaar en had toen ook wel eens een borstontsteking (3/4 gehad) maar dit was er echt niet mee te vergelijken!! Dit was ZO heftig!

    Daarnaast is mijn man piloot en is er vaker niet dan wel - zo een ziekte kan ik dus niet permitteren met twee kleintjes. Plus wonen in het buitenland en heb ik dus geen familie/vrienden op afstand wonen die mij kunnen komen helpen.

    Maar nu; ik vind het enorm lastig om te stoppen met kolven maar weet dat dat het beste is voor ons allen.. alleen geeft mijn meisje nutrilon telkens een beetje terug.. ook als ik haar hoog houd ofzo.. het zijn geen grote hoeveelheden maar mag wel iedere keer haar tshirt verschonen.

    Is dit tijdelijk omdat ze nog moet wennen aan fv (valt natuurlijk zwaarder op dr maag) of..? Reflux heeft ze - krijgt ze nexium voor. Indikken is geen optie, daar krijgt ze vreselijke krampjes van.
     
  2. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Indikken mag sowieso niet bij medicatie voor reflux.

    Geef je dezelfde hoeveelheden bv als fv? Dan kan daar het probleem in zitten. Bv is veel lichter verteerbaar. Dus misschien kan je proberen wat er gebeurd als je 30cc minder fv geeft. Als je tegelijktijd zorgt dat de voeding niet sneller gaat, maar juist iets langzamer is de kans groot dat het goed geaccepteerd wordt.
    Wat je ook kan doen is h.a. voeding gaan geven, als je dit niet doet. Mijn neefje verdroeg bijvoorbeeld heel slecht fv, maar h.a. ging wel vele malen beter dan standaard.

    Verder hoeft iets terug even geen probleem te zijn, als je dochter er verder niet te veel last van heeft. De nexium zou daar voor moeten zorgen.
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat voor hoeveelheden hanteer je? Als ze teruggeeft, is het waarschijnlijk best om minder te gaan geven.

    En je zal het vast wel weten, maar bouw héél voorzichtig af met kolven na die borstontsteking. Anders krijg je er meteen weer last van.
     
  4. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ik geef bv om de vier uur 200 ml en nutrilon 180+6.. zelfde hoeveelheden dus. Drinkt ze niet altijd op hoor. Ene keer 130 en de andere keer 180. Dezelfde fles. Bij bv doet ze het niet en bij fv wel. Ik dacht idd ook aan een eventuele kma omdat ze ook veel krampjes heeft, maar verder geen eczeem. Daarnaast zou ze bij een allergie toch wel meer moeten overgeven dan iedere keer kleine mondjes lijkt me.

    Misschien idd HA proberen. Nutrilon pepti hebben ze hier niet, pregomin wel.
     
  5. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Eczeem is geen harde eis voor een allergie. Geen enkele symptoom is een harde eis voor een allergie.
    Alleen klinkt dit niet direct als allergie.

    Hebben ze wel hero baby pep? Dat is hetzelfde als nutrilon pepti. Ander zou je zoiets waarschijnlijk wel via internet kunnen kopen?
    Pepti is hier ook niet in de winkels te koop, alleen apotheek of internet.
     
  6. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Of flesvoeding op basis van geitenmelk. Hier in Nederland heb je bijvoorbeeld kabrita.
     
  7. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    geitenmelk is niet per definitie beter. Sowieso heeft het geen nut bij vermoeden van kea, omdat de eiwitten te veel op elkaar lijken.
     
  8. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Als ze er geen last van heeft, goed aankomt en verder vrolijk is zou ik me geen zorgen maken. Hier 3 kindjes alle 3 gespuugd en ook al ze ouder zijn blijven ze een mondje terug geven. Tja het is idd onhandig maar hier hebben/hadden ze thuis altijd een spuug doekje voor.
     
  9. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ja ze is tot nu toe erg goed aangekomen op mijn melk (2380 gr geboren weegt nu iets van /6300 ofzo gok ik met 4 maanden). Alleen ben ik dus bang dat ze minder goed zal groeien op de nutrilon omdat ze dus continu kleine beetjes teruggeeft. Ze lijkt er niet echt last van te hebben en veel wisselen met voeding wil ik ook niet omdat dat toch voor krampjes zorgt. Ja ze word wel vaak wakker s nachts - door.. weet ik niet.. denk dat reflux de boosdoener is maar ze heeft helaas ook erg veel last van krampjes (word daar ook wakker door).
     
  10. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Meestal hoef je voor dat groeien niet bang te zijn. Meeste kindjes groeien gewoon, ondanks dat ze wat spugen.

    Voor reflux kan je reflux leefregels opvolgen, zie mijn weblog in mijn handtekening.
     

Deel Deze Pagina