Dochter 7,5 mnd drinkt heel weinig.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Meimama2015, 21 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meimama2015

    21 dec 2015
    54
    2
    8
    Mijn dochter is nu 7,5 maanden en heeft al vanaf dat ze een week of 2 was , moeite met haar ontlasting.
    Vanwege verborgen reflux heeft ze medicijnen gehad tot ze 5 maand was. Het laxeermiddel krijgt ze nu nog steeds. Het ging een hele tijd goed, en nu ze nog maar 3 flessen krijgt gaat het weer mis. Ik vraag me dus af of ze wel genoeg vocht binnen krijgt.

    Haar dagritme:
    7.30 fles 150/5 + 4 schepjes pap
    10.00 fruit ( ongeveer 150 gr)
    12.30 halve boterham + fles 120/4
    17.00 warm eten (ongeveer 160 gr), + yoghurt (75ml)
    19.30 fles 210/7

    Aan alle flessen voegen we al 10cc extra water toe.
    Tussendoor bieden we wel water of thee aan. Maar ze wil het niet drinken.
    Is dit voldoende? Wat kunnen we nog doen?
     
  2. Nutricia

    Nutricia Bekend lid

    4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag,

    Dankjewel voor je vraag op het forum. Graag kijk ik met je mee naar het dagmenu van je dochtertje.

    Op deze leeftijd heeft ze nog 500-600ml opvolgmelk nodig op een dag. De hoeveelheid opvolgmelk die je haar nu geeft op een dag ziet er dus keurig uit. Ik zou je wel willen adviseren om haar dagelijks te laten wennen aan water, slappe thee of diksap. In het begin zullen het een paar slokjes zijn. Uiteindelijk zou het mooi zijn als je een bekertje van 100-150ml aanbied op een dag.

    Ik hoop dat alles zo duidelijk is. Mocht je nog aanvullende vragen hebben laat het dan gerust weten.

    Groetjes,

    Anne-Lotte- Nutricia voor jou
     
  3. Meimama2015

    21 dec 2015
    54
    2
    8
    Dankjewel voor de reactie!
    Wij bieden het wel dagelijks aan, hopelijk 'wint' de aandhouder:)
     

Deel Deze Pagina