dochter 7 heeft wormpjes (ieuw)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door pooh82, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh82

    pooh82 Fanatiek lid

    11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Afgelopen zondagavond had ik een vermoeden dat mijn dochter wormpjes heeft.
    Gisterenavond weer huilend wakker van de jeuk en nu zag ik ze ook echt (ieuw)
    Heb vandaag wormenkuur gehaald en vanavond hebben we allemaal 1 pil ingenomen (over 2 weken nog 1)

    Wie heeft hier ervaring mee en weet wanneer de wormpjes echt dood gaan?
    Vind het zo sneu! Net was ze dus ook weer wakker van de jeuk!
    En was het na die 2 weken ook echt weg? (ik lees veel verhalen van herbesmetting en dat het lang kan duren eer het uit je huis is)

    En ik ben als een malle alles aan het schoonmaken, ontsmetten. Maar volgens mijn man sla ik een beetje door:D
     
  2. fafa

    fafa Niet meer actief

    Ja, die beestjes zijn echt vreselijk.
    Hier had dochter na het nemen van de (eerste) pil nog 2 nachten last. Daarna was het over.

    Ik waste 's ochtends alle eitjes goed weg met een washandje, en washandje en onderbroekje meteen in een kookwas. Verder extra goed handen wassen.
    Geen herbesmetting meer gehad.
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier werkte het vrij snel, geloof dat de tweede nacht al jeukvrij was. Verder schrobde ik goed de nagels schoon telkens, omdat daar eitjes onder kunnen zitten en je daar met gewoon handen wassen niet komt. Alle deurklinken goed ontsmet, washandjes, handdoeken, beddengoed, ondergoed... heet wassen.
    Hier had alleen de oudste ze, geen herbesmetting gehad.
     
  4. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Hier ook gehad bij beide kids. Na pil op dag 2 weinig last nog. Na die ene keer ook nooit meer terug geweest gelukkig. Heel naar voor die kids. Zelf uit voorzorg ook maar pil genomen. Staat in bijsluiter dat dat moet. Maar wij nooit last gehad. Hen sinds dien een tube handzeep in hun rugtas voor op school
     
  5. pooh82

    pooh82 Fanatiek lid

    11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Bedankt voor de reacties.
    Ik heb er vannacht ook 1 bij mezelf aangetroffen!( zooooo vies)
    Mn dochter is alleen gisterenavond rond 21 uur wakker geweest van de jeuk maar de rest van de nacht heeft ze redelijk geslapen. Denk ook dat ze gewoon zooo moe was dat ze er misschien minder erg in had.

    Ben vanochtend al druk bezig geweest met beddengoed, ondergoed enz. in de was, alles 60 graden. En heb gisterenavond laat de wc' s nog helemaal ontsmet.

    Tot wanneer moet je dit blijven doen?Alles zo rigoureus schoonmaken? 2 weken ofzo?
     
  6. pooh82

    pooh82 Fanatiek lid

    11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Wij hebben inderdaad allemaal preventief zo'n pil ingenomen (bij mij was het dus achteraf ook echt nodig:()
     
  7. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Hier ook wel eens gehad. Na 1x die pil was het weg (wel de 2e pil 2 weken erna ingenomen tegen herbesmetting). Heel het gezin heb ik voorzien van pillen voor de zekerheid :D

    Tip tegen de jeuk: vaseline smeren.
     
  8. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Heb 1x alles goed gewassen en extra grondig schoongemaakt
     
  9. pooh82

    pooh82 Fanatiek lid

    11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @Roozjuh en daarna geen herbesmetting meer gehad?
    Ik heb het idee dat ik een beetje aan het doorslaan met wat betreft eventuele eitjes haha.
    Heb nu al 2 dagen achter elkaar heel haar bed afgehaald en opnieuw opgemaakt. Misschien is dat een beetje overdreven?

    Ik las namelijk op een site dat je zelfs met het bed opmaken eitjes binnen kan krijgen doordat ze dan in de lucht terechtkomen en dan via je mond weer binnen kunt krijgen?!
     
  10. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Haha nee zo snel gaat dat niet. De eitjes zouden dan eerder op het ondergoed terecht komen en in open lucht zeg maar, drogen ze uit. Klinkt even heel vies maar de wormpjes hebben het vochtige gebied nodig in de anus. Blèh haha maargoed, nee je hoeft niet elke dag bedden te verschonen en te boenen. Elke dag natuurlijk schone kleding en frisse douche. Hier geen herbestemming gehad. Zou wel iets van handzeep meegeven naar school, mochten ze op school geen zeep hebben (hier bij de onderbouw bijvoorbeeld helaas geen zeep omdat kleuters er mee gaan rotzooien) volgens mij zelfs bij bovenbouw hier ook geen zeep. Geen idee eigenlijk, zal het eens nakijken. Zit toch sinds dit schooljaar in de ouderraad haha. Mijn kids hebben in hun tas kleine knijp tube zeep mee
     
  11. pooh82

    pooh82 Fanatiek lid

    11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @Roozjuh bedankt voor je geruststellende woorden!

    Net bij het verschonen van mijn zoontje....ook wormpjes!!!:eek: ik zag er zo een stuk of 3 tussen zn poep zitten! Vandaar dat hij de laatste paar nachten telkens wakker wordt en ons roept!
    Deze moeten nu toch onderhand wel dood zijn door de wormenpil? Deze heb ik dinsdag gegeven!!

    Ik word echt gek van die dingen!
    Dochterlief heeft er nu volgens mij geen last meer van...zij slaapt iig weer door s nachts
     

Deel Deze Pagina