Dochter kan lopen maar doet het niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door StrayCat, 22 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StrayCat

    StrayCat Fanatiek lid

    2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Mijn dochter kon eindelijk loslopen met anderhalf. Dat was begin deze maand. Ze is/ was een knieloper dus het duurde even. Ze liep het het hele huis door. Dus ik dacht nu is het eindelijk zover. De kinderfysio die het zag was ook erg tevreden. Alleen opeens is ze ermee opgehouden. Ze loopt nog wel kleine stukjes bijvoorbeeld van de bank naar de tafel of naar mij. Maar voor de rest is het weer alleen op haar knietjes of zelfs ook kruipend. Ze doet het door elkaar. Ik vind het erg raar dat ze echt perfect liep of loopt en er nu ineens mee gestopt is lijkt het wel. Wat zijn jullie ervaringen hierin?
     
  2. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Mijn ervaring is dat ze het afwisselen, dingen die je net hebt geleerd zijn toch vaak moeilijker dan dingen die je al langer kan. En je dochter is trouwens niet laat maar gemiddeld pas rond 2 jaar begin je te spreken over laat.
     
  3. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Mijn meisje is ook anderhalf en heeft pas net het lopen ontdekt. Sommige dagen loopt ze hele stukken door het huis, soms dan weer een week alleen kruipen. Je kindje is perfect op schema hoor! Ze gaan heus niet voor altijd kruipend door het leven hoor :D
     
  4. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Mijn ervaring is dat ze lekker doen waar ze zin in hebben. Mijn oudste weigerde gewoon om weer te kruipen. Ook de trap op wilde hij per se lopen. De tweede koos altijd wat hem op dat moment uit kwam, maar vond al snel de buggy en getild worden wel weer zo lekker. En de jongste loopt het eerst, net een week na haar verjaardag, maar doet het echt stapje voor stapje. Dus als ze iets wil gaat ze snel terug naar kruipen, dan is ze namelijk watervlug.
    Mijn ervaring, komt vanzelf.
     
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.573
    13.141
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier een van 16,5e maand.
    Deed al een paar maanden terug een aantal stappen.
    Toen was het soms 2 stappen, dan 2 weken niks en dan weer 8 stappen.

    Nu een maand geleden kreeg ie ineens de geest en begon echt dagelijks met zn eerste stappen tussen manlief en mij in (altijd na het avondeten grappig genoeg).
    Vorige week zat ie nog op zo ongeveer 30% lopen en 70% kruipen. Begin deze week was het al meer 50/50 en vandaag leek het wel nog meer verbeterd te zijn.

    Ik denk dat jouw dochtertje gewoon aan de beginfase van het lopen staat.

    Daarnaast kunnen ze niet alles tegelijk, dus mogelijk is ze op andere vlakken hard bezig, waardoor ze qua lopen nog niet zo heel veel doet.
     
  6. StrayCat

    StrayCat Fanatiek lid

    2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik dacht als ze eenmaal lopen blijven ze het doen maar niet dus. Ze loopt wel super snel achter de loopkar etc. En ze is heel snel met praten gelukkig.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Mijn ervaring is dat ze iets nieuws leren, het dan een tijdje niet doen en dan opeens weer wel. Mijn oudste liep met 15 maanden. Een paar dagen gelopen en toen ging hij weer kruipen. Pas een maand later stond hij op en liep weg, vanaf toen niet meer gekropen.
     
  8. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Ze zeggen wel dat als een kind iets in zijn handen geeft hij wel wil lopen. Dus bijv knijpers.
    Misschien een idee om twee houten lepels te geven. Die zelf vasthouden en dan samen lopen. En dan de lepels loslaten. Wat zou er dan gebeuren?

    Omdat ze goed achter een loopkar loopt denk ik dat ze het wel gaat doen. Geduld is denk ik toch het sleutelwoord hier.
    Mijn broertje was ook heel laat met loslopen. Hij kon aan de hand hele einden meelopen. Als mijn moeder hem los liet bleef hij gewoon staan tot ze zijn hand pakte. Dan liep hij weer mee, maar los lopen deed hij echt niet. Zo ging dat door tot hij al twee jaar was. Tot ze op een dag hem van de fiets af naast zich neer zette. Met de bedoeling hem mee te nemen naar huis. Terwijl zij zich omdraaide liep hij weg. Sindsdien bleef hij wel lopen.
     
  9. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.393
    113

    Mijn broers en ik hadden een pakje sigaretten ons hand toen we net liepen:)

    St was wel 50 jaar geleden. Kan je nu niet meer bedenken.

    Iets in je handen geeft zekerheid.
    Net als de trapleuning.
     
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.273
    113
    Herkenbaar hoor. Dochter liep met 11 maand. Na 5 weken maar voor haar eerste schoenen gegaan. Eenmaal bij de winkel vertikte ze het om te lopen, kroop alleen maar terwijl ze dus al 5 weken liep. Stond ik ff voor paal :p Heeft ze even gedaan en opeens kroop ze niet meer. Nu 19 maand doet ze het af en toe voor de lol kruipen.
     
  11. StrayCat

    StrayCat Fanatiek lid

    2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Vandaag heeft ze besloten het lopen weer op te pakken :D en ze doet het nog perfect ook. Op het kinderdagverblijf heeft ze maandag ze hele dag achter een strandbal aangelopen. Dus hebben we die ook gekocht. En het vertrouwen is meteen weer terug. Hele stukken lopen etc. Kijken hoe lang ze dit weer gaat doen :roflmao:
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. StrayCat

    StrayCat Fanatiek lid

    2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    haha kan je je inderdaad nu niks meer bij voorstellen. Maar wel een goeie tip om iets in de handjes te geven. Zal even op zoek gaan naar houten lepels oid
     

Deel Deze Pagina