Geen borstvoeding...

Discussie in 'Voeding' gestart door Guusje, 18 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guusje

    Guusje Lid

    12 aug 2005
    93
    0
    0
    Sliedrecht
    Hey meiden


    Ik zou ook graag borstvoeding willen geven als het zover is maar ik heb ontzettend gevoelige tepels kan er weinig aan lijden zeg maar....
    Is het nu waar dat je dan een slechtere band met je kind krijgt als je geen borstvoeding geeft maar flesvoeding??

    of is dat zo n lekker typisch fabeltje?? :confused:
     
  2. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Volgens mij een fabeltje hoor!! als het om welke reden dan ook, niet lukt om borstvoeding te geven kan je toch net zo veel tijd aan je kindje geven!!! De borstvoeding is wel supergoed voor een babytje...als je het wel wilt kan je t.z.t. misschien advies vragen aan de verloskundige?? Misschien heeft zij wel tips dat je tepels minder gevoelig zijn, met warme of koude compressen ofzo?! Als je kindje vol liefde wordt verzorgd en groot gebracht kan volgens mij de relatie niet meer stuk, met of zonder borstvoeding ;)
     
  3. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik vind het ook niet kloppen.
    Ik heb Nikky borstvoeding via de fles gegeven, en heb een super goede band met haar.
    Het is natuurlijk heel speciaal om borstvoeding te geven, en je voelt je op dat moment één met je kind, maar dat wil niet zeggen dat een 'flessenkind' en slechtere band heeft met zijn/haar moeder.
    Ik twijfelde ook toen borstvoeding niet kon, maar mijn verloskundige en gyneacoloog hebben het toen bevestigt.
     
  4. Guusje

    Guusje Lid

    12 aug 2005
    93
    0
    0
    Sliedrecht
    nee precies ik vind dat dus ook hoor
    bedoel je geeft toch al je liefde aan het kindje
    maar zo zie je maar je laat je toch een beetje bang maken heeh door fabeltjes ;)
     
  5. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik heb zelf flesvoeding gehad omdat mijn ma na 6 weken geen melk meer had en ik alleen maar afviel. En ik heb de beste band met mijn moeder die ik maar kan hebben, dus dat is echt een fabeltje...
     
  6. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik geloof ook dat het onzin is, mijn zus geeft borstvoeding en ik weet zeker het verslechterd de band echt niet! Jenny
     
  7. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik vind ook niet dat het je bant verslechterd.
    Je zou je kindje ook alleen met luier tegen je eigen blote huid kunnen houden zo nu en dan.
    Dat word ook geadviseerd aan vaders die ook "closer"willen zijn met hun kindje.

    Met de borstvoeding zou je misschien een tepel hoedje kunnen gebruiken.
    Deze zijn eigenlijk voor wanneer je ingetrokken tepels hebt, maar misschien helpen ze ook wel tegen de gevoeligheid van je tepels.
    Tja als je het niet probeerd weet je het natuurlijk niet.
    Maar met zo'n tepelhoedje neemt de baby niet je hele tepel in de mond.
    Wie weet

    Groetjes Jolanda
     
  8. Niet meer actief

    Schakel de hulp van een Lactatiekundige in, als je je zorgen maakt.
    Verloskundigen, gyneacologen en kraamhulpen zijn over het algeem niet goed op de hoogte van bv.

    Een lactatiekundige wel. Je zou ook eens conact op kunnen nemen met het VBN of de LLL.
     
  9. hoi hoi
    ik denk dat je het toch even zou moeten proberen. Mijn tepels waren ook heel gevoelig,maar door de borstvoeding is dat nu niet meer zo. Door de beweging en door het speeksel van de baby worden je tepels vanzelf 'sterker/ongevoeliger'
    je moet het zelf weten,maar het zou wel jammer zijn als jij en je kindje borstvoeding zouden missen om zoiets.
    Ten slotte is een tepelhoedje misschien iets?

    groetjes mama van nando
     
  10. Guusje

    Guusje Lid

    12 aug 2005
    93
    0
    0
    Sliedrecht
    bedankt voor de reacties
    ja idd zo n tepelhoedje lijkt me wel een goed idee idd
    maar ben in ieder geval bij dat jullie er hetzelfde over denken en dat de band tussen moeder en kind nie slechter zou worden als het uiteindelijk toch niet blijkt te gaan met borst voeding

    liefs
     
  11. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    als je tepels zo gevoelig blijven is het misschien een idee om alleen af te kolven en met de fles te geven enne ik denk da het fabeldtjes zijn mensen maken je de kop gek soms ;)
     
  12. Guusje

    Guusje Lid

    12 aug 2005
    93
    0
    0
    Sliedrecht
    hahahaha ja precies b-tje ;)
    goed idee oko trouwens!!

    thx meid!!!

    liefs
     
  13. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    tepelhoedje :oops: wat is dat voor iets?? nooit van gehoort :oops:
    enne graag gedaan guusje :) :)
     
  14. Patricia

    Patricia Lid

    13 apr 2005
    36
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    alkmaar
    ik heb gehoord van de verloskundige dat het beter is om dagelijks met een koude straal even over je tepels te gaan en als het mooi weer is dat je topless in de tuin ga liggen ( als het kan ) dit zorgt ervoor dat je tepels wat harder worden en daardoor minder gevoelig zijn als je borstvoeding geeft.

    misschien helpt dit iets.

    Groeten Patricia
     
  15. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Nou Guus, kijk maar naar onze Jenna die heeft ook geen borstvoeding gehad... En de band tussen mij en haar is ontzettend goed hoor!!
     

Deel Deze Pagina