Dochter van 4 rare uitspraak

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Michelle1209, 16 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle1209

    Michelle1209 Actief lid

    19 apr 2016
    142
    2
    18
    Mijn dochter heeft sinds kort iets raars..bijna achter elk woord zegt zij de letter G.

    Bijv klei word kleig
    Mama zegt ze soms mamag...

    Als ik haar corrigeer zegt ze het gewoon goed. Maar het viel me ineens op.

    Is dit een tik ofzo? Ze kan gewoon normaal praten
     
  2. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter doet dat soms ook maar dan met een i.
    Kasi in plaats van kaas, dat soort dingen.
    Ze weet hoe het moet en doet het voor zover ik weet alleen thuis, ze vindt het gezellig denk ik want ze Is er altijd heel vrolijk bij.
     
  3. Blaagje

    Blaagje Lid

    19 jul 2017
    56
    19
    8
    Vrouw
    Volgens mij is het taalgebruik op deze leeftijd nog volop in ontwikkeling en kan het dus ook helemaal geen kwaad. Als ze na hun 7de jaar de woorden nog steeds totaal verkeerd uit blijven spreken zou er met aan de hand kunnen zijn. Voor nu lijkt het me meer spelen met taal.
     
  4. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Mijn dochter doet het ook met -ie. Heel irritant vind ik dat. Fietsie, wc-ie (het is amper uit te spreken), etie, drinkie...
     
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Hier is ze ook erg aan het spelen met woorden /zinnen. Ze maakt vaak woorden met -ief of -oef. Bijvoorbeeld; mamief of papoef.
    Verder is ze heel ver op taalgebied dus maak me geen zorgen. Lekker laten spelen met woorden.
    Oh, en ik haak er vaak wel op in met een spelletje. "Goh schat, welke woorden eindigen er nog meer op -ief?"
     
  6. Jules!

    Jules! Bekend lid

    26 jun 2017
    814
    1.050
    93
    Vrouw
    Ze is nog jong, het is waarschijnlijk een tic. Ik deed het vroeger met de r.
    Keuker (keuken)
    Limonader
    Ik deed het niet bij alle woorden. Ging verder vanzelf weer over.
     
  7. Lenteliefde

    Lenteliefde Actief lid

    22 aug 2015
    164
    14
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter sprak een tijdje geleden de "n" heel overdreven uit. Ook achter elk laatste woord van een zin gebruikte ze de "n". "Mag ik buiten spelen mamannnn?". Is gelukkig vanzelf over gegaan :)
     
  8. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Lijkt op spelen met woorden. Gaat vanzelf wel over denk ik.

    Tenzij je in rotterdam woont en de G voor een T vervangen wordt. Dan is het blijvent.
     

Deel Deze Pagina