hoe vul je je dag in als je kind naar school gaat

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Morsan, 15 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoi, mijn zoontje Morris is over 4 maanden 4 en dan gaat hij naar de basisschool. We zijn al ruim 3 jaar bezig voor een broertje of zusje voor hem met IUI en IVF maar haalde niets uit. Nu gaat Morris in augustus naar school. EN IK VIND DAT VERSCHRIKKELIJK!
    Ik ben zo bang om alleen te zijn dan. Ik vind het voor Morris super leuk en ik zie dat hij er aan toe is. Maar ik weet gewoon niet hoe ik het in ga vullen. Mijn vriendinnen werken op de dagen dat ik thuis ben en mijn moeder woont te ver weg voor een bakkie koffie. Mijn schoonfamilie woont vlakbij maar ook hun werken en ik wil gewoon niet elke dag een bak koffie gaan drinken. Heeft iemand voor mij leuke ideen hoe ik mijn tijd kan invullen? Ik weet het namelijk even niet. Ik heb wel een groot huis en vrienden van mij zeggen, dan kun je je lekker bezig houden met je huis, maar dat wil ik niet, want ik hou alles bij en dan heb je niet een hele morgen nodig om te werken in je huis. Ik werk zelf partime en werk onregelmatig. Ik wil ook niet meer uren gaan werken omdat ik dan alleen maar meer nachtdiensten krijg...
    Alle ideeen zijn welkom en ik hoop dat er inderdaad wat tussen zit hoe ik mijn dagen invulling kan geven...

    groetjes en alvast bedankt.
     
  2. steffie1980

    steffie1980 Fanatiek lid

    12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Hey ik herken het wel, was toen wel zwanger maar toen de tweede naar school ging voelde het ook aan als een gat.
    hobby zoeken? knutselen? wandelen? naar de sportschool gaan?
    Genieten van je vrije tijd? Dingen doen waar je geen tijd voor kreeg? bv zolder opruimen en dingen verkopen via internet?
    Ik ben op 26 jarige leeftijd gaan breien en verder wat meer huishoudelijke taken, eens wat wandelen een boek lezen dat soort dingen enz
     
  3. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Misschien vrijwilligerswerk gaan doen? Of misschien hebben ze op de school van je kindje nog moeders nodig die iets doen?
    Je zou ook een leuke cursus kunnen gaan doen oid.

    Misschien helpt het om te bedenken wat je vroeger leuk vond om te doen in je vrije tijd en kun je daar iets mee doen.

    Verder zeg je dat je bang bent om alleen te zijn, maar waar ben je precies bang voor? Dat je dan te veel gaat nadenken over de vruchtbaarheidsbehandelingen of misschien iets anders? Kan me wel voorstellen dat het een beetje eng is, het is tenslotte weer een hele nieuwe fase!

    Ik hoop dat je er uit komt!

    Groetjes Rosa
     
  4. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    spannend dat je zoontje binnekort naar school gaat. Mijn oudste zoon gaat nu sinds januari naar school.
    Alhoewel ik dacht dat ik dan meer tijd zou hebben, vind ik dit dus vies tegenvallen, heen en weer gerace voor het weg brengen en op halen. Ben je net lekker bezig in huis (in mijn geval dan) kan ik de hele meute weer in laden en naar school rijden.

    Maar ja wat kan je doen, inderdaad sporten of een andere hobby zoeken.
    En lekker genieten van de tijd voor jezelf.

    Zou willen dat ik dat eens kon, behalve op deze tijdstippen 's avonds.

    Succes er mee meid!
     

Deel Deze Pagina