Domme dingen die je kind doet

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Adje, 19 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Allemachtig, ik zit nog helemaal te shaken. Belt net een overbuurvrouw om te vertellen dat mijn dochter van 9, op de vensterbank van haar raam staat en dat het er heel gevaarlijk uitziet. Ze slaapt op zolder en heeft haar raam hoog in een dakkapel zitten.

    Dus ik ga heel rustig naar boven met kloppend hart en hoop dat ze me al hoort op de trap en weet dat ze uit het raam moet komen. Maar ze staat met een buurmeisje dat buiten is, te praten en hoort me niet, zelfs niet als ik heel zacht en rustig haar naam zeg. Mijn eerste ingeving was om dan aan haar arm haar naar binnen te trekken, omdat ik bang was dat ze van schrik misschien zich los zou laten ofzo. Maar er staat een stoel onder haar voor het raam, waarmee ze op de vensterbank is geklommen dus ik kan er niet goed bij.
    Toch nog maar een keer haar naam gezegd en ze schrikt inderdaad. Maar kan gelukkig weer naar binnen klimmen.

    Ik ben op dat moment al misselijk van de schrik. Eerste reactie als ze weer veilig op de vloer staat, is ook dat ik flink tegen haar te keer ga, Ik heb haar raam dicht en op slot gedaan en gezegd dat die voorlopig niet meer open mag. En ben toen weggegaan. Zo ongelooflijk geschrokken en boos, ben helemaal van de kaart.

    Hoe haalt ze in vredesnaam zoiets in haar hoofd, kan ik alleen maar denken. En ‘wat als’ spookt door mijn hoofd. Pfff moest het gewoon even kwijt.

    Ik ga nog even nadenken over de consequenties. Is het heel raar als ik mijn dochter met een bosje bloemen naar die buurvrouw zou sturen morgen? Ik heb haar nog bedankt via app. Maar ze was ook erg geschrokken en denk dat ze best echt bedankt mag worden met name ook door mijn dochter.
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Oh dat is schrikken!
    Ik zou de buurvrouw gewoon nogmaals bedanken. Gelukkig is het goed afgelopen.
    Zo hing ook een peuter bij onze achterburen half uit een openstaand raam. Ik naar die mensen toe, zegt die vader ‘ja en? Dat weet ik’ :confused:. Ik nog maar iets gezegd over dat het er nogal gevaarlijk is, maar hij keek me aan alsof ik niet spoorde en zei niets, ook geen bedankje voor de waarschuwing. Nou, bizar. Gelukkig nog de eerste verdieping, denk dat ik voor zolder de politie had gebeld na die reactie.
     
    Adje vindt dit leuk.
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Serieus?! Dat snap je toch niet... mafkees. Nee, dit was echt gevaarlijk. Hele smalle vensterbank en ze stond eigenlijk in het kozijn op maar een been, raam maar klein stukje open en hing ook nog naar voren om haar vriendin goed te kunnen zien. Nou, ik had je wel bedankt hoor als je mij daar op zou attenderen!
     
  4. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.511
    113
    Vrouw
    Ik weet nog dat ik dat als 8 jarige ook deed (vanaf de eerste verdieping). Ik moest naar bed terwijl andere buurtkinderen nog mochten spelen. Wat ben ik lang boos geweest op de buurvrouw die me heeft verraden :roflmao:
     
    Adje vindt dit leuk.
  5. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Terwijl je moeder vast wel heel blij met haar was :roflmao:
    Maar dat is precies het probleem ook hier. Er zijn zat kinderen van haar leeftijd die nog tot 21 of 21.30 uur buiten zijn. Ik heb haar al regelmatig betrapt dat ze op haar bureaustoel stond om uit het raam te kijken. En dat vond ik al link, aangezien dat ding wielen heeft en ronddraait. Heb ik haar ook uitgelegd (naast dat ze natuurlijk gewoon in bed moet blijven...). Maar heel gehoorzaam is ze dan dus niet :oops:
     
  6. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Dat is schrikken!
    Mijn vriend heeft dat ook gedaan als kind. Hij viel dus wel uit het raam. Het is een wonder dat hij er niks aan heeft overgehouden.
     
  7. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Mijn zoon doet/deed dat ook. Als peuter inderdaad, en als ouder heb je gewoon niets door! Ik dacht dat hij lekker sliep, het was heel rustig boven. Tot inderdaad een buurvrouw aanbelde. 'k was echt verbluft.. Heb denk ik wel iets gezegd van bedankt, maar dat weet ik niet meer.

    Duidelijk gezegd dat dit echt niet kon etc.etc. Raam eigenlijk altijd op slot. Alleen met het warme weer pas niet. Belt er een buurvrouw. Weet je dat... Nu dus heel strenge regels. Je mag niet uit het raam kijken als je in bed ligt. Het is gevaarlijk. Heb niet het idee dat hij het ook inziet helaas..
     
    Adje vindt dit leuk.
  8. februari2012

    februari2012 Bekend lid

    31 okt 2012
    686
    388
    63
    Pfft, schrikken zeg! Ik vind dat je goed en rustig gehandeld hebt. Ik zou de buurvrouw een doosje bonbons geven of zoiets. Goed dat ze je gebeld heeft!

    Ik heb zelf als kind iets heel ondoordachts gedaan. In mijn slaapkamer was een deur die toegang gaf tot het platte dak van de bijkeuken. Die deur zat altijd op slot, maar ik had de sleutel stiekem gepakt. Want ik wilde wel eens op het dak lopen, leek me gaaf :eek:. Dus ik heb de deur opengemaakt en ben rondjes op het dak gaan lopen... mijn ouders zagen het gelukkig en hebben me er vanaf gehaald. Die zaten te shaken en ik baalde alleen maar dat ik niet meer van het uitzicht kon genieten:oops:. Was een jaar of 6 toen. Kinderen zien echt geen gevaar.
     
    Adje vindt dit leuk.
  9. maliro

    maliro Niet meer actief

    Mijn dochter ging vanochtend op de kop hangen aan een rekstok. Toen durfde ze er niet meer af en heeft ze dr handen los gelaten. Ze is plat op haar gezicht gevallen. Gelukkig alleen een bult.
    Paar weken geleden (toen ze 5 dagen kon fietsen) ging ze van een heuvel af en onderaan de heuvel slippen. Dat ging ook niet goed. Ze heeft een maand met een gipsarm gelopen.
    Maar verder is het een heerlijk kind :D
     
    Adje vindt dit leuk.
  10. februari2012

    februari2012 Bekend lid

    31 okt 2012
    686
    388
    63
    Oh ja, en ik heb ook eens op mijn kamer stiekem met lucifers gespeeld. Mijn moeder rook het en kwam kijken.... Moet er niet aan denken dat het verkeerd gegaan zou zijn...

    Verder was ik wel lief, hoor ;)
     
    Adje vindt dit leuk.
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    :eek: Wat een geluk gehad dan! Dat is nog veel erger schrikken...
     
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Nog zo’n onverlaat. Ben je mooi klaar mee :oops: Ik heb vanmiddag een goed gesprek met dochter gehad en ik geloof dat ze wel snapt dat het echt heel dom was en vooral heel gevaarlijk. Nu maar hopen dat dat ook blijft hangen.
     
    owly vindt dit leuk.
  13. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik was als kind op de camping bij het zwembad en me moeder dacht dat ik klaar was met zwemmen dus deed mijn zwembandjes af.
    En ik ging verder met spelen op de kant maar dacht later ik wil weer het water in dus sprong zo in het zwembad en zonk naar de bodem. Mijn moeder was in gesprek en zag het dus niet gebeuren maar gelukkig een oplettende vrouw wel dus die heeft mij uit het zwembad gevist. Gelukkig is het goed afgelopen en ben ik nog op deze planeet.
    Kan me zelf niks van het voorval herinneren was nog te klein.
    Dus liever ouders op dit forum houd je kind ten alle tijde in de gaten:thumup:
     
  14. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Ik heb mijn dochter inmiddels zelf naar het winkelcentrum gestuurd (is hier vlakbij) en ze moest zelf een klein boeketje regelen en een kaartje. Net aangebeld, maar alleen haar man was thuis en die zei dat ze het wel leuk zou vinden om persoonlijk in ontvangst te nemen. Dus straks gaan we weer even terug. Is ook een beetje als les voor mijn dochter, dat haar gedrag ook gevolgen kan hebben voor anderen en ze daar verantwoordelijkheid voor moet nemen. (Vindt ze heel lastig).

    Jij was ook en boef, haha! Maar vanuit het oogpunt van een kind snap ik dat nog wel. Ik vond op een dak lopen ook heel gaaf. Ik klom altijd op het dak van school en vandaaruit ook nog op het dak van de gymzaal (wat nog veel hoger was). Deed ik net of het mijn huis was. Was ook niet zo slim achteraf gezien. :roflmao:
     
    owly en birds86 vinden dit leuk.
  15. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Dat vind ik toch echt het nadeel aan kinderen, dat hele brokkenpiloot gebeuren :roflmao: Mijn dochter heeft een keer haar arm gebroken op school (val uit het klimrek) en ik was stiekem blij dat ik er op het moment zelf niet bij was. Mijn maag draait zich al om bij het idee. Daar kwam ik van terug toen ze aan haar arm moesten rukken om hem weer recht te krijgen, dat was echt heel naar. Ging de verpleegkundige haar afleiden van de pijn door te zeggen: ‘kijk nou, je moeder huilt ook!’. Het werkte wel, want ze vond dat maar gek :roflmao:
     
  16. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Water is ook echt heel eng. Gelukkig is het goed afgelopen!
     
  17. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Goed gedaan van het bloemetje! Je pakt het goed op. Eerst boos/geschrokken, nagepraat en laten verontschuldigen/inzien van t gedrag op anderen. Zou t zelf ook zo doen.

    Maarreee zeg dat maar niet tegen je dochter van over dat dak lopen...moet je straks nog een bloemetje kopen in opdracht van je dochter voor de directeur :roflmao:

    Mijn zoon is al 2x zonder bandjes het diepe in gesprongen. Eerste keer met afdouchen rent die terug het water in. Vrouw naast de kant van t zwembad tilde hem eruit.
    De tweede keer rent die zo zijn 6 jarige vriendinnetje achterna, terwijl ik me 1sec omdraai om de bandjes te pakken, in het zwembad achter in de tuin. Zelf met kleren en al hem eruit moeten halen.
    Water en mijn zoon = levensgevaarlijk :confused:
     
  18. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Ik kreeg pas ook een waarschuwing dat mijn oudste boven in de vensterbank had gezeten (met zn benen buiten). Jochie fietste langs, vertelde het thuis en moeder appte mij. Maar toen was hij er al uit. Ook flink boos geworden toen
     
  19. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Jeetje, dat is inderdaad schrikken geweest! :oops:Ik snap je reactie, dat zou ik ook hebben gezegd/gedaan.

    Hier hebben ze bessen (lees: bramen) gegeten. Ik wist natuurlijk niet wat het was en schrok echt enorm. Gelukkig was het onschuldig, maar ik was 'not amused'.. Maar er is ook wel eens een ijsje van een vreemde aangenomen door mijn zoon o_ODuizenden malen gezegd nooit iets aannemen van vreemde en dan toch doen... :( Geld trouwens ook voor het van vreemde dingen.
     
  20. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Oja, hard en staand op de trappers fietsen.. Zo ontzettend vaak gewaarschuwd, niet luisteren, uiteraard vallen, tand eruit, ritje ziekenhuis omdat ze dachten dat het bot van zijn kaak open lag :oops:
     

Deel Deze Pagina