Door de pil heen zwanger?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door MyNameIs, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Ik heb Microgynon bijna 10 jaar geslikt zonder ooit problemen gehad te hebben & nu ben ik er toch echt dwars doorheen zwanger geworden..

    Ik werd niet ongesteld, voelde me supermoe en had last van buikpijn/vage misselijkheid. Dus ik dacht, spanningen! Ik haal ff een testje, dan zie ik dat die negatief is en dan komt die menstruatie vanzelf op gang.. nou niet dus ;) haha
    Overigens denk ik achteraf dat die symptomen niks met mijn zwangerschap te maken hadden (behalve de moeheid dan) maar met een blinde darm die op knappen stond (en dus ook een paar dagen later verwijderd is) want daarna heb ik in mijn zwangerschap nauwelijks kwaaltjes gehad (op moeheid na)

    Maar op de vraag '' wanneer kan je dan zwanger worden mocht het door dep il heengaan? "
    Nou altijd dus :)
     
  2. Roos1987

    Roos1987 Actief lid

    5 dec 2007
    121
    0
    0
    ergen in zuid holland
    Altijd dus.. hmm.. okee!

    die klachten heb ik ook, maar dat is bij mij nu vooral spanning, werk, drukte, en volgende week op vakantie! ( denk dat die klachten daardoor komen)

    Maar ik ben wel ongesteld geweest he..
    Maar als t zo blijft, ga ik gewoon ook testje halen voor de zekerheid, kijken of het bij mij ook echt wel de spanning is ;)
     
  3. Niet meer actief

    Haha ja precies.. haal je toch gewoon een testje dan weet je het zeker :)
    Ik denk ook wel dat je veel klachten gaat teruggooien op het misschien zwanger zijn, terwijl je er (als je dep il gebruikt) gewoon toch wel vanuit moet gaan dat het niet zo is :)

    Ook al gaat het soms 'mis' hihi
     
  4. Roos1987

    Roos1987 Actief lid

    5 dec 2007
    121
    0
    0
    ergen in zuid holland
    maar de kans is er wel, al is het heeeel klein :D

    Maar ik kan dan pas over 2 weken testen zeker?
    dan zit ik in mexico :confused:

    Zodra ik iets weet tegen die tijd, laat ik het wel weten hoor!
     
  5. Niet meer actief

    Spannend Roos! En ja als je pas over 2 weken je ongesteldheid moet hebben dan kan je dan pas testen ja.. of je vorige 'menstruatie' moet je al ander shebben gevonden dan normaal (of die moet uitgebleven zijn) dan kan je nu ook wel al testen
     
  6. MyNameIs

    MyNameIs Lid

    18 mei 2007
    80
    0
    6
    Werk; verzorgende IG
    Drenthe
    oke dit is wel heel raar allemaal wat mij overkomt.
    vandaag de laatste pil gehad maar heb inmiddels al een paar dagen echt bruinverlies en dan ook echt bruin! heel klein beetj rose er tusse door af en toe.
    normaal zou ik maandag pas ongesteld moeten worden nu ma of ik het dus nu al ben geen flauw idee meer :(

    wie heeft dit ook gehad?..
     
  7. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik kan wat opheldering geven over de microgynon30.
    Ook ik ben zwanger geworden tijdens het slikken van deze pil. Een goede vriendin van me werkt als consulent bij een zorgverzekeraar en heeft haar opleiding medicijntjes op zak. Het is volgens mij nooit naar buiten gebracht (wat ik asociaal vind!), maar er is wel degelijk iets mis gegaan in het productieproces van microgynon30. Mijn vriendin is er speciaal voor mij achteraan gegaan omdat ik achterdochtig was. 3 meisjes die ik ken via weer een andere vriendin van me waren ook alle 3 opeens zwanger, ook microgynon30! In het ziekenhuis hoorde ik dat er een ware babyboom heerste doordat er heel veel vrouwen door de pil heen zwanger waren geraakt. Het was nog nooit zo druk geweest op de afdeling. Op de dag dat ik bevallen ben kwamen er nog 9 vrouwen na mij, op 1 ochtend!
    Volgens de fabrikant zou er een bepaald bestanddeel aan de pil zijn toegevoegd waardoor de werking per ongeluk is vermindert, werd mijn zorgverzeker-apothekersvriendin verteld. Dit is inmiddels onderzocht en bevestigd, en microgynon30 is inmiddels uit de handel genomen (toen der tijd dan.... ik weet niet of ze nu weer produceren).

    Ik heb bij mijn apotheek een klachtbrief ingedient en ben heel erg boos geworden daar aan de balie (niet dat zij er iets aan kunnen doen maar ja..). Ik zou een zaak kunnen aanspannen tegen de fabrikant, maar dat gaat me dan ook iets te ver. Ze weten er in ieder geval van, en dankzij hen zijn er een hoop kindjes bijgekomen in Nederland.

    Dit wat ik verteld heb ik echt waar. Het is insidersinformatie die normaliter niet zomaar naar buiten gebracht word. Ik denk dat men geen paniek wil zaaien.
    Hoe het ook zij: mensen die aan de microgynon30 zitten raad ik ten zeerste aan over te stappen op een andere pil.
     
  8. Niet meer actief

    Joeja.. in welke periode speelt dit dan? Want ik ben nu dan 32 weken zwanger.. speelde het toen ook?
     
  9. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik weet uit mijn periode dat er een babyboom aan de hand was van december t/m mei ongeveer. Dat is dus wanneer de baby's geboren werden. Trek daar 9 maanden van af en je komt uit op de pil die in de handel was van maart 2007 t/m juli 2007 Ik zal binnenkort nog eens navragen hoe dat nu zit. Gebruik je microgynon30?
     
  10. Niet meer actief

    Ik gebruikte microgynon30 ja, maar ben ondertussen dus 32 weken zwanger door de pil heen! Terwijl ik microgynon zowat 10 jaar slikte :(
     
  11. zeppie

    zeppie Actief lid

    9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    ik ken wel 2 mensen die door de pil heen zwanger zijn geworden maar welke pil dat was weet ik niet die wonen allebei in duitsland.
    Ik zelf slikte ook microgyon 30 maar geen problemen gehad.
     
  12. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik ken er ook 2 ;) en heb ook die pil geslikt en nooit problemen mee gehad.
     
  13. Niet meer actief

    Nou ik heb er ook al meerdere gehoord... ook microgynon30 en vooral toen ik hier op het forum begon te lezen.. jeeeeetje, zoveel met microgynon30 :(
     
  14. Roos1987

    Roos1987 Actief lid

    5 dec 2007
    121
    0
    0
    ergen in zuid holland
    :( :confused: jeetje...
    Nu is de microgynon toch wel goed he? ;)
     
  15. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    misschien ben je ziek geweest (braken diarree waardoor je de pil bent `verloren`) tijdens afgelopen cyclus of heb je antibiotica geslikt? hierdoor kan de werking van de pil verminderen en heb je kans om zwanger te worden. ook sintjanskruid en andere medicijnen (of bepaalde verdovingen bij tandarts etc) kunnen de werking van de pil verminderen.
    succes en ik hoop dat je toch blij bent met de zwangerschap
     
  16. Roos1987

    Roos1987 Actief lid

    5 dec 2007
    121
    0
    0
    ergen in zuid holland
    interessant allemaal .. door de pil heen zwanger raken..
    ben benieuwd bij mijzelf.. 8) maar nog even afwachten..
     
  17. Niet meer actief

    Dat had ik zelf ook wel al verzonnen ;) maar ben de pil niet 'verloren' door bovenstaande oorzaken..
     
  18. Roos1987

    Roos1987 Actief lid

    5 dec 2007
    121
    0
    0
    ergen in zuid holland
    oftewel: Jij bent dus ECHT DWARS door de pil heen zwanger geraakt..
    had jij misschien ook zo een foute pil? productie fout zoals hier iemand al vertelde..
    of je valt ook onder die uitzondering van de 1 % 8)
     
  19. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Als ik het zo begrijp en lees zullen het niet allemaal door een productiefout zijn. Ikheb ook jaren die pil geslikt. Ik ben wel vorig jaar gestopt met die pil dus weet niet of ik het ook gehad zou hebben.
     
  20. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    De pil heeft het ook jaren goed gedaan. Ik slikte hem reeds 7 jaar voordat het mis ging. Maar, zoals ik al eerder beschreef, is er ergens in 2006 of 2007 een bestanddeel toegevoegd dat helaas de werking ten slechte kwam. Misschien alleen bij een selecte groep dames. Ik vind dat ze er wel eens meer onderzoek naar mogen doen. Ik kan het ook nergens terugvinden op internet terwijl ik voor een feit weet dat het bedrijf dat ze produceert toegegeven heeft de fout te hebben gemaakt. Belachelijk gewoon.
     

Deel Deze Pagina