Doorlekkende dochter, wasbare luiers een optie?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Vero0504, 13 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Inmiddels de wanhoop redelijk nabij. Ik was vroeger een ramp met luiers, pieste overal dwars door heen op enkel pardoux luiers na (is huggies geworden, huggies regulier in nederland en belgie (hypercarrefour in turnhout gekeken) niet te krijgen).

    Dochterlief lijkt overwegend op papa maar heeft sommige dingen duidelijk van mama, dit dus ook.

    Ze is een buikslapertje en plast in de nacht enorm, hardstikke goed voor haar, ware t niet dat we al een uitdaging hadden voordat we een luier vonden die haar daadwerkelijk droog hield tot de ochtend. Pampers alle soorten gehad, etos, trekpleister, eco versies etc. De kdv is er blij mee want die neemt ze graag in, maar het werkt gewoon niet.

    Hoera, Kruidvat maat 3, maat 4 en maat 4+ hielden het tot voor kort prima vol.

    Maar helaas nieuwe trend, die redden t ook niet meer dus om uitslag op dr lijfje te voorkomen verstoren we haar nachtrust maar weer voor een schone luier. Voor 5 is ze echt nog veels te klein met dr bijna 8 maanden en 8-9 kilo, 4+ verzuipt ze al in dus die vouwen we weer om.

    Zijn er dan wellicht wasbare luiers die dit soort 'probleemgevallen' wel kunnen tackelen? Ik kan me niet voorstellen dat wij de enige zijn namelijk met een dochter die een stuwdam nabootst. Het is niet erg om een bed te verschonen, maar zij staat gelijk onder de uitslag op dr buik als ze doorgelekt heeft en is tot dr pyjama gewoon hardstikke nat dus nu maar weer om 23:00 een nieuwe luier geven en moet ik haar dus uit een diepe slaap rukken voor iets onnozels als een luier, ik vind dat doodzonde.
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Je kunt het altijd proberen, wij gebruiken alleen maar wasbaar en bevalt heel goed.

    Je hebt speciale overbroekjes voor buikslapers. En je kunt een extra booster erin doen aan de voorkant voor extra absorptie.
     
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Bamboe luiers zouden super absorberen. Ik ga dat proberen voor ons buikslapertje van 7 maanden. Is tweedelig wasbaar met een overbroekje.
     
  4. Fabje123

    Fabje123 Bekend lid

    9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Je kunt het proberen, maar neem wel eerst een proefpakket. Ik vind juist dat de wasbare (bamboe) luiers extra snel doorlekken en gebruik daarom voor de nachten een Etosluier. Extra boosters heb je dus zeker nodig. Misschien een paar soorten proberen? Anders geef je veel geld uit voor niets....
     
  5. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Waarom probeer je niet eerst een Kotex verband in de luier? Dat was hier de oplossing toen dochter constant doorlekte bij haar buik.

    Je doet de luier al omgekeerd om neem ik aan?
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Kia Kaha

    Kia Kaha Lid

    19 jan 2016
    83
    28
    18
    Lelystad
    Er zijn wasbare luiers speciaal voor die nacht. Die nemen extra veel op. Misschien is dat een optie.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  7. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Anavy is zo'n wasbare luier voor de nacht. Absorbeert 500ml! Ik gebruik het in combinatie met een Blümchen overbroekje, maar je kan ook een wolbroekje gebruiken omdat die ook weer wat absorberen.

    Je kan eventueel ook online advies vragen, 2 webshops die ze verkopen zijn: Wasbaar Wonderland en Nappy's. Geven heel goed advies! Er is ook een facebookgroep waar je je wat kan inlezen en vragen stellen.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Luier ongekeerd doen we inderdaad al voor de nacht. Ik ga die kotex eens proberen. Dat was overdwars op t buikgedeelte toch gewoon?
     
  9. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ik deed hem gewoon zoals je het ook in ondergoed zou doen. Dat hielp al heel goed. Had wel de zwarte Kotex
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Ga
    Gaan we even proberen, inmiddels die anavy ook eens bekeken en een halve liter, dat klinkt goed! Heb zelfs mn man aan boord! (al weet ik wel wie de luiers gaat wassen ). Het is gelukkig makkelijk te testen dus we hoeven niet direct een mega investering te doen mocht de kotex niet werken.
     
    Kristientje en Bailief vinden dit leuk.
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Kleine update: afgelopen nacht met een kotex (zwarte verpakking) in dr luier om dr normale tijd naar bed gebracht (19:00) om 07:30 meldde zich een klein zonnetje met luid gekraai dat ze wakker was en jaja: hardstikke droog!!! Wel een natte luier uiteraard maar dr romper, pyjama en bed waren droog.

    Deze nacht herhaling van de test en ben benieuwd wat we morgenochtend aantreffen.
     
  12. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Dat is een fijn begin van je dag! Ik duim voor een wederom droog meisje straks.
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Ze was weer droog!!! Jeeeeeeh we hebben een oplossing voor lekker lang slapen zonder natte verrassingen in de vroege ochtendgloren!!! Bedankt mama's!!!
     
  14. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Wat goed!!!
     
    Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina