doorlopend krediet afsluiten bij.......

Discussie in 'De lounge' gestart door xxx1976, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

doorlopend krediet afsluiten bij.......

  1. OHRA

  2. Delta Lloyd

  3. FBTO

  4. elders, en wel bij

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. xxx1976

    xxx1976 Bekend lid

    14 aug 2006
    594
    0
    16
    We willen ons huidige krediet oversluiten omdat wij momenteel vrij hoge rente voor betalen (9,4%). Ik heb op internet gekeken en een aantal kredietverstrekkers bekenen/vergeleken.

    Nu is mijn vraag, welke kredietverstrekkers zijn nou echt betrouwbaar en heeft allerlaagste rentetarief? (OHRA, Delta Lloyd, FBTO of ?) Tips en aanbevelingen zijn welkom!
     
  2. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Jammer dat je er in de eerste plaats aan begonnen bent. Vindt dat soort dingen echt afschuwelijk. Je lost haast niks in en betaald meer dan de helft aan rente! :S

    Heb er geen verstand van en geen ervaring mee, dus kan je helaas niet helpen..
     
  3. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ik gelukkig ook niet.

    Wij hebben wel een gezamenlijke rekening waar we wat rood kunnen staan. Op onze eigen rekeningen niet.
    Overigens hebben we nog maar 1 dag in de min gestaan :D

    Groetjes, Mirelle.
     
  4. xxx1976

    xxx1976 Bekend lid

    14 aug 2006
    594
    0
    16
    Ik ben het helemaal met jullie eens, maar we hadden destijds weinig keuze (3 jaar geleden). We willen het nu gaan aflossen maar eerst maar proberen over te stappen naar een andere kredietverstrekker waar we minder rente hoeven te betalen.....
     
  5. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wij hebben ook een keer zo een misstap begaan, uiteindelijk konden wij het onder de hypotheek ophogen en zo het krediet aflossen.
    hypotheek werd wel meer, maar het scheelde nog altijd een ruime 200 euro per maand!
    maar ik weet niet of dit tegenwoordig nog zo maar mag.

    als je gaat oversluiten pas dan wel op , want ze adverteren wel op tv met bv 5 procent. maar als je de kleine regels leest zie je er staan dat je gemiddeld zo een 13 procent rente betaald over de gehele looptijd. dus als je begint met 5 en het gemiddelde is 13 dan reken er maar op dat die rente drastisch gaat stijgen. dus pas er mee op!

    succes ermee!

    joyce
     
  6. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Precies, waarom benader je geen financieel adviseur? Dan weet je het zeker en de meeste mensen hebben maar tot zeker hoogte kennis van dit soort zaken.
     
  7. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Gewoon bij de BANK!
    En niet bij (vage) tussenpersonen en al helemaal NIET bij Becam/Frisia/Lenen.nl e.d. want dan ben je uiteindelijk een dief van je eigen portomonnee. Kijk eens op independer.nl ofoz
     
  8. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    tsjonge jonge, ze vraagt om advies en ze krijgt kritiek.
    Daar heeft ze nu toch niets aan ( of wilden jullei haar van dei lening afhelpen).
    Wat wil je ermee bereiken, laten zien hoe goed jullie zelf zijn ......

    Meid , veel op vergelijkingssites kijken.
    FBTO is wel een goeie oranisatie. Heb slechte ervaringen met DSB, Frisia , Becam ( allemaal hetzelfde bedrijf trouwens)

    Soms heeft je bank ook een speicaal soort krediet, als je een eigen huis hebt, dan is het rente tarief ook lager.
    Postbank heeft iets dergelijks weet ik.
    succes
     
  9. Racebabe

    Racebabe Fanatiek lid

    16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Van de door jou aangegeven bedrijven weet ik het niet, maar zoals eerder genoemd geen varaianten van DSB bank, Lenen.nl, Frisia, Becam, Postkrediet etc.
    (minj vriend betaalt zich helaas ook scheel aan DSB; 16,2 % :( :( oftewel je loopt amper wat in)
    Je zou een financieel adviseur kunnen vragen, op internet wat vergelijken en eens een aantal banken benaderen.
     
  10. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    heey meid wat lastig!
    wij hebben ook wel eens p het randje gestaan en moesten ook bijna een lening afsluiten gelukkig waren familie en vrienden zo lief om ons erbij te helpen!
    misschien is dat een optie!
    anders zou ik het niet durven zeggen misschien toch kijken voor die hypotheek verhoging als je een hypotheek hebt!
     
  11. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik kan je wel een advies geven. Kijk of je overwaarde hebt op je huis. Stap naar de zelfde bank als waar je hypotheek loopt. Vaak is je inschrijving namelijk hoger dan je hypotheek en hoef je dan niet naar de notaris om je hypotheek op te hogen. En je betaalt dan hooguit rond de 6%.

    Daarnaast zou ik je adviseren om een maximum op het krediet te zetten, zodat je niet eindeloos kunt opnemen. Het is heel verleidelijk geld op te nemen dat je niet hebt of kunt terugbetalen.

    De adder die bij Frisia e.d. onder het gras zit is dat je weinig aflost, waardoor het krediet maar blijft lopen. Bovendien betaal je torenhoge kosten voor het afsluiten van het krediet.
     
  12. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Elders: bij een bank. Heldere en vooral eerlijke voorwaarden.
     
  13. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Precies!
     
  14. muuske64

    muuske64 Fanatiek lid

    15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Bij Becam of postkrediet.
     
  15. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Kun je niet proberen om op korte termijn van dit krediet af te komen? Dan ben je volgens mij echt het voordeligst af...
     
  16. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    meissie ik werk bij een bank en geef hier ook advies over...kijk uit wat je doet ...
    ik raad je echt sterk aan bij een bank ( en maakt mij niet uit bij welke je zit )
    kijk echt uit met de rente !
    de rente lijkt overal goedkoop maar dan moet je een dure levensverz. afsluiten ! die is bij een bank gratis en dit verschil kan je honderden euro's per jaar verschillen
    let in iedergevan op de effectieve rente per jaar die moet elke fin. verstrekker hetzelfde aangeven en zo kan je eerlijk vergelijken !
    succes
     
  17. Yentl

    Yentl Fanatiek lid

    30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik ben het met Wannabe eens!Ze vraagt om advies niet om kritiek!

    Meid ik heb een paar jaar geleden ook zo gezeten en wij konden het gelukkig ook bij onze hyptheek onder brengen dus mijn advies is zoals al meerdere mensen hier voor mij gedaan hebben.Ga naar de bank en probeer het daar.

    Succes!

    Liefs,Claudai
     
  18. Heel76

    Heel76 Actief lid

    15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik kan je niet adviseren, je moet toch kijken bij welk bedrijf jij je het prettigst voelt.

    Kan je wel zeggen dan Delta Lloyd en Ohra eigenlijk hetzelfde bedrijf zijn. Alleen Delta Lloyd werkt met een tussenpersoon en bij Ohra kan je het rechtstreeks regelen. Ook bij FBTO kan je het zelf regelen.

    De rente en de voorwaarden van Ohra zijn erg goed en scherp, zonder dat er allemaal kleine lettertjes zijn zoals bij de bekende lenen.nl / frisia / DSB. Ook is mijn ervaring met de service erg positief.
    Alles kan en ze zijn ook na het afsluiten nog erg behulpzaam en meedenkend (bijvoorbeeld als je alles in één keer wilt aflossen e.d.)

    Maar nogmaals het is echt een beslissing van jezelf. Hebben jullie iemand (prof of niet) die jullie kan helpen?

    In ieder geval succes.

    Gr Heel76
     
  19. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ze heeft volgens mij geen kritiek gehad hoor.
    Ik zou zulk soort vragen niet hier neerleggen TS. Ga er mee naar een bank of andere instellingen, die mensen hebben ervaring en kunnen je alles precies uitleggen.

    Ik heb hier nl al 2 dingen gezien, mensen die zeggen dat je iets niet moet doen (frisia) en mensen die zeggen dat je juist wel naar frisia moet gaan.

    Mijn tip: ga morgen even naar de [willekeurige]bank en leg je vraag daar neer.
     
  20. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Juis NIET dus!
     

Deel Deze Pagina