doorlopend krediet afsluiten bij.......

Discussie in 'De lounge' gestart door xxx1976, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

doorlopend krediet afsluiten bij.......

  1. OHRA

  2. Delta Lloyd

  3. FBTO

  4. elders, en wel bij

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    gewoon via zo'n vergelijkingssite even kijken bij wie je het minste rente betaald...

    en tis vaak zo des te lager het bedrag, des te hoger de rente...vaak vanaf pakweg € 4500,- wordt de rente ook weer een stuk lager en dan kan het voordeliger zijn iets meer te lenen dan iets minder...

    bij een "normale" bank betaal je vaak iets meer rente maar ik weet niet hoe jullie bkr registratie is...vaak heb je iets meer moeite om bij een "gewone" bank te lenen daar waar een ander wat vlotter is in het vertrekken van een lening...

    dus gewoon even goed op internet kijken meid...

    wij hebben wel eens een lening gehad, en meerdere keren bij de sns bank, nooit wat over te klagen gehad eerlijk gezegd..

    en ook bij(via) de dsb bank wel eens een lening (goedkoper) laten oversluiten dus tja...ieder zijn eigen mening hierover....


    succes in ieder geval...

    smoekie
     
  2. xxx1976

    xxx1976 Bekend lid

    14 aug 2006
    594
    0
    16
    Hey dames,

    Even iets voor de duidelijkheid. Het is natuurlijk erg fijn dat sommige perfecte mensen onder ons alles financieel etc. ohw zooooo perfect in orde hebben. Maar ja, ik neem aan dat ze ook wel kunnen vatten dat je ook niet even voor de lol even bij een geldverstrekker op de stoep staat.....

    Ik heb al diverse vergelijkingssites bekeken (daar ben ik dus o.a. OHRA en FBTO tegengekomen). Maar ik weet dus niet in hoeverre ze betrouwbaar zijn….

    We zijn al bij onze hypotheekadviseur geweest en een offerte opgevraagd bij de huidige geldverstrekker. Maar het gaat om een ”bedragje” van 10.000 euro en als wij het bij onze hypotheek laten onderbrengen zijn wij veel duurder uit. Er komen te veel kosten overheen, nl. taxatiekosten, notariskosten + het wordt aflossingsvrij dus je betaald alleen maar rente (in ons geval voor 10 jaar vast), het is niet belastingaftrekbaar + het zal ons zo’n 2500-3000 euro extra gaan kosten zonder dat je ook een cent hebt afgelost.
     
  3. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik heb zelf via postbank een studenten krediet aangevraagd. Als het goed is heb ik dan ook lage rente.

    Maar zoals andere dames het ook al zeiden gewoon bij een bank en geen ander tussenpersoon ofzo
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Inderdaad gewoon bij een bank.

    Andere verstrekkers ( lenen.nl, postkrediet enz...) lijken in eerste instantie goedkoper, maar ik geloof dat na een jaar ineens de rente omhoog gaat.

    De tweede kamer houdt niet voor niks deze "geldverstrekkers" in het oog.

    Ik heb positieve ervaring met postbank. Wij moesten ooit ook lenen. We hadden gespaart voor een auto. Eentje gekocht en na een half jaar motor stuk. Echt domme pech. Maar in dat half jaar konden we nooit meer een auto bijelkaar sparen.

    Maar gewoon bij de postbank geleend en dat is wel zonde geld, maar uiteindelijk wel een oplossing geweest ( vriend heeft auto nodig)

    Nu is het alweer ingelost. We hadden 20.000 overwaarde op ons oude huis, dus konden we het meenemen.

    succes met het vinden van de juiste geldverstrekker.
     
  5. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Hier nog een bank employee, ik adviseer je ook naar een bank te gaan!
     
  6. Winter

    Winter Actief lid

    5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Idd, ik raad je ook aan bij een erkende bank aan te kloppen. alle andere kredietverstrekkers zijn idd qua rente goedkoper maar er zit meestal een serieus addertje onder het gras.

    Wij hebben hier maar 1 lening en dat is van ons huis. Dat ging ook niet anders en denk bij de meeste mensen. Wij hebben gewoon een lening bij onze bank en alle verzekeringen ook bij die bank genomen.

    Groetjes Winter
     
  7. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik zouz eggen, laat je eens door een adviseur inlichten. er zijn namelijk ook een aantal banken die aan de welbekende addertjes doen, dus daar moet je echt mee oppassen. het is geen regel dat een bank per definitie veilig is. maar ze zijn vaak wel duurder. wij hebben zelf een hypotheek en daarvoor een adviseur in de arm genomen en die raadde een aantal banken toch echt af, omdat ze doen aan extra voorwaarden die niet verteld worden.
     
  8. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Tip: ook even kijken of je onbeperkt tussentijds mag aflossen zonder boetes of weet ik het wat. Stel dat je een meevaller hebt, moet je het wel kunnen gebruiken om af te lossen...

    Ken ook iemand die naar zo'n club als postkrediet ging om een lening van de bank te laten oversluiten, maar er hierdoor jaren aan vast zat, zelfs toen ze meer ging verdienen en meer kon aflossen kon dat niet.
     
  9. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dat is inderdaad een hele belangrijke om in de gaten te houden! tevens moet je weten hoe je de lening weer kunt opheffen als je klaar bent. bij de rabobank doen ze daar bivoorbeeld heel moeilijk over. mijn schoonzus is daar zelfs om naar een andere bank gegaan. die nam een hypotheek en kreeg als voorwaarde dat haar studentenkrediet (die ze nooit gebruikte en dus ook nooit rood op stond) zou opheffen. dat kon toen volgens de rabo niet. en dan geen hypotheek? ja jammer dan, had ze maar naar hun moeten komen, ook al waren ze veel duurder.... :(
     
  10. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    ik heb elders gekozen heel flauw, maar ik kies voor eerst sparen en dan kopen ;)

    Maar als het dan echt niet anders kan, liet ik me adviseren bij een bank..lijkt me toch het meest vertrouwd
     
  11. Marijtje

    Marijtje Actief lid

    20 sep 2006
    201
    0
    0
    Hoi meis, wij hebben al jaren een doorlopend variabel krediet bij de FBTO, zeer goede service, nooit problemen mee, scherpe rente. Kortom zeer tevreden. We lossen af en mogen ook extra aflossen zonder boete. Onze lening staat nu op 0 euro, maar we gaan over een paar maanden verhuizen en dan zullen we wel weer wat opnemen denk ik.

    Succes!

    NB: je kan wel naar een bank, maar mijn ervaring is dat die toch niet zo voordelig zijn als de FBTO.
     
  12. Mootje1985

    Mootje1985 Actief lid

    24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Ik zou gewoon geen krediet op nemen!

    Jammer dat je het gedaan hebt.. Verder heb ik er gelukkig geen ervaring mee!
     
  13. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Makkelijk gezegd Mootje in mijn geval is het

    geen krediet = geen auto = geen werk = geen inkomen
     
  14. Mootje1985

    Mootje1985 Actief lid

    24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Ja, oke, ik weet niet wat het in jouw geval is! :(

    Maar ik heb het hier ook niet breed! Ik bezuinig op andere dingen.. Maar goed ieder zo zijn ideeën..

    Mijn zwager heeft ook een dk maar die zit er denk ik toch heel zijn leven aan vast?!
     
  15. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou heel je leven valt toch wel mee, wij hebben het in 5 jaar afbetaald als het goed is.
     
  16. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    haha heel je leven klinkt inderdaad heel zwaar. als je op een verantwoordelijke manier een lening neemt is het niet het einde van de wereld ;) en in jouw geval ga je er zo te horen financieel juist op vóóruit!
     
  17. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat is wel de insteek geweest.
     
  18. Mootje1985

    Mootje1985 Actief lid

    24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Oké! Ik vind het allemaal wel goed. Ieder zijn dingetjes!

    Maar ik snap het nog niet helemaal van Loekie2

    Er staat: geen krediet = geen auto = geen werk = geen inkomen.

    Bij mij komt het over dat je zonder krediet niet meer aan werk komt?!
    Of bedoel je dat je dan geen vervoer hebt?!
     
  19. Mootje1985

    Mootje1985 Actief lid

    24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal

Deel Deze Pagina