doorverwijzing naar psycholoog...

Discussie in 'De lounge' gestart door nikkijane, 12 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkijane

    nikkijane Fanatiek lid

    27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet gebelt heb... Ik weet het van uitstel komt afstel...
    vind het erg moeilijk die eerste stap te zetten...
    Misschien vanmiddag! :rolleyes:
     
  2. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Misschien helpt het om het 1 stap tegelijk te doen. Zelfs als je de huisarts hebt gebeld voor een verwijzing zit je nog nergens aan vast en hoef je niet alles te vertellen. Zelfs als je de eerste keer naar de psycholoog gaat hoef je niet alles meteen te vertellen. Je kunt echt de tijd nemen om iemand te vertrouwen.

    Misschien helpt het je ook om te beseffen dat er meer mensen zijn zoals jij die hulp nodig hebben ergens bij (zoals ik :) ), dat maakt je niet raar of gek. Juist door aan te geven dat je hulp wilt en die te zoeken geef je aan dat je voor jezelf kunt en wilt zorgen.

    Je kunt trouwens ook langs lopen bij de huisarts, misschien vind je dat makkelijker?

    Groetjes Rosa
     
  3. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    Heel logisch hoor, dat je nog niet gebeld hebt. Als je eens wist hoe lang ik dingen uitstel voordat ik ze aandurf...
    Ook ik heb trouwens psychologische hulp gehad en heb er héél veel aan gehad.

    Groetjes, Didier
     
  4. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Mijn moeder heeft een telefoonnummer gekregen via de huisarts,
    ze krijgt 9x vergoed.
    En gaat binnenkort erheen, ze moest wel een week of 3 wachten voordat ze aan de beurt was.
    Succes.
     
  5. nikkijane

    nikkijane Fanatiek lid

    27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ik denk dat er bij mij nog even een knop om moet... Of net even dat duwtje in de rug...
    Maar ik ben nu al een stuk dichterbij dan dat ik was... ik ga denk ik volgende week even bellen... vrijdags is het bij ons nooit open... :rolleyes: En 's middags krijg je alleen een assistente aan de lijn... Misschien ook nog even met mijn vriendje bespreken... die is nu ook niet thuis, en ik denk dat ik zijn hulp en steun wel ff nodig heb voordat ik die stap durf te zetten...
     
  6. noppie

    noppie Fanatiek lid

    7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Even wat misverstanden wegwerken:
    Er zijn psychologen werkzaam in zowel eerste, tweede als derde lijn. Voor de eerstelijnspsychologen is geen verwijzing nodig, WEL als je voor vergoeding door je (aanvullende verzekering) in aanmerking wil komen.
    Als je wil weten welke psychologen bij jou in de buurt zitten met een zelfstandige praktijk kan je contact opnemen met het NIP, www.psynip.nl, dat is de beroepsvereniging voor psychologen. Zij kunnen je met heel veel vragen helpen (over aanmelding e.d.).
     
  7. nimian

    nimian Lid

    12 apr 2007
    54
    0
    0
    Hallo meid...

    Ik herken het zo wat jij zegt en schrijft...
    Heb ook mnden het voor me uit geschoven, durfde het niet, kon het niet, totdat mijn vriend zei.. weet je wel hoe negatief jij nu in het leven staat?
    Ga er eens wat aan doen, want het is ook voor je omgeving niet zo heel leuk meer.
    Dat was voor mij de stap, huisarts gebelt... wezen praten, blijk ik een burn out te hebben :cry:
    Verder ga ik nu in therapie om alle rotzooi van de afgelopen jaren te verwerken.
    Al met al loopt het u 4 mnden en als het goed is kan ik einde van de maand terecht voor het eerste gesprek.
    Pppffff wachtlijsten word je ook niet vrolijk door :confused:
    Succes en denk er aan, toegeven dat je hulp nodig hebt is de eerste stap de rest volgd vanzelf...

    Groetjes
     
  8. nikkijane

    nikkijane Fanatiek lid

    27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    thanx! nog niet gebelt, huisarts is dicht vandaag...
     
  9. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Bijna iedereen stelt t maar uit. Kom op zeg, een psych....daar ga je zelf toch niet heen, da's altijd voor anderen.
    Maar ondertussen hebben ze ellenlange wachtlijsten (omdat niemand erheen gaat, yeah right)
    Als je dan eenmaal zover bent dat je er met anderen over durft te praten krijg je echt heel vaak te horen.....ik ben er ook geweest.
    Vroeger kende ik niemand die er ooit was geweest, ik ben er open in en opeens blijken heel veel mensen die ik ken er ook ooit geweest te zijn.
     

Deel Deze Pagina