reu en teef bij elkaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 14 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik heb een vraagje over een teefje en een reutje bij elkaar plaatsen als ze beiden niet gecastreerd en gestereliseerd zijn

    ik vang af en toe hondjes op en die komen dan bij mij logeren...maar ik heb een reutje en die is niet gecastreerd
    als er een teefje bij komt moet die dan loops zijn wil het fout gaan of kan dat ook als ze niet loops zijn?
    kan ik er nog iets anders tegen doen om het rijen tegen te gaan?

    miss een stomme vraag maar wel handig :)
     
  2. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Als het teefje loops is dan is de reu waarschijnlijk niet meer tegen te houden. Ongecastreerde reutjes gaan zowieso vaak "rijden". Het is eigenlijk altijd een teken van dominant gedrag. Het hondje van mijn ouders (maltezer) is een gecastreerd reutje, maar hij ging wel bij onze hond erop (kniegrote hond). Heb het 2 keer af moeten straffen en toen was het over.
     
  3. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Weet je misschien waneer het teefje ongeveer loops is geweest?
    Want de eerste paar dagen hoef JIJ nog van niks te weten maar weet de reu het wel ;)
     
  4. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hm je zou ze snachts kunnen scheiden of als jij er niet bent
    voor de rest idd f kijken wanneer ze loops is geweest etc
     
  5. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    bedankt...dan kijk ik wel hoe het met de kennismaking gaat

    mijn reutje rijd ook tegen gecastreerde mannetjes op omdat ie anders ruiken ofzo? heel wazig...maar die reu die moedigt het ook wel aan ...kom dan spring maar achterop :) :)
     
  6. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Wat je zou kunnen doen, is het teefje een broekje aan doen. Dan kunnen ze elkaar nog wel bespringen, maar dan is de kans minder groot dat ze eventueel gedekt zou kunnen worden.

    Succes

    Groetjes
     
  7. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Het lijkt mij erg moeilijk ze uit elkaar te houden 24u per dag als het teefje loops is. Het kan al gebeurt zijn als jij even naar de wc gaat zeg maar. ;) En de reu weet eerder wanneer de teef loops wordt dan jij hoor! :p Misschien een optie om je reu te laten castreren? Of ja, alleen gesterriliseerde teven opvangen..
     
  8. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Oh dacht ff dat het over mn ex ging. Ja ja flauwe grap ik weet het :p
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Rijden is inderdaad vaak dominant gedrag, kan naar andere honden zijn of ook tegen mensen.
    Als het teefje niet loops is, is er niets aan de hand. Een hoop teven hoeven er ook niet zoveel van de hebben van rijdende reuen, als bij onze vorige hond zoiets gebeurde, liet ze de mannen heel duidelijk weten dat ze daar niet van gediend was.
    Maar wat een hoop mensen niet weten is dat een hond juist het vruchtbaarst is, net nadat dat bloeden met de loopsheid gestopt is. Dus extra uitkijken dan, ik zou persoonlijk geen loopse teef in huis hoeven als ik een reu heb, maar buiten de loopsheid om kan er niets gebeuren.
     
  10. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hihihi :)
     
  11. Niet meer actief

    Ik heb een Chihuahua mannetje.. en mijn ouders een vrouwtje.
    Nou als ik daar wel eens ben dan word dat vrouwtje helemaal histerisch van mijn hitsige opdringerige mannetje echt verschrikkelijk isdat.
    Het is echt niet te doen en ze zijn allebei zo klein!
    Het is zelfs zo erg dat we ze dan allebei op een andere verdieping in huis zetten hahaha..

    succes ermee
     
  12. je kunt hem ook chemisch casteren



    Chemische castratie
    Bij twijfel over het effect van castratie wordt een enkele keer een zogenaamde 'chemische castratie' toegepast. De hond krijgt dan een injectie met een middel dat een tijdelijk remmende werking heeft op het seksuele gedrag en op de zaadcelproductie. Dit werkt bij de ene hond 3 weken en bij een andere soms wel 5 maanden. Reageert de reu hier goed op, dan zal het dier ook op castratie goed reageren.
     
  13. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    als het teefje niet loops is dan kan er niks gebeuren.
    Let er wel op dat de loopsheid 3 fases telt.
    De eerste fase dan word ze loops en heeft wat doorzichtige afscheiding. Dan komt de fase dat ze bloed. In beide van deze fases is ze niet vruchtbaar.
    Pas in de derde fase, als ze gestopt is met bloeden dan is ze vruchtbaar.


    Maar ook al is ze niet loops of vruchtbaar dan nog kan een reu enorm oversext raken als er plotseling een teefje bij hem word gezet en dan wil ie ook constant rijen.
    Maar puppies komen er dan iig niet van ;) Maar je kan er wel knetterbek van worden ;)
     
  14. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    niet alleen het rijden hoeft een probleem te zijn maar REUTJES gaan ook nog vanalles markeren (lees plassen)!
    succes ermee maar let goed op de hoeken van kasten bankstel en kozijnen!
    ik heb er namelijk ervaring mee ;)
     
  15. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    p.s als ze niet loops is kan ze niet zwanger raken ;) normaal vind de eisprong van een hond plaats vanaf de 20ste dag tot maximaal 26ste dag (daar tussen in dus) vanaf de eerste druppel bloed gerekend :rolleyes:
    grtz
     
  16. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    voor je t weet is t te laat...en als ze vast zitten krijg je ze dus NIET los.
    Ik paste op de hond van mn zus (Vizla) en mijn Rhodesian Ridgeback kroop er dus bovenop.
    Mn zus heeft arbortus moeten laten doen bij dr hond, sowiso was ie nog iets te jong en mijn hond is vele malen groter dan de hare, was maar de vraag of de puppy's eruit hadden gekund.
     

Deel Deze Pagina