Doppler aanschaffen of juist niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Claudiaaxx, 16 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    okee de titel zegt het al een beetje.. ik twijfel om een Doppler aan te schaffen. Maar aan de andere kent maakt het mij onzeker, stel dat ik het hartje niet kan vinden.

    Wat zijn jullie ervaringen, zowel negatief als positief?
    En vanaf wanneer konden jullie het hartje horen?

    Twijfel ook al om een extra pretecho in te plannen ipv een Doppler om zo wat meer zekerheid te krijgen.. ben nogal onzeker.
     
  2. Aardbeitjes

    Aardbeitjes Bekend lid

    24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    :) het houdt je bezig he
    Als je onzeker bent en lang moet wachten (of gewoon voor de nieuwsgierigheid) zou ik een pretecho doen. Daar krijg je nooit spijt van lijkt mij.

    Kun je niet van iemand een doppler lenen of eens proberen? Je mag de mijne proberen maar je woont vast niet in de buurt ;)
     
    Claudiaaxx vindt dit leuk.
  3. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Ik heb een angelsound aangeschaft en af en toe gebruikt als de onzekerheid toesloeg.

    Gaf mij veel rust...
     
    Claudiaaxx vindt dit leuk.
  4. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    Ik heb ook een angelsound en het gaf mij ook een stukje rust. Vooral omdat ik alledrie keren de kleine pas laat voelde.

    De vorige 2x luisterde ik ook nog wel eens als ik de kleine wat minder voelde. Maar deze dame beweegt zo veel dat ik hem al ruim 10 weken niet meer gebruikt heb.
     
  5. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    @Aardbeitjes haha ja klopt.
    Nee helaas ken ik niet zo iemand die een Doppler heeft, anders had ik dat graag gewild. Ik denk ook niet wij wonen in het noord oosten van NL..
     
    Aardbeitjes vindt dit leuk.
  6. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    @jeske160789 ja dat lijkt mij dus ook fijn, vanaf wanneer heb jij hem gebruikt?

    @Elsa86 oke, het is bij mij ook om de onzekerheid beetje weg te nemen. Er zit nu zolang tijd tussen de afspraken bij de verloskundige in. Vanaf wanneer gebruikte jij de Doppler?
     
  7. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik heb het bewust niet aangeschaft. Maar ik doe gewoon af en toe een extra echo! Veel prettiger.
     
  8. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Ja dat kan inderdaad ook, en dat doe je dan dmv pretecho? Als je gewoon "even wilt kijken" rekenen ze daar dan ander tarief voor? Of hoe gaat dit?
     
  9. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    @Claudiaaxx ik denk vanaf 11 weken ongeveer en soms was het echt wel even zoeken. Dat is dan meteen een nadeel van een angelsound. Je kunt natuurlijk in de stress schieten als je het hartje niet kunt vinden, terwijl er dan waarschijnlijk niks aan de hand is.

    Maar je betaald 1x 30 euro en dan kun je bij wijze van spreken elke week even luisteren. Een extra echo kan ook, maar daar moet je wel steeds geld voor betalen. Wij hebben 2 pretecho's gehad. Met 16 weken een echo om het geslacht te weten en met 25 weken een 3D echo.

    Nu heb ik ook het 'geluk' dat ze bij mijn vk standaard 5 echo's maken. Ik krijg met 36 weken de laatste om de ligging te bepalen.
     
    Claudiaaxx vindt dit leuk.
  10. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    De tarieven zijn verschillend per vk/echobureau. Hier is het 35 euro.

    Maar ik betaal het er graag voor.
    Je kunt het kindje dan zien, gelijk even checken of je bijvoorbeeld genoeg vruchtwater hebt, of het kindje goed gegroeit is etc. En natuurlijk krijg je nog een paar foto's mee!

    Een hartje horen kloppen via een Doppler zegt namelijk niet altijd wat. Misschien zit het kindje wel helemaal niet (meer) comfortabel in je buik en klopt het hartje wel gewoon. (Je hebt natuurlijk nooit zekerheid, maar ik bedoel meer te zeggen dat je als "leek" daar geen kijk op hebt)

    Een vk vind niet altijd direct het hartje tijdens het luisteren met een Doppler, bij mij duurde het een keertje (toen ik een bloeding had) z'n 10 minuten. Kun je nagaan als ik zelf was gaan luisteren, dan had het waarschijnlijk nog langer geduurd en zat ik in de stress. (Voor niks) :p
     
  11. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Ja dat is waar! Heb jij altijd het hartje kunnen vinden?

    Wij gaan ook een pretecho doen om te kijken of het een jongen of meisje wordt :) maar dat duurt nog zolang.

    Ah ja dat heb ik vaker gehoord, volgens mij doen ze dat bij onze verloskundige niet.
     
  12. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Ja precies! Dat heb ik inderdaad vaker gehoord dat zelfs de verloskundige het hartje niet direct kon vinden, dat lijkt me verschrikkelijk volgens mij duurt dan elke minuut een uur voor je gevoel.
    En vanaf een week of 18/20 ga je de baby ook al voelen! Maar voor Mn gevoel duurt dat nog zolang Haha.

    Eigenlijk moet ik gewoon niet zo piekeren, maja dat doe ik wel :p
     
  13. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    @Claudiaaxx bij de eerste 2 vond ik het hartje altijd meteen. Bij de 3e duurde het soms wel wat langer, maar ik bleef net zo lang zoeken tot ik hem vond.

    Het is niet altijd zo dat je met 18/20 weken je kindje voelt. De eerste 2 voelde ik pas met 24 weken en de 3e met 22 weken. Ik had 3x de placenta aan de voorkant.

    Je moet doen waar jij je prettig bij voelt.
     
  14. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ja mooi, ik kreeg het spaansbenauwd toen. :p

    Ik heb een echo gehad met 7 weken, met 12 weken, 16weken en 4 dagen (geslachtsbepaling) met 20 weken, met 26 weken en nu nog met 29 weken en dan houd ik het voor gezien met de echo's. :D

    (Ik kreeg dus alleen die van 7 weken en 20 weken vergoed) de rest heb ik zelf betaald. Maar het was het meer dan waard. :D

    Ik voel ons kindje al heel lang. Een dag voor de 12 weken al, maar toen twijfelde ik enorm. Achteraf weet ik zeker dat hij het was, maar dan moet je je nog heel erg focussen op het gevoel.

    Vanaf week 20 voel ik hem sowieso iedere dag en zie je de bewegingen zelfs.
     
    Claudiaaxx vindt dit leuk.
  15. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.732
    113
    Nooit gehad en nooit gemist. Zou er denk ik alleen maar onzeker van worden.
     
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit, ik zou er ook juist onzeker van zijn geworden denk ik. Het leren loslaten vond ik voor mezelf een heel belangrijke les.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  17. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Vanaf 14 weken eerder werd afgeraden had ik gelezen op google.. en tot 20weken gebruikt. Maar denk alles bij elkaar 10x heel even.
     
    Claudiaaxx vindt dit leuk.
  18. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Nooit gehad nooit gemist
     
  19. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Nee ik kan me voorstellen dat sommige het niet gehad hebben en dus ook niet gemist hebben :) maar ben steeds onzeker en dat duurt 4 week tussen de afspraken wel lang hoor Hihi.
     
  20. Happygolucky

    Happygolucky Bekend lid

    10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Als je je kindje straks voelt bewegen, heb je al minder onzekerheid :)

    Ik heb het nooit gekocht, ik wou mijn kind niet onnodig storen daarmee (waren mijn hormonen die gevoelig waren voor de waarschuwingen omdat het nog niet goed is onderzocht toen of het geen effect had op een kind als je ze extra geluidsgolven ging toedienen).

    En daarbij: onzekerheid hoort ook wel bij deze fase. Een hartje horen, wil niet zeggen immers dat alles goed is, dus dan kun je beter een extre echo tussendoor kopen als je meer bevevesting. Ik heb dat wel gedaan, voor de 20 weken echo hebben wij een extra echo gedaan/gekocht. Ik wou het geslacht weten en niet in combi met een spannende medische echo.

    Overigens kun je ook vast wel bij de verloskundige tussendoor een keer langs als je graag alleen even wil luisteren. Was bij mijn verloskundige iig geen punt :)
     
    vrouwvan en Claudiaaxx vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina