Doppler aanschaffen of juist niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Claudiaaxx, 16 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Ja dat zou ik natuurlijk ook gewoon kunnen vragen aan de verloskundige.
    En indd een extra pretecho is ook fijn!
     
  2. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik heb er wel een.
    Vanaf ongeveer 10 weken het hartje gevonden. Kon soms wel lang duren.
    Maakte me af en toe wel onzeker maar dan probeerde ik het later weer.

    Vind het nu gewoon leuk om af en toe eventjes te luisteren, gewoon omdat het kan haha. En de opa's en oma's vinden het ook leuk.
     
    Claudiaaxx vindt dit leuk.
  3. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Weet je ook waar die onzekerheid vandaan komt?

    Zou het eerst bespreken met je vk, mogelijk stellen zij zelf voor dat je wat vaker mag komen tot je de kleine zelf goed voelt?
     
  4. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    772
    194
    43
    Ik heb er geen.
    Het ligt er denk ik ook heel erg aan hoe je m wilt gebruiken. Als je je kindje eenmaal goed voelt bewegen en dan een dag minder, kan het schijnveiligheid zijn om zelf met een doppler te luisteren maar moet je altijd de verloskundige bellen. Minder bewegen kan een teken zijn van stress/ minder goed hebben in de buik en als je je dan laat gerust stellen door zelf te luisteren dan kan dan dus gevaarlijk zijn.

    Als je het doet om af en toe te luisteren maar weet dat je bij twijfel altijd de verloskundige moet bellen, is t denk ik prima.
     
  5. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    Wat veel anti doppler!

    Ik zeg gewoon doen! Was er vooral bij de eerste erg blij mee maar ook bij de tweede nog regelmatig geluisterd tot ik ze ging voelen. Bij de eerste heb ik de hartslag altijd kunnen vinden, bij de tweede één keer niet. Vond ik wel eng maar later weer geprobeerd en toen vond in het wel.

    Edit: kleine aanvulling. Ik heb hem alleen gebruikt toen ik ze nog niet kon voelen. Beweging is altijd leidend en wanneer je geen beweging voelt altijd bellen. Een vk zal je dan als het goed is ook altijd doorsturen voor een ctg. Alleen het hartje horen is dan geen garantie.
     
  6. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik heb er een! Bij de eerste heel onzeker en veel gebruikt.
    En deze zwangerschap geloof ik het allemaal wel.
    Het kan helpen tegen onzekerheid tot je bijv de baby gaat voelen maar je moet ook niet meteen in paniek raken als je niks kan vinden.
     
  7. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Ja dat kan ik ook gewoon vragen inderdaad! Nou nee eigenlijk niet zo goed, komt vast omdat het hele gebeuren met zwanger worden niet vanzelf is gegaan.
    Ziekenhuis in en uit! Zo onvoorstelbaar dat er nu een kindje in mijn buik groeit.
     
  8. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Ja het gaat mij er ook om dat ik het dan een x in de week ga gebruiken tot dat ik de baby voel! :)
     
  9. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ik vind t een top ging en heel geruststellend! Zou hem zeker aanschaffen. Angelsound werkt prima
     
    Claudiaaxx vindt dit leuk.
  10. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Als je zo onzeker bent zou ik zeker wachten met de doppler tot je op een termijn zit waarbij de kans heel groot is dat je niet te lang hoeft te zoeken naar het hartje.
    Ik zou dan wachten tot na de termijnecho.

    Het zou heel vervelend zijn als je in paniek raakt omdat je het hartje niet kan vinden.
     
  11. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Ik ben morgen 12 weken zwanger, en heb termijn echo gehad met 10 week en 3 dagen :)
     
  12. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    O dan zou je het al wel kunnen proberen.
    Je baarmoeder is boven je schaambot uit dus de kans is groot dat je het hartje vindt.
     
    Claudiaaxx vindt dit leuk.
  13. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    Zoek even op youtube naar filmpjes hoe anderen het doen vroeg in de zwangerschap. Ik kon het hartje vanaf 11 weken vinden.
     
    Claudiaaxx vindt dit leuk.
  14. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ondanks veel onzekerheid bewust niet aangeschaft en verloskundige raadde het ook af. Vanaf 16 weken begon ik de kleine ook te voelen en dat gaf me veel meer geruststelling. Je moet doen waar je je goed bij voelt, maar als je niet weet hoe je moet zoeken ga je jezelf misschien alleen maar gekker maken. En ik zou mezelf voornemen het maar maximaal een x keer per week te doen.
     
    Claudiaaxx vindt dit leuk.
  15. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    @Meiske2015 jaa he, lijkt me zo fijn maar tegelijkertijd ook best eng.

    Okee @Mythique dat kan inderdaad goed als voorbeeld.

    @Roos32 ja daar ben ik ook beetje bang voor, stel dat ik het niet kan vinden. En inderdaad mijn bedoeling is dan 1 of 2 x per week even luisteren.
     
  16. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb t bij beide zwangerschappen gebruikt. Bij de oudste tot ik hem goed ging voelen en dat doe ik ook bij deze.... deze keer ligt de placenta aan de voorkant namelijk.

    Ik heb een angelsounds en gebruik die vanaf 14 weken omdat je het hartje dat makkelijker kan vinden en dan juist niet ongerust word.... ik vind het erg geruststellen iig
     
    Claudiaaxx vindt dit leuk.
  17. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Okee @elliepellie het lijkt me inderdaad ook Een gerustelling om het even te horen.
     
  18. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik ben gewoon een keer extra naar de vk gegaan. Hier hebben ze een inloopspreekuuro.a. voor zulke onzekerheden. Als het nog te vroeg of te moeilijk is voor de doppler dan maken ze even een echo.
     
    Claudiaaxx vindt dit leuk.
  19. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Eerst veel getwijfeld of ik er een aantal wou schaffen maar mijn gyn raadde het me af. Als je wat dikker bent, zoals mij, dan is het moeilijker om een hartje te vinden en als je het dan niet vind geeft dat alleen maar meer stress. Dus niet gekocht. Rond 15 weken voelde ik af en toe wat in mijn buik, een plopje of jeuk gevoel, en daar hield ik me dan maar aan vast dat het goed zat.
     
    Claudiaaxx vindt dit leuk.
  20. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Okee! Bij ons is volgens mij geen inkoop spreekuur helaas! Dat zou inderdaad een oplossing zijn :)
     

Deel Deze Pagina