Pfeiffer 2x?

Discussie in 'De lounge' gestart door Charise, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

    Charise VIP lid

    9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hallo,

    Weet iemand hier of je pfeiffer een 2e x kan krijgen?
    Of wie heeft er ervaring mee.
    Sommige zeggen van wel en anderen van niet.

    Ik heb zelf 2 jaar geleden een hele heftige pfeiffer gehad. (Bleef maandenlang elke maand ongeveer 2 weken hoge koorts houden).

    En nu ben ik weer ziek, alweer een week. Ging even wat beter... dus dacht dat is mooi. Maar nu weer net zo als begin vorige week.
    Enorme keelpijn, en nu begint ook het hoesten. Maar zo MOE!

    Lijkt allemaal gewoon net als op toen ik pfeiffer had.

    Dus vroeg me af of dit dus kan?

    (Ben trouwens vorige week bij de dokter geweest hoor met de koorts, maar toen ging het al iets beter en krijg geen antibiotica ivm zwanger worden)
     
  2. Kylie1986

    Kylie1986 Niet meer actief

    In zeldzame gevallen is het mogelijk, maar het gaat volgens mij om een combinatie van factoren..Domme pech dus.

    Weet niet of ze in het bloed nu het verschil kunnen zien of je nu op dit moment weer een opvlamming hebt..
     
  3. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het komt wel voor dat het virus weer opvlamt, ik zou echt weer naar de arts gaan! Pfeiffer kan echt heel rottig verlopen!
     
  4. natjuh026

    natjuh026 Bekend lid

    4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Ja dat kan zeker. Ik heb het zelfs 3x gehad. Dacht van heb het gehad en ben immuun. Nou dat is dus niet zo. De eerste keer dat ik het had wist ik niet dat ik het had. Kwamen daar pas na maanden achter. Was wel moe maar dacht door het vele stappen en school dat ik daarom moe was. De 2de en 3de keer ging ik alleen voor keelpijn naar de arts. Moest toen bloedprikken en kreeg toente horen pfeiffer dacht hoe kan dat heb dat al gehad. Maar je kan het terug krijgen. Dus laat even testen als ik jou was. Want ik kreeg wel medicijnen en moest even stoppen met zwanger worden
     
  5. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Ik had juist begrepen dat je het alleen 2x kan krijgen als de 1e keer niet heel erg heftig was.
     
  6. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Een vriendin van mij heeft het nu voor de tweede keer, maar dat is wel uitzonderlijk, en zij heeft dan ook een uitzonderlijke situatie. Ze heeft Crohn en slikt immunosuppressors daarvoor. Dat onderdrukt dus immuunresponses van het lichaam (en daarmee de ontstekingsreacties in de darmen). Helaas onderdrukt het ook de weerstand die ze heeft tegen Pfeiffer, en kon deze opnieuw de kop op steken. Althans dat lijkt de uitleg te zijn van haar arts.

    Ik heb zelf ook Pfeiffer gehad, best heftig (sowieso een half jaar thuisgezeten, maar nog heel lang heel moe geweest). Je kan natuurlijk ook een zware verkoudheid hebben en daar een gewone 'virale' moeheid van hebben, die je nu doet denken aan Pfeiffer. Je kan het laten testen, ze kunnen wel zien of je bloedwaarden typisch voor een actieve Pfeiffer of een eerder doorgemaakte Pfeiffer zijn.
     
  7. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.068
    471
    83
    Ik heb ook pfeiffer gehad maar dacht dat je een broertje of zusje vd "normale" variant dan waarschijnlijk heb.
     
  8. Sabrina25

    Sabrina25 Fanatiek lid

    1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ja dat kan. Je kan dan het broertje of zusje van Pfeiffer hebben. Mijn man heeft het ook gehad...
     
  9. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Ja dat kan zeker. Immunologisch gezien kan het niet, maar Pfeiffer is daar een uitzondering op.
     
  10. Charise

    Charise VIP lid

    9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    CMV heb ik al eens gehad, voordat ik pfeifder had.

    Heb nu trouwens ook een ontstoken oog. Nooit last van (ja als kind). Oog is ook dik en dat had ik wel toen ik pfeiffer had.
    Ontstoken oog kan natuurlijk ook door virus komen.

    Ik weet niet of de arts mij wil testen op pfeiffer omdat ik dit al gehad heb natuurlijk. Lastig.

    Bedankt voor de reacties!!
     
  11. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Waarom niet? Ik zou het gewoon vragen, zeker als je klachten aanhouden (dat zou typisch zijn voor Pfeiffer, maar niet voor bv. een virale keelontsteking waar je gewoon moe van bent).
     
  12. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Ik heb zelf eigenlijk ook nog een vraagje over pfeiffer weet niet of dat in dit topic kan/mag?

    Heb 12 jaar geleden pfeiffer gehad en niet uitgeziekt zeg maar, sindsdien heb ik niet meer de energie die ik hiervoor wel altijd had, ik ben sneller moe is dit herkenbaar voor iemand?
     

Deel Deze Pagina