Draadjes koperspiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door TigerMom, 17 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerMom

    TigerMom Fanatiek lid

    10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Zoals eerder al hier geplaatst, overwoog ik me te laten steriliseren.

    Nu kwam daar iets tussen. Ik moest beginnen met medicatie waarbij ik absoluut niet zwanger mag raken. Dus zsm een koper spiraal laten plaatsen, omdat ik dus niet die hormonen meer wil.

    Nu heb ik mijn eerste hevige menstruatie gehad en daarna voelde ik steeds iets prikken. En het voelde alsof er iets in mn vagina zat.
    Dit ging na een dag weer weg.

    Maar sinds vanmorgen weer prikken en gevoel alsof er iets zit. Dus ik bracht mn vinger tussen mn schaamlippen en ik voelde bij de ingang van mn vagina de draadjes zitten. Die prikken dus. Nu durf ik niet met mn vinger in mn vagina te gaan (Heb ik nooit gedurfd, vraag me niet waarom haha).

    Heb de huisarts gebeld en de assistente zei dat dit vaak voorkomt en dat de spiraal waarschijnlijk gewoon nog goed zit. Maar de draadjes hangen echt heel laag.

    Wat zeggen jullie? Gewoon doorzetten en even een vinger naar binnen brengen? Ik ga morgen op vakantie en vandaag had de huisarts geen plek voor controle.
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.068
    113
    Bij een koperspiraal zou ik hier niet zomaar genoegen mee nemen, eerlijk gezegd... Hij kan namelijk te laag in de baarmoeder liggen (verzakt), dat maakt bij mirena niet uit, maar bij een koperspiraal neemt de betrouwbaarheid dan af.

    (maar misschien ben ik te paranoide na een ongeplande zwangerschap bij een verzakte koperspiraal... :rolleyes:)

    Balen dat zoiets net voor je vakantie komt!
     
    kleinepien, Leraje en TigerMom vinden dit leuk.
  3. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Ik zou het toch echt even checken, maar als je dat zo moeilijk vind is dat wel lastig. Kan je partner hier wat in betekenen?
     
    TigerMom vindt dit leuk.
  4. TigerMom

    TigerMom Fanatiek lid

    10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Ik zal mijn man vragen of hij wil voelen vanavond. In ieder geval voelen of hij niet de spiraal voelt. Als het echt alleen de draadjes zijn, die misschien te lang zijn ofzo, dan kan het nog wel even wachten.

    Ivm die medicatie mogen mijn man en ik sowieso niet voor de 6 wekelijkse controle gemeenschap hebben. Dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen over een zwangerschap.
     
  5. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Soms zijn de draadje te lang dan kunnen ze ze even afknippen. Maar heb je hem bij de huisarts laten plaatsen?

    Mijn gyn zei dat een kiperspiraal de neiging heeft uit te zakken en dat je er vaak met de eerste mensturatie achter komt. Blijft hij dan zitten is het goed. Vandaar na 6 weken een controle echo.

    Hier voel ik de draadjes ook maar alleen als ik helemaal met mn vinger naar boven ga. Mijn vriend voelt ze tijdens de sex niet dus dat is mooi!

    Menstruatie is wel veel hebiger geworden maar nu de derde keer werd het wel al stabieler dan de eerste 2 keer.
     
  6. TigerMom

    TigerMom Fanatiek lid

    10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Okee! Ja ik ben nu op vakantie dus heb thuis toch maar mn vinger naar binnen gebracht en zo de draadjes wat naar binnen geduwd. Tot nu toe zitten ze daar nog. De huisarts had ze wel met opzet iets langer geknipt, omdat mn mirena spiraal toen bijna niet meer eruit gehaald kon worden omdat de draadjes verdwenen waren. Ze is toen iets mn baarmoedermond in gegaan met de tang (op gevoel) en toen had ze de draadjes gelukkig te pakken.

    Vandaar nu wat langer. Maar ik weet zeker dat de draadjes niet zo lang waren dat ze helemaal uit de vagina hingen. Dit gebeurde pas toen ik mn menstruatie had.
     
  7. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hmm dan zou ik het toch echt even laten controleren bij thuiskomst.

    Heb je geen controle afspraak staan met echo?

    Er echt uithangen is veel te lang. Dan zou je hem er namelijk ook zelf, per ongeluk, uit kunnen trekken en dat is nu net niet de bedoeling.

    Gebruik je nu wel condooms met vrijen? Dat zou ik voor de zekerheid wel even doen. Succes!
     
  8. TigerMom

    TigerMom Fanatiek lid

    10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    We hebben nu eigenlijk geen seks haha.. ik durf het niet aan. Aangezien condooms in het verleden ook niet veilig genoeg bleken. We zijn nog wel intiem, maar even zonder de daad zelf.

    Ik heb alleen een controle staan bij de huisarts, zonder echo. Ze kijkt dan of de draadjes even lang zijn als na het zetten (dit noteert ze) en als ze langer of korter zijn dan krijg je een echo in het ziekenhuis.
     
  9. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Vreemd hoor. Mijn huisarts plaats al geen koperspiralen meer omdat ze veel lastiger zijn en beter met echo gezet kunnen worden.

    En dat hoor ik van de meeste mensen met koperspiraal. Want dan kunnen ze direct controleren of hij goed zit.

    Ah oke. Ja geen sex is wel de meest veilige methode ;)
     
  10. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Bij mij werd na het plaatsen direct een echo gemaakt en 1 maand later weer om er zeker van te zijn dat ie goed zat.
    Als je de draadjes voelt bij de ingang van je vagina zit ie veels te laag denk ik! Ik voel helemaal niks iig, ook niet als ik m’n vinger tot aan de bmm naar binnen breng..:rolleyes:
     
  11. TigerMom

    TigerMom Fanatiek lid

    10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Ze heeft inwendig gekeken en de draadjes zaten nog netjes op 2cm. Ik snap er niks van! Ze zei dat een echo niet gemaakt wordt als we geen goede reden voor is. En zij zag geen goede reden. Wat logisch is, omdat de draadjes dus gewoon netjes zaten. De enige verklaring was dat mn baarmoeder soms zakt. Ik heb 2 kindjes op de wereld gezet en ze vermoedt dat mn baarmoeder laag zat Toen ik de draadjes voelde. Of dat het spiraaltje toch even gezakt was door mn menstruatie en daarna weer op zn plek is gaan zitten.

    Ben nu wel 3 dagen overtijd (We hebben eenmaal onveilig seks gehad. En dan bedoel ik dat het condoom was gescheurd. Rot dingen! Maar ja ik had zoiets van ik heb een koperspiraal dus zal wel loslopen). Heb van een vriendin gehoord dat je door een koperspiraal een langere cyclus kan hebben Dus dat zit wel oké denk ik.

    Pff wat een gedoe altijd met die anticonceptie middelen. En dit is dus ook de reden waarom ik gesteriliseerd wil worden.
     
  12. Treez

    Treez Niet meer actief

    Wat raar. Ik heb drie koperspiralen gehad en deze werden na een maand gecontroleerd. Als je het laat plaatsen in het ziekenhuis is dit heel normaal. Toen ik de draadjes voelde, bleek mijn koperspiraal trouwens gezakt. Draadjes die uitsteken zijn trouwens ook niet erg prettig voor je man. Hij kan zich eraan prikken :eek:.

    Ik zou zeker een controle echo vragen! Overigens heeft een koperspiraal geen hormonen en hoort het geen invloed op je cyclus te hebben.
     
  13. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Het resultaat van mijn verzakte (en een poosje later spoorloos verdwenen) koperspiraal ligt hier op mijn borst te slapen, dus ik sluit me hier bij aan.:D
     
  14. TigerMom

    TigerMom Fanatiek lid

    10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Oeps, ik lees dit nu pas!

    Ben gewoon ongesteld geworden gelukkig haha..

    Best wel beangstigend hoeveel ik lees dat vrouwen toch zwanger zijn geraakt ondanks een koperspiraal.
     

Deel Deze Pagina