Draagdoek: welke en waar te halen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Eppo82, 23 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ik ben op zoek naar een draagdoek voor mijn dochtertje, nu 6 weken. Maar ik ben een leek op dit gebied, dus weet niet goed waar ik rekening mee moet houden.
    Ik wil in ieder geval een draagdoek:
    -die makkelijk te knopen is of sowieso makkelijk in gebruik is.
    -die geschikt is vanaf de geboorte, ik heb begrepen dat bepaalde draagdoeken dit niet zijn?
    De bedoeling is dat ik nu lekker buiten kan wandelen en mijn handen vrij heb om mijn zoontje in de gaten te houden.
    Ik wil m ook graag voordat ik m aanschaf gepast/geprobeerd hebben, ik vind het zonde iets op internet te kopen en tot de conclusie te komen dat het niet geschikt is voor mij/mijn dochter.

    Dus welke draagdoek raden jullie aan en weten jullie waar die draagdoek in de winkel te koop is?

    Alvast bedankt voor je reactie.
     
  2. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    een geweven draagdoek.. je leert vanzelf snel en goed knopen..

    bij www.babybij.nl kan je een draagdoek "huren" .. om te kijken of het je bevalt, kost je een paar euro en dan krijg je hem geloof ik 2 weken.

    het allermooiste zou zijn, als je een draagdoekmama in de buurt hebt... die hebben meestal meerdere doeken van meerdere merken, en kan je kijken welke doek jou het beste bevalt.

    welke regio zit je?
     
  3. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik zou ook gaan voor een geweven draagdoek, zeker nu het warme weer er weer aan zit te komen. Dat is toch wat minder warmer dan een elastische.

    Knopen is idd even oefenen, maar dat heb je zo door hoor (ik heb 't geleerd van filmpjes op youtube).