Draagdoek: welke en waar te halen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Eppo82, 23 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ik ben op zoek naar een draagdoek voor mijn dochtertje, nu 6 weken. Maar ik ben een leek op dit gebied, dus weet niet goed waar ik rekening mee moet houden.
    Ik wil in ieder geval een draagdoek:
    -die makkelijk te knopen is of sowieso makkelijk in gebruik is.
    -die geschikt is vanaf de geboorte, ik heb begrepen dat bepaalde draagdoeken dit niet zijn?
    De bedoeling is dat ik nu lekker buiten kan wandelen en mijn handen vrij heb om mijn zoontje in de gaten te houden.
    Ik wil m ook graag voordat ik m aanschaf gepast/geprobeerd hebben, ik vind het zonde iets op internet te kopen en tot de conclusie te komen dat het niet geschikt is voor mij/mijn dochter.

    Dus welke draagdoek raden jullie aan en weten jullie waar die draagdoek in de winkel te koop is?

    Alvast bedankt voor je reactie.
     
  2. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    een geweven draagdoek.. je leert vanzelf snel en goed knopen..

    bij www.babybij.nl kan je een draagdoek "huren" .. om te kijken of het je bevalt, kost je een paar euro en dan krijg je hem geloof ik 2 weken.

    het allermooiste zou zijn, als je een draagdoekmama in de buurt hebt... die hebben meestal meerdere doeken van meerdere merken, en kan je kijken welke doek jou het beste bevalt.

    welke regio zit je?
     
  3. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik zou ook gaan voor een geweven draagdoek, zeker nu het warme weer er weer aan zit te komen. Dat is toch wat minder warmer dan een elastische.

    Knopen is idd even oefenen, maar dat heb je zo door hoor (ik heb 't geleerd van filmpjes op youtube).

    Volgens mij kan je geweven draagdoeken alleen online kopen (en dus huren bij babybij). Ik heb er zelf eerst eentje op de gok gekocht (een hoppediz, omdat dat goede, betaalbare doeken zijn, dus heel geschikt voor een beginner) en het beviel meteen heel goed. (Inmiddels heb ik al heel wat meer doeken bijgekocht ;)).

    Maar je kan idd ook even kijken of er iemand met een draagdoek bij je in de buurt woont. Ik zit op een ander forum (Dragen en Voeden • Forumoverzicht) en daar zitten genoeg moeders waarbij je eventueel wel langs zou kunnen gaan om het een en ander te proberen.
     
  4. niki86

    niki86 Fanatiek lid

    30 jan 2010
    3.631
    524
    113
  5. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Heb je die zelf al uitgeprobeerd?
    Ik zie dat je zwanger bent (gefeliciteerd overigens), maar ik weet niet of je al een kindje hebt?

    Ik vind zelf de minimonkey namelijk echt 10 x niks en het is ook geen draagdoek, maar een draagzak ;). Het kindje hangt er helemaal in en na een paar minuten wordt het al heel zwaar (omdat het over één schouder hangt). Niet echt een ergonomische oplossing dus!
     
  6. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    mini monkey is ergonomisch niet goed.. voor zowel mama als kind niet.. maar dat is een discussie die al tijden gevoerd word :)
     
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Wat een reacties al zeg! Bedankt allemaal.

    Ik ben inderdaad op zoek naar een ergonomische draagdoek, ik heb niet zo'n hele sterke rug.

    Ik woon in zuid-holland/randstad. Ik zou het inderdaad prettig vinden om het 'live' een keer te zien/te oefenen. Dus als jullie iemand in de buurt weten, hoor ik het graag.
    Ik ga de sites nog even uitgebreid bekijken, daar krijg ik nu de kans niet voor ;).

    Is het handig om met 1 doek te beginnen, of heb je er gelijk meerdere nodig?

    Bedankt tot zover en als iemand verder nog ideeën heeft hoor ik ze graag.
     
  8. lentekriebeltje

    lentekriebeltje Actief lid

    4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Ik ben helemaal fan van mijn girasol-draagdoek. Deze heb ik gekocht bij babybij.nl na het volgen van een knoopconsult. Een aanrader wat mij betreft! Ook heb ik toen een ringsling van hoppediz gekocht die makkelijk is voor de korte stukjes dragen, daar heb je je kind zo in.

    Ik draag mijn zoontje (10mnd) nu ook op de rug in de draagdoek, waardoor je je handen echt helemaal vrij hebt en hij vindt het fantastisch!

    Het is even een aanschaf en het knopen moet je leren, maar als je het onder de knie hebt, is het gemakkelijk, fijn en je kunt er erg lang plezier van hebben!
     
  9. lentekriebeltje

    lentekriebeltje Actief lid

    4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    babybij zit trouwens in Den Bosch. Best snel te komen vanuit ZH, toch?
     
  10. Mamavanyuna

    28 apr 2010
    38
    0
    0
    NULL
    Breda
    Ik zelf heb een Tri-cotti, ik vind hem geweldig!
    Het zijn 2 losse banden(doeken) die je allebei over een schouder haalt en zo dus kruislings op je rug en buik zit, geen gedoe met knopen.
     
  11. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Ik heb een beco butterfly, online te koop (vind je wel via google.nl).
    Geen draagdoek maar een ergonomische draagzak (geen niet-ergonomische baby-bjorn dus alhoewel idee wel op elkaar lijkt).
    Vanaf geboorte te gebruiken maar persoonlijk zou ik een kindje van 6 weken er nog niet in dragen. Bij Lotte gebruikt vanaf ongeveer 2,5 a 3 maanden oud.
    Makkelijk in gebruik, dat zeer zeker.
    Kan op buik en rug. Rug nog nooit geprobeerd, nu ik zwanger ben ga ik dat binnenkort eens doen.
     
  12. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Draagdoeken online;
    - Slingomama
    - babybij
    - Kast van maxe

    Daar heb ik regelmatig gesnuffeld maar tot nu toe nooit een draagdoek aangeschaft. Misschien straks bij de 2e??
     
  13. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik heb een tricot-slen maar vond het niks. Toen ik em wou gebruiken was J al 4 mnd en voor mij eigenlijk al te zwaar om zo te dragen. Voor kleine babys schijnt het wel makkelijk te zijn.
     
  14. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.534
    731
    113
    Hier ook een tricot slen en helemaal het einde. Zo zie je maar weer zoveel mensen zoveel meningen. Ik zou zeggen ga met je kid op cursus (vaak een les) en dan weet je snel genoeg of het iets voor jou is. Zoek op draagdoek consulten bij google en je vind vast wel iets bij jou in de buurt.

    Succes
     
  15. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Dan ligt dat denk ik echt aan de doek hoor...

    ik heb net een draagdoek voor de baby besteld bij babybij en heb om te oefenen met knopen mn zoon en dochter van 3,5 en bijna 5 erin gedaan en het is als je goed knoopt echt niet zo zwaar voor je rug. Laat staan een baby van een paar kilo. Ik zou hun best een poos kunnen dragen qua gewicht, het is vooral de lengte van hun benen die in de weg zit ;)

    Ik heb overigens een didymos. Ik zou zelf gaan voor geweven doeken, ook bij wat meer gewicht zitten die goed en ze kunnen vanaf de geboorte.
     
  16. niki86

    niki86 Fanatiek lid

    30 jan 2010
    3.631
    524
    113
  17. Towser

    Towser Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ik heb een tricotdoek en een geweven doek. De tricotdoek vond ik in het begin handiger. Ik kan nog niet zo goed knopen en de tricotdoek geeft een beetje mee. Je kunt zo makkelijker een armpje of een beentje erin krijgen of je eigen arm eruit halen. Hij is inderdaad wel warm, dus ik ga hard oefenen met de geweven doek.
    O ja, de tricotdoek komt van de geboortewinkel.nl
     
  18. Carina21

    Carina21 Actief lid

    8 sep 2009
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig zat ik gister met dezelfde vraag dus ik hou dit topic even in de gaten.
    Maar mag zo'n Beco butterfly dan wel met 6 weken?
    En wat is een Hoppediz?

    groetjes Carina
     
  19. DJ Momo

    DJ Momo Fanatiek lid

    23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    slingomama heeft regelmatig inloopdagen, waarop je alle mogelijke dragers kunt bekijken en proberen. gevestigd in diemen, opgeven via site en dan krijg je het adres.
     
  20. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Een beco mag in principe vanaf de geboorte, maar de meesten vinden dan een doek toch geschikter (omdat je kindje nog heel slapjes en kwetsbaar is en meestal niet goed zelf het hoofdje omhoog kan houden), met een doek is je kindje dan iets beter ondersteunt.

    Een Hoppediz is een merk van draagdoeken, oa te koop bij babybij.nl (en ik zag er hier bij "te koop aangeboden" ook eentje staan). Dit is een van de goedkoopste merken (55 euro) en toch erg goed en draagkrachtig! Ik heb er zelf ook eentje en ik ben er nog steeds heel tevreden mee.
     

Deel Deze Pagina