Draagdoek/zak voor grotere maat

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamaSaartje, 21 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Ik ben me aan het orienteren op een draagdoek of draagzak voor als de tweeling straks geboren is. Op zich ben ik niet van plan om ze lange periodes te dragen, en de meeste van de tijd vooral voor binnen (en dan niet eens allebei tegelijk, maar meer degene die wakker is zeg maar om ook mijn handen even vrij te hebben). Maar op zich is de optie om ze beiden tegelijkertijd te dragen wel fijn natuurlijk.

    Echter word ik er niet goed wijs uit. Ik heb namelijk een grote maat (52/54) en volgens mij zijn bijna alle doeken en draagzakken die ik vind, voor kleinere maten.

    Ik kan er ook niet teveel geld aan uitgeven (zal waarschijnlijk tweedehands kopen), maar ik ben wel benieuwd waar ik op moet letten in dit geval.

    Alvast bedankt voor jullie hulp!
     
  2. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Op ikdraag.nl staat bij de dragers of ze ook plussize kunnen zag ik net toevallig. Draagdoek kan altijd maar dan een langere doek bestellen (grotere maat)
     
  3. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Met een draagdoek maat 7 of 8 kan je alles. Ook zijn er heel veel dragers prima geschikt voor grotere maten. Ik heb zelf een Rose and Rebellion gehad. Ik draag zelf maat 48/50 en had nog behoorlijk ruimte over.
    Als je op FB zit, kan je even op zoek gaan naar "Dragen met een maatje meer" Daar kan je veel tips krijgen!
     
  4. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Super goede tips dames, dank!

    Als er nog meer tips zijn, let me know :)
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Een pasconsult bij een consulent. Dan kan je voelen wat fijn zit en waar je je fijn bij voelt. Want sommige dragers en knopen willen nog wel eens accentueren.
    Passen/proberen is sowieso aan te raden.
     
  6. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Ik begreep alleen dat zoiets echt wel zeker 50 euro kost? Helaas zit dat er nu even niet in..

    Ik begrijp nu trouwens ook dat rekbare doeken geen verschillende maten hebben, klopt dat jullie inziens? Met andere woorden, als een doek rekbaar is, is het dus echt one size fits all? Begrijp ik dat goed?
     
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Je kunt ook eens kijken of er mama’s in de buurt zijn van wie je eens wat kunt proberen. Mamacafe’s bijv.
    Sommige consulenten hebben ook een inloop.
    Of 9 juni de ouders natuurlijk beurs. Een erg leuke beurs, waar je vanalles kunt proberen. Is in Doorwerth.
     
  8. brocante

    brocante Bekend lid

    27 aug 2013
    645
    811
    93
    Ik heb een extra lange doek een stretch variant. Hier wordt hij niet gebruikt. Mocht je het willen kan ik hem opmeten voor je?
     
  9. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    @Fristi2012 Oef, anderhalf uur in de auto heen en weer terug ga ik niet redden denk ik over een maand haha. Ben nu al zo gebrekkig als wat door mijn huge buik. Klink wel erg leuk, heb de 9 maanden beurs ook helaas moeten missen. Bedant voor de andere adviezen, ik ga eens kijken wat we hier in de buurt hebben!

    @brocante js, is goed? Ben wel benieuwd :) thanks! <3
     
  10. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Marsupi breeze! Is er in verschillende maten ook l en xl. Heel makkelijk om te doen (klittenband) niet duur via marktplaats en erg licht. Ook niet te dik. Stretch sluik niet doen. Kan je maar kort gebruiken. En al snel te warm voor binnen.

    Kan gebruikt worden vanaf de geboorte.
     
  11. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Op Facebook is er een groep genaamd:
    Met liefde dragen en delen.
    Op deze groep worden draagdoeken en zakken aangeboden voor mama’s die het niet al te breed hebben.
    Misschien is dat een oplossing voor je?
     
  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Goefe tip dan, draagzak van hoppediz. De hop tye. Nieuw iets van 60 euro, tweedehands vast voor leuke prijzen over te nemen. (Pb mag ook, de mijne mag het pand verlaten, amper gebruikt en groen met sterren ;) )

    Ik zelf heb maat 44. En veel stof over. Momenteel bij een vriendin even in gebruik en die heeft nog wel een aantal.maten groter dan mij en kan hem ook zeer goed gebruiken.
     
  13. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.832
    2.105
    113
    Vrouw
    Houten
    Hiier ook fan van de Marsupi Breeze! Op internet kan je de maten makkelijk vinden tot welke omvang de maten kunnen :)
     
  14. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Met andere woorden, de Marsupi Breeze kan maar tot maat 48 ;) Die wordt m dus niet.

    Maar super bedankt voor alle tips! Ik kom er misschien nog op terug, op MP in contact gekomen met een aantal dames en misschien ga ik een keer langs om te passen ;)
     
  15. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Mijn man heeft ook een maatje meer en die paste de kokadi prima. De bondolino heeft verlenger die je erbij kunt aanschaffen.

    Wij hebben nu ook een mei tai. Die heeft schouder- en heupbanden die je zelf moet knopen en de heupbanden zijn bij elkaar 2 meter. Die past mijn man ook.
     

Deel Deze Pagina