zelf dingetjes maken voor babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jille, 4 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jille

    Jille Bekend lid

    26 aug 2007
    669
    0
    0
    Beste dames,

    Ik ben bezig met allerlei dingetjes te maken voor de kinderkamer.
    Zo maak ik zelf (althans schoonmoeder met naaimachine) de lakentjes (gewoon wit, maar met lime groen en blauwe omslag). Ik heb zelf een mobiel gemaakt en schilderijtjes en een lampje opgepimpt (zie album).

    Ik doe het een beetje in oud hollandse stijl alleen dan met blauw en lime.

    Hebben jullie nog ideeen?

    X Jille
     
  2. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Creatief hoor! Ik had ook zelfgemaakte lakens (supergroot omdat schoonmoeder het zonde vond om ze af te knippen ;)), maar die heb ik nooit gebruikt.

    Verder kan ik nog verzinnen omslagdoeken, ik had ze nog van toen ik baby was. Badcape misschien?
     
  3. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    leuk hoor! creabea :D

    Misschien ook leuk een aankleedkussenhoes?
     
  4. Draadje

    Draadje Bekend lid

    1 jun 2008
    555
    0
    0
    Een hemeltje voor het ledikantje/wiegje of een hoes voor om het boxkleed (alttijd handig een extra hoes) of een hoes voor een voedingskussen als je die hebt.
    Dit zijn de dingen die ik zelf heb gemaakt, echt leuk om iets unieks te hebben!
     
  5. Jille

    Jille Bekend lid

    26 aug 2007
    669
    0
    0
    Dag dames,

    Omslagdoeken zou ik nog weleens kunnen bekijken ja! Een boxkleed heb ik speciaal laten maken in dezelfde kleuren (patchwork). Aankleedkussenhoezen heb ik twee. 1 met lime ruitje en een gewone witte.

    Ik zat zelf nog te denken om een mooi groot hart te maken met blauw ruitje en dat op te vullen met fiberfill of watten en daar zo'n muziekdoosje met trekkoordje in te doen. Moet ik nog wel even een oude knuffel ergens op de kop tikken waar ik het mechaniekje uit kan halen.

    Groeten
    Jille
     
  6. volgens mij kun je die muziekdoosjes en het trekkoortje eraan ( het mechaniekje dus) ook los kopen bij de Prenatal.
     
  7. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Misschien nog een idee, een opbergzak met allemaal vakjes voor aan de muur ;)
     
  8. luukske

    luukske VIP lid

    5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    -een opbergzak voor speelgoed, aan de box
    -een dromenvangen
    -kinderwagen lakentjes
     
  9. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    een kroel doekje.

    maxi cosi speeldingetje.

    knuffeltje met een beletjes er in

    Speelkleed met frutseltjes er aan
     
  10. Pruppeltje

    Pruppeltje Actief lid

    28 nov 2008
    309
    0
    0
    vlaggetjeslijn van stof met de naam erop

    ruitjes-stof ofzo? en dan letters met vilt erop? dat is in ieder geval wat ik nog graag wilde maken

    succes!
     
  11. juffie81

    juffie81 Bekend lid

    7 aug 2007
    631
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Speelgoedkist beschilderen!

    Nu zijn er kisten in de aanbieding bij de formido, ik dacht iets van 20 euro.
    Ik ga er morgen ook 2halen één voor mijn knul en één voor mijn zus, die is zwanger van een tweeling.
     
  12. mabidami

    mabidami Fanatiek lid

    14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    ik wil zelf een kapstokje maken.
    ga een plankje met vilt beplakken en vullen met vulling en dan van vilt vissen maken en de vissen er met een haak aan het plankje monteren.
     
  13. wilima

    wilima Lid

    12 jan 2009
    7
    0
    0
    pas zag ik ergens een klein vogelhuisje wat bekleed was met een leuk stofje en daar zat het muziekdoosje in (gaatje onderin). Vond ik ook een heel leuk idee!
     
  14. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.854
    424
    83
    Ja das een superleuk idee. Tegenwoordig zie je ze ook met dat Pip studio behang. Zit alleen geen muziekdoosje in. Ik ga t idee onthouden.
     
  15. brendat

    brendat Bekend lid

    6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Badcapes!
    Ik heb er ooit een van 100x100 cm voor een vriendin gemaakt. Ze was zo blij met het grote formaat, dat ik ze nu voor mezelf ook zelf maak.
     
  16. kaatje k

    kaatje k Fanatiek lid

    kussenhoezen naaien is makkelijk. verder heb ik het hemeltje en de bekleding van de wieg genaaid, zie foto in album. de lakentjes zijn geborduurd door mijn oma, en heeft mijn moeder nog onder gelegen!

    ik wil proberen wat meer te gaan naaien, zoals een stoffen wandkleed. met dieren van leuke lapjes erop... weet nog niet of het gaat lukken, ben niet zo'n held met de naaimachine, maar het kan heel leuk worden!

    mijn moeder heeft ook veel voor me gemaakt, boxkleed, dekbedje voor kinderwagen, die is een betere naaister dan ik!
     
  17. Stier11

    Stier11 Bekend lid

    26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ik ben van plan om alle meubels zelf te maken.
    Nou ja, eigenlijk ouwe rommel op Marktplaats en zo kopen (kas, commode) en die te restylen.
    Beddegoed ga ik wel kopen, heb al veel leuks gezien.
    En mijn moeder gaat de bekleding voor de wieg maken, denk ik.
     
  18. kaatje k

    kaatje k Fanatiek lid

    heb ik ook gedaan, stier 11, antiek frans ledikantje van marktplaats, leuk oranje geschilderd. en een oud kastje van mijn moeder opgelapt. zo wordt het heel persoonlijk!

    beddegoed kun je heel makkelijk persoonlijk maken door er een leuk randje aan te naaien, die kun je kant en klaar kopen..
     
  19. Stier11

    Stier11 Bekend lid

    26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ik vind het veel leuker dan die standaard babykamers van Babypark en zo!
    Wordt idd veel persoonlijker :D

    Ik ben helemaal weg van pip en van room seven, en naaien ben ik zelf niet goed in.
    Ik ben beter met een schuurmachine :)
     
  20. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Misschien kan je houten letters met de naam van jullie Uk bekleden met dezelfde stof en ophangen aan de muur.
    Leuk dat je zoveel zelf maakt!
     

Deel Deze Pagina