Draagzak of draagdoek?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mama-in-love, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik ben al een tijd op zoek naar "iets" om de baby te gaan dragen.

    Eerst keek ik naar draagdoeken, maar het lijkt me toch eigenlijk veel handiger om een draagzak aan te schaffen. Snel vast geklikt en de kleine kan er zo in.

    Nu zie ik wel topics over draagdoeken maar niet over draagzakken...
    Waarom is iedereen zo'n fan van doeken ipv zakken?
    Zie ik iets over het hoofd? Zijn zakken beduidend minder goed voor de baby?

    Is er een mama die graag en vaak gebruik maakt van een draagzak en welk merk is dat dan? Of raadt iedereen het me toch echt af?
     
  2. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Als je even de zoekfunctie raadpleegt kom je in ieder geval een heleboel topics tegen over wel/geen draagdoek/draagzak of draagdoek vs draagzak.

    Wat je o.a. tegenkomt in die topics:

    Kindjes zitten gewoon ergonomischer in de draagdoeken en dat is dus beter voor het lijfje. Ook meestal fijner voor je eigen rug en je kan ze er langer in dragen als in de draagzakken.

    Ja, draagzakken kan je ook gebruiken.. En ja dat gaat over het algemeen ietsie sneller vast, maar persoonlijk zou ik toch echt voor de draagdoek gaan. Zelf beiden gehad (eerst zak gebruikt), maar nu superfan van de doeken (zelfs mijn man gebruikt liever de draagdoek ipv zak).
     
  3. bloemetje1985

    bloemetje1985 Actief lid

    17 apr 2009
    213
    0
    0
    Ik heb ze beiden. Draagdoek idd fijner voor je rug. Maar, mijn dochter heeft een gruwelijke hekel aan de draagdoek. Dan krijst ze de hele boel bij elkaar. Heb hier dus een nieuwe liggen bijna nooit gebruikt.
    Zij ligt liever in de lodger shelter. Wat niet erg prettig is voor mama haar schouders en rug. Voor buiten heb ik er een van baby bjorn. Die vind ze ook fijn. Het is dus helaas niet altijd wat mama wil haha.

    Succes met kiezen.
     
  4. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Ik heb een Bondolino draagzak, en die is erg fijn. Mijn zoontje valt er altijd binnen een paar minuten in in slaap! Ze kunnen er vanaf de geboorte in (dan met opgetrokken beentjes), en vanaf een paar maanden met de beentjes buiten de zak, in een soort kikkerhouding.

    Hij is ook erg makkelijk om te doen. De heupband gaat met klittenband vast, en de schouderbanden maak je met een knoop onder het kontje vast. Voordeel hiervan is, dat meerdere personen de zak kunnen gebruiken, zonder dat je steeds gespjes e.d. hoeft te verstellen.

    De banden zijn zacht en breed, dus vriendelijk voor je rug. Een draagdoek zal ongetwijfeld ook erg fijn zijn, maar ik ben geen knoop-type, vind die ene knoop van mijn Bondolino al voldoende :)
     
  5. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Er zijn nu zeker 2 topics over draagdoeken en zakken waar ik de afgelopen week op gereageerd heb, zoek daar eens. Maak voor jezelf wel het onderscheid tussen een ERGONOMISCHE draagzak en een bungel die echt niet goed is voor de houding van je kindje, en waarin het ook zwaarder is om te dragen. Een ergonomische drager, bijvoorbeeld een manduca, bondolino, beco butterfly is hardstikke prima om vanaf de geboorte mee te dragen. Ik pak nu ze groter is ook liever de draag"zak" als de doek. Straks bij kleine buikbabietje gaan we wel eerst beginnen met de doek, voor een pasgeborene vind ik dat zelf fijner.
     
  6. Marlett

    Marlett Fanatiek lid

    13 jun 2009
    1.276
    10
    0

Deel Deze Pagina