Dreumes 15 maanden zindelijk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gwenvd, 3 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    hoi allemaal, nieuw op het topic, aangemeld want ik heb een vraagje.

    Mijn zoontje van 15 maanden maakt zichzelf zindelijk.

    Hij heeft een potje voor zijn 1e verjaardag gekregen als grapje, het begon van de week met dat hij erop wilde.

    Om het te stimuleren natuurlijk gedaan en voor ik het doorhad lag er een plasje in. Vlak daarna volgde de poepjes. Als hij het potje ziet zegt hij geregeld dat hjj erop wil. Dan zet ik hem erop en doet hij zijn behoefte. Hij plast tussendoor wel nog gewoon in zijn luier hoor maar doet ook al grote plassen op t potje.

    Tot vanmorgen hoorde je hem er niet over tenzij hij het potje zag, vanmorgen zaten we aan tafel en zei hij ineens "poep" (hij is nogal vlot met praten en zegt al veel te veel :D ) dus ik vroeg moet je op het potje? Hij zei ja en deed vervolgens een hele grote poep en plas op t
    Potje. Als hij klaar is rent hij naar de wc om alles door te spoelen.

    Hij is 15 maanden? En nu? Zo doorgaan? Herkennen andere dit? Hebben jullie nog tips? Ik heb luierbroekjes gehaald om het wat makkelijker te maken maar ik vind het zelf nogal vroeg en weet niet zo goed hoe ik hem goed helpen of dT ik het zijn beloop moet laten.

    Alvast bedankt!
     
  2. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Wat knap! Blijkbaar is hij er aan toe, zou hen lekker laten bepalen tot hoever, maar lijkt me heeerlijk haha.
     
  3. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wauw, wat knap! Lekker in meegaan, als hij al snapt wat hij erop moet doen en het kennelijk ook al voelt aankomen en dan zelfs begrijpt dat het daarna in de wc hoort... Ik zou in mijn handjes knijpen als ik jou was... Wat een slimmerd zeg!
     
  4. DDucky

    DDucky Bekend lid

    7 jul 2014
    997
    317
    63
    Geniet ervan en laat hem bepalen of hij alles op het potje wil doen of niet. Het kan ook zijn dat er over een tijdje ineens niet meer wil.. maar voor nu zou ik zeggen: lekker erin mee gaan!

    Ik zou willen dat onze dochter al zover was! Lijkt mij heerlijk!
     
  5. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Herkenbaar hoor :) onze dochter was met een jaar zindelijk voor ontlasting, en is nu bijna volledig zindelijk ( op slaapjes na). Zij wordt 2 in januari.
    We zijn met haar wel begonnen dmv bzc, dus door op haar signalen te letten die aangaven dat ze wat moest doen.

    Ik zou zsm z’n luier af gaan doen. Dan krijg je ongelukjes maar dan voelt hij wat er gebeurd, en legt hij de link nog sneller.

    Lekker doorgaan zou ik zeggen! :)
     
  6. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Dank jullie wel!

    Ik twijfelde ook omdat ik las dat t geen zin had tot 18 maanden omdat ze toch niks op kunnen houden.

    We gaan er gewoon lekker mee verder. Als hij over een tijdje geen interesse meer toont is het ook goed. Alles is goed :)
     
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Meld je anders eens aan op de Facebookgroep peuterzindelijkheidscommunicatie.
    Denk dat je daar nog wel goede tips uit kunt halen.

    Wat ik zelf ook wel een fijn boekje vind is zindelijkheid is kinderspel.
    Wel voor de hand liggend, maar je moet t wel ff bedenken.

    Hier zetten we zoon al heeeel lang op het potje.
    Bzc was niks voor ons, wilde ik eerst proberen, maar vond het te intensief en zag het niet zitten om continu te letten op eventuele signalen. Wel zijn we vanaf 4 maand met het verschonen op het potje wezen zetten thuis.
    Hij weet dus niet beter dan dat hij ook op het potje kan.
    Tussen 10 en 14 maand wilde hij niet echt op het potje, dus even laten rusten.
    Daarna wel weer.
    Maar wegens mijn bekkenklachten tijdens zwangerschap niet echt doorgezet.
    Ondertussen is hij 23 maand en poept bijna alles op de pot, ik zet hem regelmatig tussendoor op de pot en hij plast ook vaak. Middagslaap is hij droog (wel luier om).
    Ik kan elk moment bevallen en wil zodra m’n lichaam het toelaat en hij een beetje gewend is aan de nieuwe situatie de luier uit doen.
     
  8. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn dochtertje is ook vanaf die leeftijd ongeveer begonnen. Ze draagt nog wel een luier nu met 19 maanden hoor maar zo'n 6 vaste momenten per dag plast ze in het potje en de grote boodschap geeft ze aan.
     
  9. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.129
    15.194
    113
    Mijn oudste dochter was met 15 maanden zindelijk overdag en kon het uren ophouden als we weg waren (ze durfde niet op de wc). Dus ik zou zeggen: ga met hem mee en laat hem thuis eens zonder luier lopen :)
     
  10. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Dat wordt de kachel opstoken haha
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  11. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ik had de vlag uit gehangen :D
     
    Lumiere vindt dit leuk.
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Wat een knappert! Daar waar de interesse ligt en wat geen gevaar vormt, gewoon in meegaan. Ervaring is ervaring en binnen is binnen.
     
  13. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    dank jullie wel nog voor de reacties!

    Hij doet nog steeds 9 van de 10 poepjes op het potje, soms zijn we te laat, maar ach dat geeft ook niet.

    Hij vind het echt machtig mooi om het bij de wc uit te zwaaien hahaha
     
    madelein vindt dit leuk.
  14. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Wow wat knap! Die van mij kruipt met het potje op zijn hoofd de hele huiskamer door. De schat denk dat het een hoed is.
     
  15. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    hahahaha heerlijk, hij vind het in ieder geval leuk :D
     
    jessy77 vindt dit leuk.
  16. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Grootste lol idd:D
     
  17. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Dochtertje van onze gastouder wilde ook met een maand of 15 al op het potje. Ze had een broertje van ruim 3 die ook net zindelijk was. Dat meisje is ook echt een vlugge op veel terreinen. Ik zou het ook gewoon laten zolang hij het leuk vindt.

    Hier een 3,5-jarige die nog steeds niet helemaal zindelijk is, hoewel hij sinds een week of 3 wel opeens met sprongen vooruit gaat.
     
  18. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ik ga maar met hem mee in wat hij aangeeft, nu al 2 dagen niks gelukt. Ook goed :)
     
  19. Moshi

    Moshi Actief lid

    21 okt 2015
    279
    4
    18
    NULL
    NULL
    Gewoon in meegaan. Nichtje van me man was met 12 maanden zindelijk. Vond het echt knap.
     
  20. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik zeg alleen maar respect :D
     

Deel Deze Pagina