Dreumes 16 mnd, kussen in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shiela88, 21 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shiela88

    Shiela88 Actief lid

    15 okt 2015
    103
    23
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

    Mijn dochter slaapt al heel erg lang met een knuffeltje in bed. De laatste tijd (laatste 3 maanden eigenlijk) gebruikt ze deze snachts als een kussentje. Ze ligt dan half op haar buik, half op haar zij met het knuffeltje onder haar hoofd.
    Nu vroeg ik me af of het niet 'beter' zou zijn om dan gewoon een heel dun kussentje aan te schaffen. Hele nacht op een bultig knuffeltje liggen lijkt me niet heel goed/lekker liggen.

    Ik had gelezen dat dit pas vanaf 2 jaar officieel 'mag'. Hebben mensen ervaring hiermee? Of is dit af te raden?
     
  2. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Het is denk ik niet voor niks pas vanaf 2 jaar dus ik zou het niet doen.

    Blijkbaar vind ze het kussentje lekker liggen. Zolang ze gewoon lekker slaapt zou ik het zo laten.
     
  3. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Onze dochter doet ook haar knuffeltje onder d'r hoofd met slapen, en ookal is ze al ruim twee toch geven we haar nog geen kussen zolang ze er niet naar vraagt.. ze heeft alleen een leeg kussensloop liggen en daar neemt ze nog genoegen mee..
     
  4. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ik zou het zelf niet doen nee. Onze dochter slaapt alleen met kleinere knuffels en haar lappendoekje. Vind grotere knuffels en dus ook een kussen niet zo veilig.
     
  5. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Onze dochter van 2,5 slaapt ook nog zonder kussen. Ze ligt ook vaak met haar hoofd op haar knuffels maar van een kussen moet ze niks hebben.
     
  6. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik zou het ook niet doen. Niet voor niets dat ze het tot 2 jaar afraden. Mijn oudste kreeg pas haar eerste kussen toen ze op een groot bed ging. En dat was ook zo'n dun dingetje waar je nog heel goed doorheen kunt ademen
     
  7. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Ik zou het ook niet doen. Kussens en dekbedden zijn voor kindjes tot 2 jaar gevaarlijk ivm warmtestuwing en verstikking.
     
  8. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Wat de rest zegt. Hier met 2 jaar een kussen omdat hij elke keer aan de haal ging met de mijne.
     
  9. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Zou het niet doen. Vanaf 2 jaar zijn er speciale kussens te koop... Geloof dat het te maken heeft met de breedte van de schoudertjes en de nekwervel
     

Deel Deze Pagina