Dreumes al trainen 'op het potje'?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hummeltje5, 14 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Oh maar ik heb nergens gezegd dat het niet mogelijk was he? Alles kan..
    Je kan ze tuurlijk ook gelijk na de geboorte al op de pot zetten. Of het meerwaarde heeft is punt 2 en daar ging het mij om ;)
     
  2. Lesliefje

    Lesliefje Bekend lid

    3 nov 2015
    933
    585
    93
    Wanneer wij precies zijn begonnen weet ik niet. Maar het potje vond madame gewoonweg niet interessant genoeg. Wel aangeven als de luier vol is, maar oo jet potje ho maar! Toen hebben we haar wel eens op de wc gezet. Dát vond ze leuk, en als ze geplast of gepoept had mocht ze drukken! Nou wat een beloning was dat haha! Helaas hebben we het wat laten verwateren en moeten we weer even tijd vinden om met haar te oefenen, maar ze wordt in november 2. Dus echte nood zit er niet aan, ik zou ook niet weten waar ik dan broeken kan gaan halen.. want dan zakt zelfs maat 68 van de zara van haar billen
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ook dat is jouw interpretatie. Jij vindt het blijkbaar geen meerwaarde dat een kind sneller zindelijk is, minder luiers kost, minder afval produceert en een nieuwe stap in zelfstandigheid leert, maar veel mensen dus wel.
     
    madelein vindt dit leuk.
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @madelein: ik maak me niet zo gauw druk hoor ;)
    Ging mij er meer om dat ik met zo'n titel had verwacht dat er tegenreacties zouden komen van mensen die niet verder lezen dan de titel lang is, ofwel: hun mening al klaar hebben zonder dat ze zich in de achtergrond hebben verdiept.

    Dames: ik lees & reageer na het weekend weer. Manlief en ik zijn er even lekker op uit met zn tweetjes voordat de kleine er is ;) :)
     
    Blijdorp, madelein en Fristi2012 vinden dit leuk.
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Mijn neefje wel, en dan is mijn zus nog uit hetzelfde hout gesneden dan ik ook ;)

    En één van de vaste oppaskinderen van mn moeder vroeger was al 7 (!) en nóg niet zindelijk!
    Mn moeder is degene die m zindelijk heeft gekregen. Hoe? Door m zelf zn vieze broek onder de stront uit te laten wassen :rolleyes:
     
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.033
    15.039
    113
    Bij de eerste had ik zo rond een jaar een potje gehaald en regelmatig erop gezet. Robd 16 maanden had hij veel interesse maar niet doorgepakt ivm zwangerschap. Hij was met 2j2m compleet zindelijk.

    Bij de tweede ben ik zo rond 7 maanden met het potje begonnen. Zij kon erg moeilijk poepen. Op het potje had ze de goeie houding en tja als ze dan toch zit ook de luier maar uit he. Met 14 maanden wilde ze geen luier meer om en met 15 maanden durfde ik ook weg te gaan zonder luier. Halfjaar later ook snachts zindelijk.

    De derde ook vroeg laten kennis maken met het potje en zij was 2j3m toen ze overdag zindelijk was en paar maanden later ook snachts.

    Binnenkort ga ik bij de vierde ook potje introduceren
     
    Blijdorp, hummeltje5 en madelein vinden dit leuk.
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat zijn goeie resultaten zeg!
    Wat fijn :)
     
  8. vlavlip83

    vlavlip83 Bekend lid

    31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    dat is wel erg bekrompen bekeken hoor! Het hoeft niet altijd aan de opvoeding of de manier van aanpak te liggen. Ze doen bij de dokter niet voor niet niks tot het kind 6 is!
     
  9. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Op welk deel doel je nu (qua bekrompenheid); dat van mn neefje of dat van het oppaskind van mn moeder vroeger?
     
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Even een vraagje: ruimen jullie het potje op zodra ze klaar zijn of laat je het de hele dag in de woonkamer staan?

    Laatste lijkt me zelf iets logischer in de zin van dat ze dan op een gegeven moment ook die plek gaan associëren met 'iets op het potje doen', maar tegelijk onpraktisch als je een kind hebt zoals wij, wat er dus ook mee gaat spelen..
    Niet dat dat verkeerd is; zo toont ie tenslotte óók zn interesse, maar handig is het niet..
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  11. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ik maak hem schoon en zet hem dan weer neer.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Deden wij ook. Hoe dichterbij het potje staat bij het spelen, hoe makkelijker om snel erbij te zijn als de nood zich aandient.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij laten hem ook staan.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  14. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Wij ook. Schoonmaken en neerzetten.
    En ermee spelen prima hoor, hij is schoon ;). Dl zet ook haar poppen en knuffels erop, en dan maakt ze zo'n sis geluidje alsof ze plassen. Te schattig
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, erg leuk ja! Dafne pakt dan de wc rol en veegt dr knuffel ook even af van onderen, haha.
     
    madelein vindt dit leuk.
  16. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Super schattig he. Onze dochter doet dat idd ook. 'Vegen' zegt ze dan. Erg aandoenlijk om te zien. Zij is nu helemaal 'into' baby's, vanwege mijn zwangerschap. Dus baby moet eten, drinken, spelen, en ook plassen en poepen :)
     
    hummeltje5 en Liekje81 vinden dit leuk.
  17. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Superschattig :)
    Hier een zoontje van 16,5e maand die regelmatig baby wilt kijken (tilt dan mn shirt omhoog en wil dit ook bij anderen doen haha :p ).
    En dagelijks wel een paar keer baby aaien of de baby krijgt een kus :)
    Of de waterfles wordt tegen mn navel aangehouden :D

    Ontopic: heb m nu een paar dagen na de maaltijden en zn slaapjes met luier aan op het potje laten zitten.
    Wil er doorgaans weer snel vanaf, maar vind het wel interessant.
    Binnenkort maar eens proberen wat ie doet zónder luier op het potje.
     
    Blijdorp, Liekje81 en madelein vinden dit leuk.
  18. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Cute he. Ben benieuwd hoe ze reageren als de baby er echt is ;).

    Kijk dat klinkt goed! Volgende stap kan idd zijn in z'n blote billen laten lopen ( dweil bij de hand ;)) en hem er zelf op laten zitten. Zou nog niet voor het potje z'n broek uit trekken zeg maar, maar hem zelf de keus laten tot hij goed gewend is aan op het potje zitten.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ben ik ook benieuwd naar! :)
    Verbaasd me niks als ons zoontje straks 'ggg' zegt (wat 'weg' betekent) en zn handjes in de lucht doet (als in: ik weet het niet), als ik m over een paar maanden duidelijk maak dat de baby niet meer in mn buik zit ;)

    En mmm: blote billen dus. Maar zelf erop laten zitten? Bedoel je dan gewoon wanneer hij wil, of evengoed op gezette tijden erop zetten?
    Broek naar beneden trekken hoeft niet als ie in zn blote billen loopt :p

    PS: wordt t niet te koud om m in blote billen te laten lopen?
    En hij is sowieso 1,5e dag per week elders. Kan het dan kwaad als ik m dan gewoon weer een luier aantrek?
     
  20. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hij plast nog niet op het potje? Dan is dat potje in de woonkamer zetten naar mijn mening nog te vroeg. Eerste stap, vind ik, is het potje in de badkamer of wc en hem erop laten zitten met blote billen als jij zelf naar de wc gaat. Zodra hij snapt waarvoor het potje dient, dán pad is het nuttig om het altijd bij de hand te hebben in de woonkamer.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina