Dreumes-/peuterkleding: hoeveel stuks van elk?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hummeltje5, 18 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    We hebben een dreumes van 16,5e maand, maar plaats mn vraag toch hier omdat het over de wat grotere maten kleding gaat en niet over de kleine maten waar ze zo uitgroeien.

    Ik was vandaag ffies kijken wat we allemaal op voorraad hebben voor de komende maat/maten en vroeg me toen af:
    Wat is het basisaantal kledingstukken wat jullie voor jullie peuter in huis hebben/halen?
    En dan heb ik het over rompers: lange en korte mouw, shirts: lange en korte mouw, truien/vesten, broeken, sokken, schoenen.
     
  2. Marchella

    Marchella Niet meer actief

    Ik heb geen vaste aantallen ergens van.
    Gewoon..standaard veel te veel van alles...eigenlijk. :oops:
     
    MaMa en Lies1611 vinden dit leuk.
  3. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Haha hier hetzelfde
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Denk dat het ook afhangt van hoe vaak je wast en of ze elke dag wat anders aankrijgen of dat ze ook wel twee dagen hetzelfde dragen.
    Qua rompers/ondergoed heb ik denk ik 8-10 rompers/setjes.
    Mijn zoontje (peuter) heeft 3 nette spijkerbroeken die hij bijv aan heeft naar de psz of als we ergens heen gaan. Daarnaast een stuk of 4 oude broeken (gekregen van een vriendin met net iets oudere kinderen) en 4 joggingbroeken. Een stuk of 8 longsleeves en 4 truien ofzo. Vorige winter 2 blousjes maar dat draagt hij niet zoveel. Qua schoenen 1 paar goede leren schoenen een een paar goedkopere sportschoenen/sneakers. Ohja en regenlaarzen.

    De oudste is kleuter maar die heeft nu 2 nette spijkerbroeken en 2 oude en 2 joggingbroeken. Een stuk of 4 jurkjes en 4 rokjes met bijbehorende leggings en maillots en een stuk of 8 longsleeves. En dan nog wat vestjes en bolero's. Ze heeft net nieuwe leren enkellaarsjes en ze loopt nu af en toe nog op haar oude zomersneakers die straks vervangen worden door nieuwe (wel wat godkopere) en natuurlijk ook regenlaarzen.

    Beide hebben ze 4 pyjama's.
     
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Hier heeft mijn dochter standaard teveel. Ik krijg veel van mijn buurvrouw (haar dochter is 1 jaar ouder) en van een collega. Daarnaast koop ik zelf ook nog wat kleren natuurlijk.

    Hier heeft ze ongeveer dit in haar kast voor de herfst / winter:

    Broeken: 15
    Rokjes: 3
    Jurkjes: 3
    Shirt lange mouw: ongeveer 20
    Shirt korte mouw: 10
    Vestjes: 4
    Joggingbroek: 1
    Sokken: hele la vol
    Maillot: 4
    Leggings: 3
    Onderbroeken: stuk of 15
    Hemden: 10
    Pyama's: 6

    1 paar regenlaarzen, 1 paar zomerschoenen, 1 paar herfstschoenen.
    2 winterjas (1 van vorig jaar een een nieuwe)
     
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    :D

    Hahaha

    Wij ook, en dan hebben we vrijwel alles tweedehands gekregen ;) (broeken maat 92 alleen al 24 stuks!)
    Maar toevallig voor de komende maat dan weer niet 'zoveel' in huis, dus was benieuwd wat voor de wat grotere maten een beetje het basisaantal is.
     
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier kan ik wel wat mee :)

    Wassen doen we 2-3x per week meestal.
    Zoon is een echte natnek en is vrijwel elke ochtend doorgelekt.
    Hebben 3 slaapzakken voor hem en moet dus wel wassen als er 2 nat zijn geworden.

    Maar qua kleding doen we meestal twee dagen met één kledingstuk, al zal hij nooit twee dagen achter elkaar hetzelfde te dragen krijgen.
    Dus kan best zijn dat ik een romper pak die een week terug al een keer is aan geweest met een schone broek bijvoorbeeld.
     
  8. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Voor mijn kleuter dochter heb ik echt veels te veel in de kast hangen. Ik koop graag kleding waardoor ze altijd heel veel heeft liggen. Voor de winter is het ongeveer dit:

    Jurkjes: Ik denk ergens tussen de 20 en 30 in
    Leggings: bij ieder jurkje een bijpassende legging + veel basic leggings omdat ze ook nog wel eens wat slijt
    Setjes (rok+shirt+legging) ik denk zo 10 setjes
    Broeken: 10 stuks
    Truien + longsleeves: ongeveer 15 stuks
    Vestjes: 5 stuks
    Jassen: 2 softcell, 2 winterjassen, 1 spijkerjas, 1 goede regenjas
    Schoenen: 2 paar laarzen en gympen voor school. 1 paar nette laarzen en regenlaarzen
    Pyjama's: 5 stuks en 2 onsies
     
  9. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Teveel, ik koop eigelijk elke maand wel wat nieuws. Het ene draagt ze vaker als het andere setje. Net als schoenen ik wissel graag af. Ik denk dat ik ongeveer 8 setjes ondergoed heb, ook zoiets aan pyjama's en sokken.
     
  10. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.311
    1.048
    113
    Hier heeft zoon ongeveer 10 broeken, 8 blousjes, 8 longsleeves, 2 truien, stuk of 15 onderbroeken en hemdjes. Dagelijks schone kleding aan. Soms 2x als het met spelen nat of vies is geworden.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Yep, hier hetzelfde! :roflmao:
     
  12. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Ondergoed/rompers doe ik altijd na 1 dag in de was. Bovenkleding/broeken hangt er vanaf of het vies is. Soms is dat na een halve dag :D en soms gaat een broek ook wel meerdere dagen aan. Shirts houden het bij ons hooguit twee dagen uit. Maar een rokje of broek leg ik dan inderdaad ook wel weer aan de kant en pak ik later weer.
    De oudste van 5 wil namelijk erg graag zelf beslissen wat ze aan wil en die strijd ga ik ook niet meer aan dus doe ik niet moeilijk over. De jongste heeft er nog weinig idee over dus kan ik zelf lekker bepalen.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.702
    42.532
    113
    Hier hebben ze op alle leeftijden genoeg om 2-3 weken lang iets anders aan te kunnen doen.

    Ik was ook heel regelmatig hoor, maar ik vind niks zo saai als elke week dezelfde kleding voorbij te zien komen.
     
  14. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    Mijn peuter heeft 5 spijkerbroeken en 3 gekleurde, volgens mij 15 longsleeves, maar 13 daarvan zijn gekregen, anders was ik bij 7 of 8 wel gestopt met kopen :)
    Truien heeft hij 2 en 2 vesten, maar die draagt hij niet, omdat hij dat een jas vindt, en hem altijd uitdoet als hij ergens naar binnen gaat. Truien zal ik vast nog wel kopen als het echt koud wordt.
    Sokken 15 paar ofzo, 15 onderbroeken/boxers en 7 hemden
     
  15. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Wauw wat veel kleding hebben jullie kindjes! :eek:
     
  16. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Dit :roflmao:
    Al vind ik het voor mijn zoon best lastig om leuke dingen te vinden
     
  17. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Dit!
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.702
    42.532
    113
    o deze reacties vallen nog mee. Als ik het lees hebben de meeste kindjes hier voor 2-3 weken kleding. Nee dat is niet weinig nee, maar er heeft ooit eens iemand gereageerd die 60 longsleeves en 36 spijkerbroeken had voor haar zoontje. Moet zeggen dat ik daar geen barst van geloofde;)
     
  19. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Veel teveel...... rompers alleen al 40 stuks. Maar dit komt doordat hij bijna uit 74/80 is en ik de volgende maat al heb ingeslagen.
    Vandaag weer een paar longsleeves, vestje en broek gescoord. Stuk of 25 t-shirts zeker wel, maar die combineer ik weer met vestjes. :)
    Het slaat helemaal nergens op, maar ik hou gewoon van shoppen haha.
     
  20. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Hier ook meer dan eigenlijk nodig zou zijn, maar ik vind elke week hetzelfde aan ook niet zo leuk. Heb wel kleding in verschillende prijsklasse. Naar de psz krijgt hij bijv. gewoon een spijkerbroek van de Wibra aan van 8-9 euro en geen broek van de Shoeby van 30 euro ofzo. De duurdere broeken houden we voor een verjaardag/feestje of uit eten bijv.
    Hij heeft hier nu voor de winter:
    - +/- 10 broeken
    - +/- 15 longsleeves
    - 5 truien/ vesten
    - 3 overhemden
    - 10 paar sokken
    - 12 - 15 setjes ondergoed. Heb nog een stapel onderbroeken liggen die wel passen, maar waarvan het hemd te kort is, dus even nieuwe hemden halen bij de action en dan kan hij die ook nog prima aan.
     

Deel Deze Pagina