Dreumes pijn aan billen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bezige bij, 21 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    hi dames,

    Ik heb een dreumes van 16 maanden waar op het moment volgens mij weer kiezen aan het doorkomen zijn.
    Hij heeft al ongeveer een week last van hele brandende ontlasting.
    Zodra hij ook net gepoept heeft gaat hij meteen zeuren en huilen en naar zijn billetjes grijpen.
    Nu zijn dus ook zijn billetjes rood, geïrriteerd, pijnlijk en op sommige stukjes een beetje open.
    Ik smeer al bij ieder luierwisseling bepanthen of weleda billenzalf of sudocreme en dit verkoelt wel iets en maakt het wel een beetje rustiger, maar als meneertje 3 tot 4 keer ontlasting heeft op een dag blijft het dus gewoon heel erg.
    Dus ik ben echt op zoek naar ervaringen en goede tips!:thumup:
    Want ik vind het gewoon zo zielig voor hem.
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Als je ziet dat hij moet poepen, hem op de pot zetten. Dan komt er vrijwel niks op de billetjes terecht en zit hij er niet in.
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  3. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Heb ik inderdaad ook aan gedacht alleen vaak zit het al in zijn luier.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.692
    14.044
    113
    Zinkolie (heet soms zinksmeersel) bij de apotheek vandaan of van dr swaab bij de etos is hier t enige wat helpt. Dun laagje smerrn elke keer en oude laag verwijderen met bij voorkeur zoete olie (amandelolie bijv, huismerk kruidvat is prima) en watten, hydrofielwashandje of fijn gaas. Billendoekje kan ook maar voelt niet altijd even prettig voor ze. Hier nu ook een hele heftige uitbraak week lang 5-6 diarreeluiers op een dag gehad. Dr billen zijn gelukkig oke gebleven dat kwam op en trok vlot weg met die zinkolie maar dr schaamlippen....pfff krijg er zelf pijn van bij t zien. Na een dikke luier laat ik dr nu ook eenhalf uurtje zonder luier spelen(heb dan ook nog niet ingesmeerd), gordijnen dicht, doeken een po op standby. Nog niet nodig gehad maar just in case.
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ja kan ik me voorstellen, zeker met die tandjespoep. Dat gaat soms zo snel.

    Maar je kunt het combineren met smeren natuurlijk. Alles wat je kunt opvangen is mooi meegenomen en zo leert hij direct het potje kennen.

    Qua smeren heb ik geen ervaring. Hier niet of nauwelijks kapotte billen gehad. En een beetje zinkzalf hielp al genoeg als het wat rood was.
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Maizena (of hoe schrijf je dat) schijnt ook goed te werken.
    Bipsje mee inpoederen en wat in de luier strooien.
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  7. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Baksoda in het badwater doen en dan badderen. Werkt echt heel goed.
    Is echt zo'n grootmoeders tip, ik geloofde het eerst ook niet, tot ik het uit wanhoop maar eens ging proberen.
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  8. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Bij rode billen smeer ik sudocrème en als het kapot is doe ik er altijd talkpoeder op. Dan trekt het echt zo dicht.
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  9. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel voor de tips!:thumup:
    Ik ga zeker even wat dingen uitproberen en hopen dat zijn billetjes snel genezen:D
     
  10. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier helpt billetjescrème van Kruidvat ook goed.
    Goed luchten en blijven smeren. Sterkte ermee, het is heel naar voor die hummels.
     
    Bezige bij vindt dit leuk.
  11. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Ik weet niet beter dan dat sudocreme op open wondjes heel erg bijt/ prikt. Dus dat zou ik niet meer gebruiken. Ik gebruik Bepanthen bij luieruitslag.
     
  12. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Misschien nog ten overvloede: even geen billendoekjes gebruiken, maar schoonmaken met lauw water en hydrofiel washandje. Goed droogdeppen en dan idd een beschermende zalf smeren zoals sudocreme, zinkzalf, bepathen e.d.

    Sterkte!
     
  13. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Klopt lauw water is beter dan (geparfumeerde) billendoekjes, maar dus GEEN sudocreme er op doen.
     
  14. Ddtje

    Ddtje Bekend lid

    12 sep 2015
    747
    384
    63
    Maizena!!! Hier ook heel erg lang uibraak gehad en billetjes dat helemaal open lagen. Echt zielig. Ik heb alles geprobeerd, alles wat hierboven al beschreven is. Maar maizena werkte het beste. De poeder droogt de ontlasting op en er onstaat een laagje tussen de ontlasting en de billetjes waardoor de billetjes kunnen genezen.
     
  15. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Wij deden;

    - ergste poep met tissue weghalen
    - zijn billen schoonweken in de wasbak met lauwwarm water
    - dan droogdeppen
    - 10 minuten in zijn blootje rondrennen (met handdoek erachteraan voor evt plasjes)
    - bepanthen zal erop en luier weer om.

    Binnen 2 dagen was het weg. Het was even pittig maar hielp echt. Sudocreme maakt het erger. Zijn billen waren tot bloedens toe open. Soms heeft hij nu nog hele rode billen. Dan ook weer bepanthen zalf erop. Maar aan de lucht laten drogen ervoor is ook echt heel goed!
     

Deel Deze Pagina