dreumes trekt/eet haar.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arian, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Mijn dochter trekt sinds een tijdje haar haren uit haar hoofd. Alleen als ze op bed ligt. Als ik sochtends bij haar kom heeft ze altijd plukjes haar naast haar liggen.
    Ook eet ze deze op. Ik zie ze namelijk ook terug in haar poep luiers.
    Iemand waar waarom ze dit doet?

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wat vervelend lijkt me dat en ook zielig wel eigenlijk. Vooral dat eten lijkt me niet heel gezond. Het eerste dat in me opkomt is toch haartjes afknippen, niet leuk hoor, :( maar kan niks anders bedenken...
    En waarom? Ontdekking misschien of toch een manier van uiten... t zal waarschijnlijk ook wel weer overgaan.

3. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Trichotillomanie is hier de medische benaming voor.
    Via google kom je vast ook een eind.
    Weet dat er op het forum Untitled Document ook een gedeelte voor trichotillomanie is en dat ze je daar waarschijnlijk wat verder kunnen helpen.

Vervelend zeg dat ze dat doet!

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Dat deed mijn dochter ook ruim 8 maanden geleden. Ze draaide het om haar vinger (soms zat haar vinger vast) en maakte knopen of trok het eruit. Ze at het alleen niet op. Ze doet het nu soms met haar wimpers als ze heel moe is.
    Ze had 2 enorme kale plekken en heel dun haar aan 1 kant. Dat is nog steeds niet helemaal hersteld.

Ik heb haar haar kort laten knippen (echt kort). En een popje met haar in haar bed gelegd en gezegd dat ze daaraan haren mocht draaien.
    Wat ook hielp was twee hele strakke staartjes op haar hoofd als ze naar bed ging, maar dat trok wel heel erg.

5. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Hier ben ik ook wel eens bang voor! Mijn dochtertje is gek op haar. Zat altijd aan mijn haar en nu ze zelf een beetje haar heeft en een plukje waar in het midden naar beneden gaat daar zit ze vaak aan. Vooral met melkje drinken, moe zijn (weet precies dan wanneer ze moe is) en op bedje ligt of als we in de auto zitten. Hoop dat ze het niet gaat eten. Lijkt me niet zo fijn.

6. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Bedankt voor jullie reactie.
    Haren afknippen, lijkt me echt verschrikkelijk. Ze heeft zo,n mooi bosje haar. :(
    Maarja, als het moet,moet het....

Ze heeft nog geen kale plekken, wel wat dunner haar voorop. Ze doet het alleen voorop/bovenop.
    Ik las ook iets over een haarbal en dat dat gevaarlijk kan zijn:(

Ik heb haar haar bovenop nu in een strak staartje, hopelijk valt het straks mee.

7. emmaa

emmaa Actief lid

19 okt 2011
    271
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    Hier doet mijn zoontje dat ook. Niet elke dag. Hij trekt zo nu en dan wat plukjes haar eruit en voelt dan aan de structuur
    .ik geef er geen aandacht aan, dan stopt hij er ook snel weer mee.

Deel Deze Pagina