drinken (alcohol) met kinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zuuske, 11 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuuske

    zuuske Fanatiek lid

    9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken, want hier is het altijd een terugkerende discussie:

    Als je met je kind ergens bent, neem jij of je partner (of misschien allebei) dan weleens een drankje (alcoholische versnapering)?
    Zo ja, hoeveel dan? Hoeveel vind je kunnen? Wat is de max voor jullie?
    En hoe oud is/zijn je kinderen dan?

    Bedankt alvast.
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja, wanneer wij uit eten gaan, dan neem ik meestal een glas wijn erbij, soms zelf een tweede glas. Onze meiden zijn nu 8 en 6, maar ik heb me nooit iets van hun leeftijd aangetrokken wat dat betreft. Ze gaan al mee uit eten sinds ze 4 en 2 waren geloof ik.
    En wanneer we bij mijn ouders op bezoek zijn (is dan meestal een hele dag) dan drink ik een aantal portjes of wijntjes met mijn vader. Bij mijn partner is het wisselend, hoe hij zich voelt (heeft zes jaar terug een hartinfarct gehad) maar ook hij neemt gerust één of twee biertjes waar de kids bij zijn hoor.

    Ook wanneer we thuis zijn nemen we van tijd tot tijd wel eens een alcoholische versnapering waar de kinderen bij aanwezig zijn, met bezoek of verjaardagen. Al moet ik zeggen dat we eigenlijk eerder pas een drankje inschenken wanneer de kids allang slapen.
     
    Leeuwtje83 vindt dit leuk.
  3. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier precies zo!
     
  4. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    Ja hoor, als we op het strand wat gaan drinken en het is mooi weer neem ik ook weleens een wijntje of een biertje. Mijn man meestal wel.
    Of op een verjaardag of als we ergens gaan eten.
    Ik drink niet zoveel, dus als ik ‘gek’ doe zijn het er twee, zeer bijzonder is drie.
    Mijn dochter is vijf.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  5. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik ben zelf niet zo'n alcohol drinker (momenteel helemaal niet natuurlijk), dus ik drink zelden waar dochter (bijna 5) bij is.
    Maar mijn vriend, en vooral mijn schoonouders houden wel van een drankje. Vooral wijn, tijdens het eten en als we daar op visite zijn.

    In de zomer hebben we ook bier in huis en als er dan vrienden langskomen, wordt er ook wel een biertje gedronken in het bijzijn van dochter.
    Als ik zelf drink, is dat meestal als zij al in bed ligt.
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Eigenlijk nooit, simpelweg omdat we sowieso vrijwel geen alcoholische dranken drinken.
     
  7. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hier wordt wel in de buurt van de kinderen wat gedronken. Maar dan 1 of 2 glaasjes. En alleen als 1 van ons niet drinkt. En als ik alleen met de kinderen thuis ben ivm de wisseldiensten van mijn man, drink ik niks.
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja wij doen dat wel eens. Sowieso 1 van de 2 niet. En de anders max 2 glazen.
     
  9. Jute

    Jute Fanatiek lid

    20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Thuis drinken wij zelden. Denk alleen als we een verjaardag vieren.
    Als we uit eten gaan, op een terrasje zitten of bij iemand op verjaardagsvisite zijn, drinken we wel een biertje of een wijntje. Dat zijn er nooit veel. Denk maximaal 2 glazen. Onze dochter is nu 7 jaar.
    Als we met de auto weg zijn, drinkt 1 van ons helemaal niet.
     
  10. Jules!

    Jules! Bekend lid

    26 jun 2017
    813
    1.050
    93
    Vrouw
    fafa en pietje1987 vinden dit leuk.
  11. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.732
    113
    Jahoor, we nemen gerust allebei alcohol als de kinderen erbij zijn. Best regelmatig. Zowel thuis als buiten de deur. We drinken dan zo’n 2/3 glazen. Meer drinken we wel als we zonder kinderen zijn :D De kinderen zijn hier 2 en 3,5.
     
    Phloxx, Glimmer en Hopsatee vinden dit leuk.
  12. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Dit!
    Enige verschil is dat ik/wij maar 1 kindje heb/hebben
     
    Glimmer vindt dit leuk.
  13. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Ik niet, ik drink sowieso niet maar mijn man drinkt wel eens een paar biertjes.
     
  14. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Ik drink niet, hooguit eens een Radler in de zomer. Maar dat is ook maar 4/5 keer per jaar.
    Mijn man drinkt zomers weleens een radler. Niet dagelijks en ook maar 1 hooguit 2.

    We zijn niet zo van die drinkers ;)
     
  15. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Ik drink vrijwel elke dag wel een wijntje waar de kinderen bij zijn. Ook als we uit eten gaan, of borrelen bij vrienden/familie drinken wij gewoon. Hoeveel hangt van de avond en de tijd dat we er zijn af.

    We drinken trouwens ook allebei dan. Alleen degene die rijdt houdt t bij 1 of twee glaasjes.
    Vier dochters, de oudste is 4.
     
    DastyQueen en wishfulthinking vinden dit leuk.
  16. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier precies hetzelfde
     
  17. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ja hoor wij drinken ook regelmatig waar de kinderen bij zijn. Ik drink nu wat minder ivm bv, maar daarvoor al hield ik het bij 1 of 2 glazen witte wijn of bier. Mijn man drinkt ongeveer hetzelfde. Als we ergens zijn houdt diegene die rijdt het bij een glas.

    We hebben drie kinderen van bijna 6, 3 en 7 maanden.
     
  18. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.021
    25.488
    113
    Drinken waar kinderen bij zijn vind ik geen probleem, maar dan wel met mate. Aangeschoten of dronken worden is voor mij niet oké.
     
    Me26 vindt dit leuk.
  19. Marchella

    Marchella Niet meer actief

    Drinken waar de kinderen bij zijn, geen probleem.
    Vervolgens in de auto (als bestuurder) stappen?
    Onverantwoord vind ik.
    En dan zal het me worst wezen of je 1, 2, 5 of 12 alcoholische drankjes op hebt.
     
    Me26, Blijdorp, dreumesje en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het ligt er maar net aan hoe lang na je alcoholische drankje je gaat rijden. Na zo'n 1,5 uur is de alcohol van 1 drankje uit je bloed.
    Ik drink nooit en mijn man soms een biertje.
     
    Blijdorp, Glimmer en Hopsatee vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina