drinken (alcohol) met kinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zuuske, 11 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marchella

    Marchella Niet meer actief

    #61 Marchella, 14 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mrt 2018
    Dat is inderdaad de norm die ik voor mezelf hanteer. En nogmaals dat is erg gemakkelijk aangezien ik niks lekker vind. Maar ook als ik het wél zou lusten, wil ik mezelf in het geval dat ik iemands kind/echtgenoot/vader/zus etc (of die van mezelf) dood of gehandicapt rijdt, niet ook nog moeten afvragen of het ook gebeurt zou zijn, als ik niet dat ene glaasje gedronken had. Ik denk dat mijn schuldgevoelens al allesverterend genoeg zullen zijn, zonder mezelf ook dat af te moeten vragen en verwijten.

    Voor mij is het rijden met drank op, hoe veel of hoe weinig ook, te vergelijken met bellen /appen achter het stuur. Boeiend of iemand "maar 1 appje" verstuurde toen hij vervolgens mijn kind op zijn motorkap had liggen (denkbeeldig gesproken).

    Dus de grens ligt voor mij bij een nultolerantie beleid wat dit betreft :)
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Niet. Je drinkt in mijn ogen gewoon niet als je nog moet rijden. Ook geen glas bij het eten als je 'pas' om 12 uur weggaat.
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dus als je om 18:00 eet en om 00:00 weggaat kan je niet een drankje doen tijdens het eten vind jij? Dan kan je dus ook niet om 00:00 wat drinken en om 7:00 gaan rijden. Ik vind het echt overdreven. De alcohol is dan allang uit je bloed, dus niets aan de hand. Prima als iemand niets drinkt als die nog moet rijden uit principe (ik drink uit principe helemaal nooit ;)), maar als je er voldoende tijd tussen laat kan het gewoon prima
     
    debq, Blijdorp, Kleintjuh85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ja dat vind ik wel ja :) je vraagt toch wat ik vind en hoe ik het zou doen? Nou zo dus.

    Dat je het er niet mee eens bent is prima, ieder zn keuze :)
     
    Snoopy1979 vindt dit leuk.
  5. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Probleem is dan vooral waar de grens dan ligt. 18.00 een glas en 12 uur rijden. Ok
    En 11 uur rijden? Kan dat ook nog? Of om 19.00 nog een klein glaasje?

    Persoonlijk vind ik het makkelijker om niet te drinken dan om 1 glas te drinken. Want na een echt lekker glas wijn vind ik fris niks meer aan. Maar als ik begin met fris is er niks aan het handje.

    Maar ieder zijn keus. Zolang je maar zorgt dat je nuchter achter het stuur zit
     
    Blijdorp en Bubblez vinden dit leuk.
  6. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Ik denk dat de tijd dat alcohol uit je bloed is ook echt per persoon verschilt. Ik zelf rij bijna nooit nadat ik 1 wijntje op heb omdat ik al bijna nooit drink en bij mij alcohol vaak wat harder aankomt dan bij bijvoorbeeld mijn vriend. Ik zou na anderhalf uur ook niet in staat zijn om echt helemaal achter het stuur te gaan zitten. Ik weet dat van mijn eigen dus ik doe het niet. Mijn vriend drinkt regelmatig een pilsje of 2. (Niet doordeweeks, op donderdagavond na dan) Hij zou bij wijze van na 3 a 4 pilsjes zich nog hartstikke nuchter voelen. Natuurlijk gaat hij dan niet rijden, maar even ter vergelijking. Daarom rijdt mijn vriend dus wel vaker met een biertje of heel soms 2 over een hele dag op. Ik vertrouw hem daar 100% in en dat hij dan ook eerlijk is als hij niet kan rijden en dat ene pilsje niet goed valt. Mijn schoonzusje is politieagente in opleiding en zegt ook dat alcohol gemiddeld na 1,5 tot 2 uur uit je bloed is. Officieel mag je een x aantal promillage in je bloed hebben als je moet blazen zonder dat je een overtreding begaat. Ik vind als hier dan teveel discussies en onduidelijkheid over ontstaat dat de politie hier ook duidelijk over moet zijn en dat je al een overtreding begaat als je al 0,01 promillage geblazen hebt bij de test. Ik heel goed dat er zat mensen zoiets hebben, het is toegestaan om een drankje te nuttigen ook al moet ik nog rijden.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  7. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mwa, ik zou een glaasje wijn nou niet direct willen vergelijken met een lijn cocaïne.:rolleyes:
     
    dreumesje, Glimmer en Kleintjuh85 vinden dit leuk.
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Alleen mijn vriend drinkt. Hij is nooit dronken of aangeschoten. Zelf als kind vond ik het verschrikkelijk om mijn vader dronken te zien.
     
  9. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Nee ik drink nooit alcohol, dat vind ik niet lekker. Als we ergens zijn met de auto drinkt partner ook niet want hij is de enige met rijbewijs :D. Zijn we lopend of op fiets bij vrienden dan wil hij nog wel eens een biertje drinken.
     
  10. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Wanneer we niet met de auto zijn en naar het terras of een feestje gaan drinken we allebei, zo lang minimaal 1 van ons niet aangeschoten is met de kinderen erbij. Wanneer we met de auto zijn pakt soms degene die rijd 1 glas, maar alleen als we dan ook nog eten en een heel aantal uur later weer gaan, anders drinkt de bestuurder niks.
     
  11. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Dochter is 1 en voorlopig hebben man en ik de afspraak dat 1 van de 2 sowieso niet drinkt. Dan kan er altijd iemand rijden.
    De ander drinkt dus best een of meerdere drankjes. Niet tot dronken ofzo.
     
  12. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Hele grappige discussie trouwens over de tijden. Heb zelf alcoholcontroles uitgevoerd (was lang geleden agent). Met 2u is 1 drankje echt uit je bloed en gaat dat geen invloed meer hebben op je rijden dus een marge van 6u of 12u is echt onzinnig als je het hebt over mensen doodrijden door drank. Dan is er gewoon een andere reden waarom het rijden op dat moment niet goed ging (of wel als je bewust over iemand heen wilt rijden).
     
    Nescio, Lieke1989, Rombely en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.519
    1.943
    113
    Hier wordt door beide niet gedronken.
    Nooit.
    Omdat we het niet lekker vinden.
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als ik ‘s avonds een glaasje wijn drink, heb ik het idee dat ik echt sneller moe word. Dus na 2 uur is dan bv de alcohol wel uit mijn bloed, maar voel ik me wel moe. Als ik dan geslapen heb, is het gewoon over natuurlijk. Dat maakt voor mij drinken om 18u en rijden om 21u anders dan drinken om 0u en ‘s ochtends - na een nacht slapen - weer rijden. Dan zou ik dus qua promillage prima kunnen rijden, maar qua vermoeidheid vind ik het heel anders dan na een avondje frisdrank.
     
  15. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Nou dat is niet persoonlijk hoor, dat het zolang duurt voordat het uit je lichaam is is wel een feit. Of je lever moet niet meer goed werken...

    Buiten dat feit om, ik drink niet als ik ga rijden, gewoonweg omdat ik het niet prettig vind maar als ik weet dat er wel 2,5 uur 3 uur tussen zit vind ik het geen probleem. Drinken met de kinderen erbij, hooguit een keer op een verjaardag of met uit eten. Verder alleen als ze liggen te slapen, in het weekend 1 of 2 glaasjes.
     
  16. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Daar ben ik het wel mee eens. Maar dan is het de vermoeidheid die rijden onverantwoord maakt.

    Overigens drink ik nooit voor ik rijd. Maar goed ben dan ook net zo blij met mn sapje als met een wijntje.
     
  17. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Oh ja hoor. Aangeschoten/ dronken niet en als er auto gereden moet worden niet.

    Mijn kinderen komen ook met een wijntje voor mama uit het kinder keukentje :D
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  18. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Een vraag voor de principieel niet drinkers wanneer je moet rijden, dus degene die geen druppel drinken. Hoe gaan jullie om met de verschillende gerechten waar alcohol in is verwerkt? Dus de talloze sauzen en jus waar alcohol in wordt gebruikt, de desserts, ijs, taarten, etc.
     
  19. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Talloze? Ik eet vrijwel nooit gerechten met alcohol hoor, en dat is niet eens bewust. Zo ‘talloos’ vind ik ze dus niet...
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  20. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Als we bij mijn ouders zijn neem ik s middags rustig een biertje. Maar dan zijn we er meestal van 13.00-19.00 ofzo. Als mijn man niet mee is drink ik niet. Ivm de allergie van de jongste ben ik wel alert en kan het zo zijn dat we een stuk eerder naar huis moeten.

    Als we uit eten gaan neem ik een glas rode wijn. Thuis ook weleens in de avond, zeker in de zomer. Met een glas rosé in de achtertuin als ze slapen.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina