"Droombaan"

Discussie in 'De lounge' gestart door Michelle04, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle04

    Michelle04 Fanatiek lid

    6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hallo dames!

    Omdat ik zelf een beetje worstel met mijn werk op het moment vroeg ik me af of dit ook onder jullie leeft. Kortom : Wat voor werk doe je nu en wat zou voor jou de ideale baan met de ideale omstandigheden zijn?

    Nu: Ik werk nu 38 uur per week en in de onregelmatigheid voor de overheid.

    Ideaal: Uit de onregelmatigheid, meer vrouwen op de werkvloer (hoop haantjesgedrag nu) en lagere werkdruk. En natuurlijk meer geld :D

    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen,

    Liefs Michelle
     
  2. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Op heb moment ben ik al blij als ik straks na mijn bevalling werk heb :-?

    Maar dan het liefst geen weekenden, en natuurlijk een goed salaris, en gezellige collega's. vind ik toch ook wel belangrijk op de werkvloer.
     
  3. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Ik werk nu sinds 1 maand op een reisbureau, heel gezellig, altijd bezig met vakanties, leuke mensen, snoep reisjes voor jezelf ;) , ik werk 24 uur pw en verdien rond de € 1000 pm, geen vet pot maar ja als je ziet wat voor studie reisjes je krijgt dan heb ik dat er wel voor over ... Af en toe werk ik een zaterdag maar ook niet iedere week...
     
  4. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Geen weekenden, omdat mijn vriend in het leger zit en alleen in het weekend thuis is.
    En geen avonden, omdat ik voor de avonden geen opvang heb.

    Maar het liefst iets met verstandelijk gehandicapten of in de psychiaterie, of weer op een mbo school.
     
  5. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    :confused: Geen vetpot? ik werk me hier 40 uur per week voor uit de naad.
     
  6. stefanygreat

    9 nov 2007
    86
    0
    0
    Is die €1000 netto of bruto?
     
  7. meisje0123

    meisje0123 Fanatiek lid

    24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik werk nu ruim 40 uur per week als makelaar.
    Bevalt prima, als ik iets anders zou moeten kiezen dan koos ik een baan die minder stress geeft.

    Heb al wel eens gekeken op internet wat ik zou moeten doen als ik verloskundige zou willen worden, maar dan moet ik weer lang naar school.
    Iets in de zorg lijkt me ook wel wat, maar ik wil het liefst niet (te veel) terug in salaris.
     
  8. Michelle04

    Michelle04 Fanatiek lid

    6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    @Kaatje wat voor baan zou je willen hebben als je weer aan de slag gaat?

    @Chantal: Dat lijkt me ook een leuke baan op een reisbureau. Heb je daarvoor nog een speciale opleiding gevolgd?

    @Consider: Dat begrijp ik heel goed, heb zelf vroeger ook 3.5 jaar bij de landmacht gezeten. De weekenden waren voor mij ook echt heilig
     
  9. supermummy

    supermummy Niet meer actief

    Ik vind het ook wel een mooi salaris. is dit netto of brutto?
    Voor welke keten werk je?
     
  10. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Nee ik heb hier geen papieren voor ik volg intern een opleiding ( word ook vergoed ) ... is echt aan te raden de reiswereld, het is zo leuk, en je ziet nog wat van de wereld, ik ben al voor mijn werk in Spanje, Portugal, Mallorca, Menorca, Turkije ,Maleisie, Disney enz enz geweest ...

    En die € 1000 pm is Bruto, en heb geen idee wat ik daar van over hou want ik moet mijn eerste salaris nog binnen krijgen ;) ...
     
  11. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Maakt me op het moment niet zo heel veel uit.
    Heb altijd op een kdv willen werken ( 0 - 4 jaar ) maar heb geen diploma's daarvoor.

    Misschien tijdelijk supermarkt ofzo. kan ik ook extra avonden werken en heb dan gaan oppas nodig omdat mannetje thuis is
     
  12. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Ik werk voor Arke - TUI Nederland .... SUPER Keten ;)
     
  13. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Dan moet je denk ik niet in de zorg zijn als je niet veel terug wilt in salaris. Tenzij je gelijk in een leidinggevende functie rolt (lijkt me niet zo heel waarschijnlijk). Ze vragen toch een hoop ervaring van de werkvloer.

    Ik werk nu als woonbegeleider in de gehandicaptenzorg. Dat is onder m'n niveau, nu letterlijk en figuurlijk; het is een mbo 2 of 3 functie geloof ik en ik mis de uitdaging. Ik heb zelf hbo sph gedaan en ik merk ook aan mezelf dat ik het 1 op 1 contact mis. Ik wil wat meer afwisseling in baan; zoals overleggen met andere instanties en disciplines. Nu ben ik gewoon op het werk aanwezig, doe de boodschappen, het koken, vermaak de clienten en beetje en af en toe een rapportage als er iets gebeurt. Ben dat zat. Bovendien zit ik in FWG 30 en ik kan een functie krijgen in FWG 45 dus dat speelt ook een grote rol (zeker nu ik een koophuis heb en er een kleine op komst is).
    Plus mijn allergrootste bezwaar nu is de weekenden werken. Ik heb gewoon veel weekenden nodig voor de band. En ik wil mijn weekenden vrij voor mijn gezin straks. Nu is het zo dat als ik zaterdagavond een optreden heb, ik gelijk 17 gewerkte uren mis. Daardoor heb ik nu een flink urentekort opgebouwd waar ik ook de zenuwen van krijg. Het is ook niet gezellig want ik ben nu 3 dagen achter elkaar vrij maar iedereen zit op het werk.

    Als je me vraagt wat mijn droombaan is dan zeg ik doorbreken met mijn rockbandje en gewoon alleen maar met muziek bezig zijn.
     
  14. Michelle04

    Michelle04 Fanatiek lid

    6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ooh chantal dat is te gek! Hier een jaloerse tante die zich nu weer klaar gaat maken voor het werk :(
     
  15. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    Ik heb DE ideale baan voor mij!

    * Ik werk waar mijn passie ligt ( mensen met een verstandelijke beperking)

    *Ideale werktijden ( vanaf 3 uur s'middags en dan de nacht door dus een slaapdienst en dan s'morgens om 10.00 weer thuis.)

    * weinig opvang nodig. De paar uurtjes in de ochtend heeft mijn man dan vrij ( hij heeft een hele fijne baas :D )

    * ik maak in 1dienst veel uren dus zit snel op de uren wat ik moet werken.

    * ik werk weekenden ( om het weekend) leuke dingen doen met clienten en papa thuis doet leuke dingen met zijn dochter.

    Ik ben veel thuis. Mis dus niet veel van mijn dochter, werk vooral s'avonds en dan ligt ze toch op bed.

    Papa heeft hierdoor ook een goede band met zijn dochter.

    Voor 50% werken 18 u/p/w verdien ik 950,00 iclusief toeslagen.

    Ik mag dus niet klagen, en heb promotie gemaakt en volgens cao dus strax nog eens elke 6 maand een functietrede omhoog :D .

    Voor velen zal dit juist geen droom baan zijn maar wel de mijne.
     
  16. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik werk nu in de verslavingszorg als maatschappeljk werkster.

    Ik wil na mijn verlof opzoek naar een andere baan, wat van belang is voor mij:
    - het liefst in mijn eigen woonplaats of net er buiten (want nu 3 uur reistijd per dag)
    - de weekenden en avonden vrij
    - niet naar beneden qua salaris
    - flexibelde begin en einddtijden. Dus zelf bepalen of ik om 8 uur of om 10 uur wil beginnen.

    Eigenlijk is de baan die ik nu heb perfect, maar ik aangezien ik er alleen voor kom te staan voor de kleine wil ik dichter bij huis werken!
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Mijn droombaan: hmm, vind mijn vak wel leuk, secretaresse, maar heb momenteel erg weinig te doen, daarintegen heb ik nu een salaris dat vind ik ergens anders nooit weer krijg, dus hopen dat het weer wat drukker wordt.

    @kaatje: jouw 1000 voor 40 uur is wel netto neem ik aan?
     
  18. meisje0123

    meisje0123 Fanatiek lid

    24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Tja, dat had ik ook al wel door.
    Vandaar dat het ook alleen maar bij wat fantaseren blijft!
    Immers, ik heb het in mijn huidige functie hartstikke naar mijn zin, zitten vanzelfsprekend wel wat nadelen aan (veel uren maken, overuren niet uitbetaald krijgen en best wel wat stress) maar 'ieder nadeel heb z'n voordeel' want ik heb een super leuk team, mooi salaris, luxe auto van het werk en een mooi salaris!

    Jij veel succes met je band meid!
    Hopelijk breek je snel door en ben je klaar met 'werken'!
     
  19. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @ Suus, ja dat is wel netto idd.
     
  20. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik werk in de zorg dus onregelmatig.

    Ik zou graag geen weekenden meer werken omdat mijn vriend intern op de kazerne zit en alleen de weekenden thuis is.
    Een baan dichtbij huis zou ook erg fijn zijn, ben nu 40 minuten onderweg.
    Ik zou heel erg graag als activiteiten begeleider van kinderen met een verstandelijke beperking gaan werken.
    Helaas is die baan niet voor het oprapen dus doe ik nu woonbegeleiding.
     

Deel Deze Pagina