Druk afkolven: wat doen met melk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Paris91, 8 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Dag dames,

    Ik ben 3 weken geleden bevallen, en geef mijn dochter borstvoeding. Tegenwoordig drinkt ze maar 1 borst, maar maak ik wel heel veel melk aan, en heb ik ook nog eens een sterke toeschietreflex. Mijn dochter verslikt zich soms bij het aanhappen en heeft vaan last van krampjes. Ze overstrekt zich dan, huilt, en klempt mijn tepel tussen haar kaken.

    Van de lactatiekundige mocht ik niet de ene borst geven en de andere borst afkolven, omdat de productie dan niet minder wordt, wat ik begrijp.
    Maar zo is 1 borst dan 6 uur niet geleegd, waardoor deze dus goed vol zit wanneer ik weer moet voeden.

    Ik ben vandaag begonnen met de druk voor het voeden er af te halen door ongeveer 30-50cc te kolven voor ik haar aanleg. Ze heeft zich nog niet verslikt, niet mijn tepel afgeklemd, niet overstrekt en drinkt dus echt rustiger.

    Kan ik deze beetjes melk bewaren in de vriezer voor evt voorraad? Of zou dit ‘voormelk’ zijn en moet ik het weggooien?
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Wat ook een strategie kan zijn is de eerste borst kort drinken, zeg 3 minuutjes, dan de tweede borst laten drinken tot ze genoeg heeft gehad. Dan de volgende voeding andersom. Een voorafje en hoofdgerecht zeg maar ipv hoofdgerecht en toetje.

    Betreft de melk, als het mengt heb je er echt wel goede voeding aan. Natuurlijk kan het zijn dat ze sneller honger zou hebben, maar met kleintjes weet je het toch nooit. Je kunt het later altijd mengen met voeding die je dan gekolfd hebt.
     
  3. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Dus wel 2 borsten aanbieden? Want ik kolf de borst die ik daarna ook aan haar geef, zodat het niet heel hard er uit komt wanneer ze aanhapt.
     
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Ik heb ook flink overproductie gehad, tot zeker een half jaar. Kwam door oa tongriem probleem. Maar dit trucje van toch beide borsten bieden hield het redelijk in balans. Maar de eerste borst echt maar kort geven hoor. Je weet zelf hoe lang je kindje ongeveer drinkt. Hier dronk ze 10 minuten, dus ik wisselde na het toeschietreflex, als ze dat op had zeg maar. Denk 2 a 3 minuutjes, dan dronk ze de andere borst tot ze genoeg had. Dit trucje hield de boel meer in balans en temperde de productie beter. Je vraagt wel, maar niet zo veel. Als het goed is pakt je lijf dat met een paar dagen/ weekjes misschien wel op. En zo liep ik niet de hele dag met plof tieten.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Nadeel hiervan is dat de baby niet bij de vette achtermelk komt.. hoer had dat groene spuitluiers tot gevolg.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Paris91 vindt dit leuk.
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113

    Oops bedoel hier natuurlijk :oops::rolleyes:
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Toen ik overproductie had werkte blokvoeden heel goed!
     
    Paris91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina