Drukgevoel van onder, wanneer over?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door FoxyDiamond, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ik ben precies een week geleden bevallen en heb sinds 5 dagen echt een drukkend en blauw/beurs gevoel van onderen, bij staan en lopen. Waarschijnlijk mijn bekkenbodemspier.. verder kan ik urine en ontlasting wel prima ophouden. Herkennen jullie dit en wanneer kan ik ongeveer verwachten dat het afzakt? Ik voel me verder prima maar hierdoor kan ik niet lang staan of lopen terwijl ik zo graag even naar buiten wil met hem.
     
  2. sportmeisje

    sportmeisje Actief lid

    8 sep 2014
    271
    246
    43
    Heel herkenbaar!
    Morgen ben ik 3 weken verder en dat gevoel is sinds ong een week een stuk minder. Maar als ik lang bezig ben, heb ik er nog last van..

    Van harte en rustig aan!
     
  3. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    Het wordt beter! Maar kan even duren, rustig aan doen inderdaad en langzaam opbouwen.
     
  4. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Lijkt me wel normaal. Maar je moet regelmatig wel liggen, om je bekkenbodemspieren te ontspannen.

    Je bekkenbodemspieren kan je vergelijken met een zwaar verstuikte enkel, zei mijn fysio ooit. En die heeft ook rust nodig.
     
  5. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Is het het gevoel alsof je een bal tussen je benen hebt hangen? Even in de gaten houden als dat zo is!
     
  6. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Heel herkenbaar, helaas ging het bij mij maar heel langzaam steeds beter. Uiteindelijk was het na ongeveer 9 maanden pas over.
    Doe rustig aan en luister goed naar je lichaam.
     
  7. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Herkenbaar, ging bij mij vanzelf over na ongeveer 3/4 weken
     
  8. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Het gaat inmiddels wel wat beter, maar pak nog steeds wel erg veel rust tussendoor als ik iets ''intensiefs'' heb gedaan zoals bijvoorbeeld schoonmaken. Maar woensdag voor het eerst een half uur gelopen zonder al te veel pijn dus ik heb goede hoop dat het uiteindelijk wel wegtrekt als ik maar rustig opbouw :)
     
  9. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Ik had dit na de bevalling niet. Ben bevallen met een totaal ruptuur en mijn kraamhulp was erg streng. Ik mocht niet te veel lopen! Ik heb het daardoor lang rustig aan gedaan en helemaal geen last gehad. Maar nu ik weer werk heb ik opeens last van mijn heupen. En als ik nies drukt t enorm op dat stukje tussen vagina en anus. Klinkt stom, maar heb dan het gevoel dat ik weer uitscheur ;).

    Ik denk dat je er goed aan doet om het sowieso rustig aan te doen. En verder goed naar je lijf luisteren. Ook als je weer begint met werken en sporten. Toen ik net bevallen was vond ik dat makkelijker dan nu.
     

Deel Deze Pagina